Uppmärkning av mtb-leder

ollei

Medlem
Uppmärkning av mtb-leder
Varför jobbas det inte mer med att märka upp leder i Göteborgsområdet? Det hade ju varit så mycket enklare för alla att hitta om man kunde ha något diskret system för att märka upp de mest populära lederna. Jag har själv ofta försökt orientera mig efter någon taskig karta som lagts ut på forumet, men alltför ofta slutat på de störra stigarna.

Uppmärkning av mtb-leder
Ja, det är detta jag skulle vilja få till. Det bör ju finnas ett så pass stort underlag av cyklister så att ett system för märkning borde komma till. Detta bör ligga i kommunens intresse också. I England och Sydeuropa verkar det finnas något slags system kring leder, och då menar jag inte downhill.

Om ledmärkning kom till skulle det även underlätta för utomsocknes att finna rolig cykling på andra orter. Absolut är happyrides ett bra komplement, men inte så kommersiellt gångbart. Jag tror att det skulle kunna finnas ett ekonomiskt intresse i detta också, iaf så att det skulle kunna motsvara kostnaderna för själva uppmärkningen sett från kommunens sida.

Uppmärkning av mtb-leder
Jag tror dessvärre att det skulle vara kontraproduktiv att försöka inblanda kommunen i att markera mtb-leder. Det verkar inte höra till allmän kännedom att det över huvud taget går att cykla på stigar, och det skulle lika lätt kunna leda till cykelförbud än en högre profil för mtb. Jag hade legat låg med det där, och istället hänga med några turer som pow skriver för att bygga upp en 'intern' ledkarta :)

Tillbaka
Topp