Utan vett på Grandiosa Canaria

Alltså, jag blir helt stum av responsen, och glad från lilltån upp till stighelmertofsen högst upp på skulten som mitt hår lyckades producera i natt! Så himla kul!! Tack och tack och tack.

Sorry för saknad nerv och blötma, Jonja. GC erbjöd inte så mkt av det senare (bara lite grönt slime kring hippie-byn) och mitt lavinben jäklades inte så mkt att det var värt att förära en historia. Jag gissar att Norge kommer att ge betydligt mer möjligheter till berättelser om dränkta cyklister. Jag ska försöka bättra mig.

Newton, jag tror att det går utmärkt att hitta XC-turer på ön, men då ska man nog anlita Free Motion guider snarare än de som erbjuds av oss på Misery Travels :).

gott skrev:
-------------------------------------------------------
> Väldigt intressant ämne om artikeln hade
> publicerats för ett halvt år sedan.

Det är ju förberedelse för ett halvår som komma skall.

"När? När som helst! Det är alltid prima liv på kanarieholmarna (dvs – klimatet är ruskigt stabilt), men ju senare på säsongen, desto mindre pensionärer (de åker hem lagom till påsk)."

Hur små är pensionärerna sent på säsongen?

Nice, nice som man säger. :)

Håller med om att Gran Canaria känns större i verkligheten än på kartan! Det finns mycket att göra helt enkelt.

Har cyklat en hel del mtb på Gran Canaria och det är väldigt fint när vädret tillåter, kan regna och blåsa rätt rejält på toppen ibland. Och på sommaren kan det vara sjukt varmt i söder på sina platser. Men oftast är det fint.

Dock väldigt stenigt och backigt såklart. Heldämpad 29:a av typen XC eller all-mountain är mitt val av cykel. Ramskydd på kolfiberhojjar är också bra. Överlag är det kanske inte så lämpligt för nybörjare, bör kanske ha åtminstonde 5 års mtb erfarenhet för att ge sig upp i bergen på allvar.

Men att jobba sig uppför berget på förmiddagen, ta lunch på någon bergstopp och sedan åka utför mot stranden och ölen framåt 4-5... ja, det är svårslaget.

Rekar freemotion för dig som vill åka dit och hyra och ha guide, mycket bra. Har man sedan gjort ett par av deras turer kan man köra rätt bra själv sedan. Dock inte ensam, det skulle jag inte reka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp