Utbud av spd skor i Göteborg

pressurechief

Aktiv medlem
Tyvärr ännu en tråd om för små skor. Jag har aldrig haft problem att hitta skor tidigare pga smala fötter men cykelskor är helt omöjligt. Jag har beställt hem 6-8 par skor men inget passar, större storlekar blir oftast bara längre och knappt något bredare. Har testat det mesta förutom Lake skor som är så dyra.

Vad finns det för butiker i Göteborg med bra utbud av SPD skor? Specialized har sina skor, Cykelhuset har få storlekar, Sportson har knappt något i butiken.

Ska man bara stå ut med trånga skor eller är det Lake som gäller?

följer.

Jag la en hel lördag i princip på att åka runt till ALLA cykelaffärer i Göteborg i höstas för att hitta ”rätt” cykelskor. Men de flesta har bara Shimano + fåtal andra.

Det slutade med att jag köpte ett par skor som inte passar, så nu till våren behöver jag leta skor igen.

Cykelhuset Sisjön hade Lake vinterskor, är jag rätt säker på. Kanske värt att ringa dem.

Tyvärr ännu en tråd om för små skor. Jag har aldrig haft problem att hitta skor tidigare pga smala fötter men cykelskor är helt omöjligt. Jag har beställt hem 6-8 par skor men inget passar, större storlekar blir oftast bara längre och knappt något bredare. Har testat det mesta förutom Lake skor som är så dyra.

Vad finns det för butiker i Göteborg med bra utbud av SPD skor? Specialized har sina skor, Cykelhuset har få storlekar, Sportson har knappt något i butiken.

Ska man bara stå ut med trånga skor eller är det Lake som gäller?
Jag jonglerade en massa med att köpa hem och returnera tills jag hittade ett par som passade.
Min uppfattning är att det är bäst att man konverterar sin faktiska fotlängd (mm) till tillverkarnas olika storlekar, för storlek 45 är självklart inte samma längd hos olika skoserier....

Vidare, Shimano "Wide"-modeller satt tightare än Lakes standardmodell. Lakes Wide, är Wide!
Jag kör Lake idag och känner jag är rätt klar att leta runt, om jag inte trillar in på ett par skor som är rätt bredd på så kommer jag inte leta efter ersättare. Det blev Lakes standard bredd och inte deras wide, Shimanos wide var för smal.

Tror jag pröjsade kanske 1500 kr för mina Lake 176 eller vad de nu kan tänkas heta. Våga vägra trånga skor!

Vidare, Shimano "Wide"-modeller satt tightare än Lakes standardmodell. Lakes Wide, är Wide!
Jag kör Lake idag och känner jag är rätt klar att leta runt, om jag inte trillar in på ett par skor som är rätt bredd på så kommer jag inte leta efter ersättare. Det blev Lakes standard bredd och inte deras wide, Shimanos wide var för smal.

Tror jag pröjsade kanske 1500 kr för mina Lake 176 eller vad de nu kan tänkas heta. Våga vägra trånga skor!
Det lutar ändå att man får trycka hem ett par Lake. Jag har också testat Shimanos wide skor men kan inte påstå att de är bredare än någon annan cykelsko jag testat. Synd för de ser både bra ut och är prisvärda.

Jag åkte runt till alla större handlare med mtb i sortimentet i Gbg.Har väldigt högt fotvalv och bred framfot och använder custom fotbäddar. Summering: Specialized S-works o Bontragers värstingmodell passade hyfsat. Hittade inget större urval av Bont ellet Lake.

Jag åkte runt till alla större handlare med mtb i sortimentet i Gbg.Har väldigt högt fotvalv och bred framfot och använder custom fotbäddar. Summering: Specialized S-works o Bontragers värstingmodell passade hyfsat. Hittade inget större urval av Bont ellet Lake.
Jag gjorde det idag. Ingen lycka. Tråkigt att inte butikerna har inne fler skor/storlekar. Blir att fortsätta beställa på nätet.

För den som fortfarande är intresserad. Beställde hem ett par Specialized Recon 1.0 (med BOA) och Lake MX177-X. Båda är bredare än mina tidigare Giros och passade mina fötter på bredden, dock satt Lake dåligt i hälen så jag behöll Specialized skorna och var ute med de igår, väldigt skönt att kunna vifta runt lite med tårna.
På bilden är det inte så tydlig skillnad men större var de.

Bilagor

• PXL_20240504_053055956.jpg
    PXL_20240504_053055956.jpg
    778.8 KB · Besök: 78
Tillbaka
Topp