Utlandsbetalning - säkraste sättet?
Som en kanske lite för överförsiktig person som jag är så gillar jag inte att lämna ut kontouppgifter på olika hemsidor när jag handlar online utan kör med postförskott och faktura så mycket som möjligt.
Det funkar ju bra tills man ska handla utomlands t.ex. CRC. Nu tror jag inte alls att det är nått problem med just crc men känns ändå olustigt att lämna ut konto/kort-uppgifter.
Har kollat lite på Paypal och vad jag har fattat så kan man sätta in pengar på ett konto hos dom och sedan använda det för att betala i olika onlinebutiker. Har jag fattat rätt? Är paypal smidigt och säkert eller finns det bättre alternativ?
Önskar man hade mer koll...
Det finns ju så mycket roliga prylar utrikes :)
Tack på förhand
/Johan
Det funkar ju bra tills man ska handla utomlands t.ex. CRC. Nu tror jag inte alls att det är nått problem med just crc men känns ändå olustigt att lämna ut konto/kort-uppgifter.
Har kollat lite på Paypal och vad jag har fattat så kan man sätta in pengar på ett konto hos dom och sedan använda det för att betala i olika onlinebutiker. Har jag fattat rätt? Är paypal smidigt och säkert eller finns det bättre alternativ?
Önskar man hade mer koll...
Det finns ju så mycket roliga prylar utrikes :)
Tack på förhand
/Johan