[Utmaning] Billdalstempot - OBS! Ny sträckning!!

Mangansson skrev:
-------------------------------------------------------
> sorry Patrik, du får ändra resultatlistan igen.
>
> Tog dig med sex sekunder. 52:25.
>
> Varit sjuk mm så första riktiga cykelturen efter
> vättern. Skippade tom hastighetsmätaren eftersom
> jag endast tänkte ta det lugnt. Bådar gott att
> börja uppladdningen inför nästa år!
>
> /Magnus

FAN!!!!

:-)

Trampade runt Billdalstempot med tempopinnarna på. Rätt bra fart när jag plötsligt tappade pumpen och fick vända tillbaka och leta efter den i diket. Efter det trampade jag på i bra fart utan att förta mig. Kom in på 51:03 vilket är en lite förbättring med tempopinnar på. Dock över minuten sämre än min bästatid utan tempopinnar. VAr i rätt bra form innan VR...
(När jag tittade på datan från iBiken så verkar jag ha tappat ca 30 sekunder och humöret som annars var på topp...)

http://www.strava.com/activities/169074096/segments/3937504468

/Peter

Senast ändrad:
Ny tid!
55:32

Hade 4:20 min ledning över mitt tidigare personbästa när jag svängde ur rondellen på Spårhagavägen.
Där tog det stopp i motvinden, var ner på lilla klingan för att orka ta mig fram.
Trots detta, ganska nöjd.

Senast ändrad:
Det var väl nåt år sedan jag körde denna utmaning sist, så blev sugen på att prova igen. Hade tydligen glömt bort vägen lite, så körde förbi vänstersvängen mot Gröningevägen. Kom dock på det efter 100 m eller nåt och vände. Lite stopp pga trafik i ett par rondeller också, men det blev ändå en förbättring. Ny tid (om någon nu fortfarande uppdaterar den här tråden) blev i alla fall 56:58 på min Ultimate CF SLX (vanlig lvg-cykel).

Dags att skaka liv i denna tråd!
Billdalstempot är en trevlig tempoutmaning för test av form och som mål för sin träning.
Kan Xenomorf möjligen tänka sig att uppdatera listan? Svettade mig runt på 46:58 enligt Strava igår på linjehoj Canyon Aeroad 8.0 di2. Den är tydligen snabbare än min gamla Trek. :-).

Tillbaka
Topp