[Utmaning] Inte korsa, inte återanvända - Änggården
Dags för en liten vårutmaning av den lite knasigare sorten.
Att cykla i Ängårdsbergen kan ibland vara frustrerande då man ofta hamnar tillbaka på samma stig flera gånger. Bestämde mig idag för att sätta upp några regler för hur jag cyklar i Änggården och vips så blev det en tävling.
Tävlingen/utmaningen går alltså ut på att köra så lång sträcka som möjligt i Änggårdsbergen med följande strikta regler (Dvs en så kallad Eulerväg!! - Tack Fliken!!!)
Man får köra in i Änggården vilken infart man vill
Man får inte "återanvända" en endaste meter under turen
Man får inte köra utanför Änggårdsberget under turen
Man får inte korsa sin egen väg under turen
Man måste logga sig själv med någon dator/app etc som genererar en karta som bifogas tråden
Man får köra ut ur Änggården var man vill
Jag, Pether, uppdaterar top 10 så fort jag får möjlighet.
Bara för att ha något att utgå ifrån så bifogar jag min tur idag. Så än så länge leder jag själv...(på kartorna kan det ibland se ut som om man korsar sin egen väg så där är det upp till var och en att vara ärlig)
För den som vill kontrollera hittar ni hela min tur här: http://www.mapmyride.com/workout/496118317
/Lycka till (med förhoppning om många som antar utmaningen)
1. F2 (Fredrik) 16,8 km
2. Pether 15,94 km
3. zinkpasta 14,9 km
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Att cykla i Ängårdsbergen kan ibland vara frustrerande då man ofta hamnar tillbaka på samma stig flera gånger. Bestämde mig idag för att sätta upp några regler för hur jag cyklar i Änggården och vips så blev det en tävling.
Tävlingen/utmaningen går alltså ut på att köra så lång sträcka som möjligt i Änggårdsbergen med följande strikta regler (Dvs en så kallad Eulerväg!! - Tack Fliken!!!)
Man får köra in i Änggården vilken infart man vill
Man får inte "återanvända" en endaste meter under turen
Man får inte köra utanför Änggårdsberget under turen
Man får inte korsa sin egen väg under turen
Man måste logga sig själv med någon dator/app etc som genererar en karta som bifogas tråden
Man får köra ut ur Änggården var man vill
Jag, Pether, uppdaterar top 10 så fort jag får möjlighet.
Bara för att ha något att utgå ifrån så bifogar jag min tur idag. Så än så länge leder jag själv...(på kartorna kan det ibland se ut som om man korsar sin egen väg så där är det upp till var och en att vara ärlig)
För den som vill kontrollera hittar ni hela min tur här: http://www.mapmyride.com/workout/496118317
/Lycka till (med förhoppning om många som antar utmaningen)
1. F2 (Fredrik) 16,8 km
2. Pether 15,94 km
3. zinkpasta 14,9 km
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Bilagor
Senast ändrad: