[Utmaning] Inte korsa, inte återanvända - Änggården

Pether

Medlem
Dags för en liten vårutmaning av den lite knasigare sorten.
Att cykla i Ängårdsbergen kan ibland vara frustrerande då man ofta hamnar tillbaka på samma stig flera gånger. Bestämde mig idag för att sätta upp några regler för hur jag cyklar i Änggården och vips så blev det en tävling.
Tävlingen/utmaningen går alltså ut på att köra så lång sträcka som möjligt i Änggårdsbergen med följande strikta regler (Dvs en så kallad Eulerväg!! - Tack Fliken!!!)

Man får köra in i Änggården vilken infart man vill
Man får inte "återanvända" en endaste meter under turen
Man får inte köra utanför Änggårdsberget under turen
Man får inte korsa sin egen väg under turen
Man måste logga sig själv med någon dator/app etc som genererar en karta som bifogas tråden
Man får köra ut ur Änggården var man vill

Jag, Pether, uppdaterar top 10 så fort jag får möjlighet.

Bara för att ha något att utgå ifrån så bifogar jag min tur idag. Så än så länge leder jag själv...(på kartorna kan det ibland se ut som om man korsar sin egen väg så där är det upp till var och en att vara ärlig)
För den som vill kontrollera hittar ni hela min tur här: http://www.mapmyride.com/workout/496118317

/Lycka till (med förhoppning om många som antar utmaningen)

1. F2 (Fredrik) 16,8 km
2. Pether 15,94 km
3. zinkpasta 14,9 km
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Bilagor

• 2mars2014.JPG
    2mars2014.JPG
    55.7 KB · Besök: 15
Senast ändrad:
Vad det här en dålig idé, kommentar från någon. Kanske bara mitt sjuka sätt att göra träningsrundan lite mer spännande...
Jag tål kritik!! ;-)

Kul idé! Du verkar ha kommit rätt långt på första försöket. Ska göra ett försök under våren. Borde gå att fila på rutten i teorin :-)

/Rikard

Kul idé, det där tror jag att jag ska kunna slå.. :)

MTB-förbud just nu bara, återkommer i april!

Kul! Det där har jag gjort i min hemmaskog. Lyckades klämma ut en 5km-runda ur en ganska liten skog, men var tvungen att bygga lite ny stig på några ställen för att knyta ihop det.

vIbHP6d.png

Tyckte detta var en lite rolig idé så jag gjorde ett försök. /Fredrik

Bilagor

• 8mars.jpg
    8mars.jpg
    96.2 KB · Besök: 16
Här kom jag hem nöjd med att jag borde skramlat ihop till en topp-placering (17.2km), men sen insåg jag att jag hade loggat även trippen från Bikeplace till Lilla Änggården. Doh!

Redigerad fil landande på 14.9km, så får göra ett nytt försök. Kul idé iaf, även om jag inte körde några nya sträckor så tvingade det mig att tänka lite extra och inte köra exakt samma runda/riktning som vanligt.

Clipboard02.jpg

Clipboard03.jpg

Ser fö ut på min GPX-trace som jag korsade min egen väg vid in- och utkörning, men det skyller jag på min usla GPS/mobil. Jag lovar att det inte korsades varken spår (eller svärd) under turen. Det skiljde flera meter.

Vore kul om ni även postar era .GPX:er, så kanske man kan hitta nån ny sträcka att köra. Här är min: https://www.dropbox.com/s/p2yd6dzcu..., inte korsa spår-utmaning_utan transport.gpx

Körde fö "vänster-till-höger", eller vad man nu ska säga. Dvs vänstra delen före högra. Öhm.

Senast ändrad:
Ledsen att jag inte gett någon respons på era turer. Av någon anledning så slutade e-postaviseringen så jag tänkte att min tråd var stendöd. Det var en kompis som sa till mig idag.

Bra jobbat både zinkpasta och F2. F2 tar ledningen rätt rejält och jag måste nog göra ett försök snart...

zinkpasta skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser fö ut på min GPX-trace som jag korsade min
> egen väg vid in- och utkörning, men det skyller
> jag på min usla GPS/mobil. Jag lovar att det inte
> korsades varken spår (eller svärd) under turen.
> Det skiljde flera meter.

Jag tror dig. Jag har också ett ställe där det ser exakt ut som om jag korsat min egen stig. Var och en får vara sin egen domare.

Fantastiska förhållanden nu, så jag gjorde ett nytt försök och inkluderade västra sidan (start Lilla Änggårdsbergen och sen uppepå västraste kammen i stort sett hela vägen.. mycket trevligt). Inser nu att det skiljer 200m till topplaceringen, d'oh! Men men, grymt fint väder så jag är nöjd ändå. :-)

..Inser att det återigen ser ut som att jag kör samma stigar flera gånger, men får intyga att det var inte fallet den här gången heller. Antar att min mobilGPS inte fixar att skilja på 5m i skog (det kanske få gör, men jag ser det som ett tillfälle att köpa en Garmin). :-/

MTB140504_3.jpg

MTB140504_2.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp