[utmaning] Utby-Lerum-Utby fullt ös

Tackar, riktigt kul med en runda som denna att pressa sig på. Jo det blåste lite, men försökte att inte tänka på det :) tycker dock alltid att det blåser på den där rundan...

Senast ändrad:
Grymt landen!

Nu är frågan hur man ska optimera för att slå det här då? Börjar med halv vattenflaska o skoöverdrag då :-)

Vattenflaska går bort, det är ju bara en dryg halvtimme det handlar om. Skruva av flaskhållaren(na). Tempodräkt att föredra, men ha iaf inget bös i fickorna. Tempohjälm. Händerna på hoodsen, underarmarna horisontellt rakt bakåt, se

218475d1292381646-drops-vs-hoods-when-ride-each-meyer.jpg

:-)

Såg just att HEN hade avverkat denna sträckning på 22m 43 sek. På motionscykel. En härlig syn där de små hjul svepte fram längs Aspen i över 60 knyck i snitt. Över 100 kilo och en kadens på 243.

Ah dessa middagslurar ger en såna fina drömmar.

Nu tar jag ett stort steg framåt i utvecklingen (nä, inte på cykeln tyvärr). Hädanefter kan ni själva regga rundan via denna formulär. Glöm dock inte att skriva en rad i tråden ändå, så jag får en påminnelse om att uppdatera den ärofulla leaderboarden.

Alltså, nu är det helt sinnessjuka tider för en så backig och teknisk sträckning! Sånt här får en att inse hur jävla klen man egentligen är.

Hur du kan få en spikrak väg mellan Utby och Lerum med typ fyra korsningar och nån rondell till "teknisk" är för mig helt obegripligt.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur du kan få en spikrak väg mellan Utby och
> Lerum med typ fyra korsningar och nån rondell
> till "teknisk" är för mig helt obegripligt.

Fast betänk att en helt rak nedförbacke väl klassas som livsfarligt teknisk av geologen? ;-)

Årets första test. Efter skada och 4 veckor på cykel så blev det 40.19.
Får vara nöjd eftersom vinden var tuff denna dag.

Så rak är den väl ändå inte. Jo, Partille Kåhög men sedan är den inte många ställen där man kan sitta och trycka platt raktfram. Teknisk är väl inte rätt ord, men väl varierad.

Senast ändrad:
Kom precis hem...

41.18 eller 34,0 i snitt på en Trek 1500 i bockastyreklassen.

Skrev precis nedan på i min träningsdagbok:

Fy för helvete vad smärtsamt! Blev inte bättre av att den grillade laxen höll på att spreja ner både mig själv och hojen på slutet. De yttre förutsättningarna var det inget fel på så möjligtvis kan man trimma tiden aningens genom mindre laxintag samt en mer vetenskaplig och längre vila (dagarna före ett framtida och verkligen högst eventuellt rekordförsök).

35 i snitt upp till vändpunkt och 33 i snitt hem. Pulsgraf visar tydligt att krämen tog slut på hemvägen. Plats 7 av 12 som det ser ut per ikväll. Kommer det bli ett nytt försök????

Ciao
//DonC

Jag gjorde ett försök igårkväll. Överlåter tidtagningen till Strava som säger 39:11. Fy bubblan va långt och plågsamt det var mellan Kåhög och målet!

Ingen vind i princip. Snustorrt. Bra form. Dags att slå PB.

Började bra, men regnet dök upp från ingenstans efter 1/4 del av banan. Piss också. Regnade på bra men slutade sedan. Våta sprutande vägbanor och sprutade Ostronmans slem kombinerades ändå fint.

38.58s.

Men för att jag ska slå bästa tiden så får jag nog använda pace. fy satan vilken imponerande tid av 1:an.

Har listan somnat in? Ingen uppdatering på två veckor. När man äntligen har tagit tag i det och kört hyfsat :)
Vakna vakna vakna.

Senast ändrad:
Sorry, glömde visst bort att kolla om det hänt nåt. Trodde jag hade email-varning på. Anyhow, nu är listan up-to-date igen, bra kört!

Jag hann köra ett varv strax innan regnet, gick ungefär som jag förtjänar. 36:54 med tempohojen. Har varit i bättre form, men helt uselt är det ändå inte. Hoppas sommaren klamrar sig fast lite till, då kör jag igen!

Hur var det nu, vid 12 grader så sjönk medelhastigheten med 2km/h jämfört med vid 28 grader... eller? Aja börjar bli kyligt med korta byxor i alla fall :) 00:36:47 med lampa bak och fram.

landen skrev:
> Hur var det nu, vid 12 grader så sjönk
> medelhastigheten med 2km/h jämfört med vid 28
> grader... eller? Aja börjar bli kyligt med korta
> byxor i alla fall :) 00:36:47 med lampa bak och
> fram.

Bra kört, blir dock ingen ny notering.

Fantastiskt bra kört! Trots att geologen hävdar att det inte går att cykla fort när det är kallt! ;-)

Själv var jag på gästspel söderut och skämde ut mig :-(

Tackar, så kallt va det iofs inte. 15 grader typ. Har med funderat på att testa Billdal en gång till, men är ju så långt! Känns lite konstigt att ta bilen dit med.

Bra genomkörare och lagom pass att hinna med efter jobbet :)

I onsdags körde jag o spöregn och blåst. 38:46
I dag va det mycket trevligare. 37:11

landen skrev:
> Bra genomkörare och lagom pass att hinna med
> efter jobbet :)
>
> I onsdags körde jag o spöregn och blåst. 38:46
> I dag va det mycket trevligare. 37:11

Yay! It's alive!

Jag hade tänkt att inviga rundan för i år i eftermiddags, men livet kom emellan. Nästa vecka får det bli.

Jag sätter upp dig som solklar ledare för 2014-års säsong.

Senast ändrad:
Sådär, årets basline blev 0:37:51 med nya tempovapnet döpt till P4 Göteborg. Det finns gott om förbättringspotential, men det var riktigt skönt att plåga sig igenom banan ikväll.

Bra kört! Jag skulle vilja testa rundan med tempohoj med, vore kul att se vad det gör i tid på den sträckan. Dock har årets cykelbudget redan överskridits med ny MTB :/

@gabbeon Vad gör det i tid för dig med tempo vs linjecykel?

Data från 2012 kanske hintar om svaret:

Leaderboard 2012:
Bockastyreklassen
1. gabbeon - De Rosa Avant - 0:38:02 - 37,07km/h
Tempostyreklassen
1. gabbeon - De Rosinante fulkines - 0:34:51 - 40,46km/h

Men nu var det ju inte mig du frågarde :)

MVH
Magnus

Ja, det borde vara i de krokarna. Men sen tillkommer dagsform, väder o vind, motivation osv. Så det är svårt att säga mer noggrannt än så.

37:49 idag (Strava säger 38:24, men jag tycker stopp vid rödljusen de infört på mitten borde räknas bort). Cykeln är ju fusk också, har satt på tempo-pinnar på min lvg-hoj, så det kanske är en alldeles egen klass. 241W var ok för dagen mtp. nuvarande ftp.

earnstrom skrev:
> 37:49 idag (Strava säger 38:24, men jag tycker
> stopp vid rödljusen de infört på mitten borde
> räknas bort). Cykeln är ju fusk också, har satt
> på tempo-pinnar på min lvg-hoj, så det kanske
> är en alldeles egen klass. 241W var ok för dagen
> mtp. nuvarande ftp.

Bra kört! Är det vägbygge eller har Jonsered blivit storstad?

gabbeon skrev:
> earnstrom skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 37:49 idag (Strava säger 38:24, men jag tycker
> > stopp vid rödljusen de infört på mitten
> borde
> > räknas bort). Cykeln är ju fusk också, har
> satt
> > på tempo-pinnar på min lvg-hoj, så det
> kanske
> > är en alldeles egen klass. 241W var ok för
> dagen
> > mtp. nuvarande ftp.
>
> Bra kört! Är det vägbygge eller har Jonsered
> blivit storstad?

Vägbygge och enfiligt en bit på mitten.

Kändes verkligen som att det gick snabbare ikväll, men antar att typ 10w går åt till nedkylning av kroppen i den här värmen. 36:34 enligt Strava.

27C varmt och en svag bris från nordost!

Oj, missade landens senaste runda pga semester. Men nu är den införd, bra kört! Själv rullade jag runt idag på vad jag trodde var usla ben, men det gick hyfsat fort ändå. Ordentlig medvind från start, så jag tog det lite lugnare till Lerum, "full gas" (nåja) hem. Landade på 35:03 på 253 Watt.

Bytte tempopinnar mot finhjul och körde på 38:38 med 243vänsterWatt i snitt. Jag kapar två minuter per år på linjehojen, om några år blir jag farlig på riktigt...

Bilagor

• IMG_20140906_150441.jpg
    IMG_20140906_150441.jpg
    118.1 KB · Besök: 73
Snyggt! Får se om jag kommer ut nåt mer, men om vädret håller i sig får jag masa mig ut på en runda med linjehojen snart.

gabbeon skrev:
> Det blev en fin avskedsrunda(?) för säsongen.
> Gick kalasbra trots gruspartier +ANNAT. 34:19 med
> 276W/172bpm med tempostyre.

Snyggt! Har helt missat detta med, du kör inte Strava eller? Tänker att det är dags att peta ned Mattias från tronen där :)

Sådär, U-L-U-utmaningen är härmed invigd för 2015. Bara för att göra det lätt för alla hugade cyklade jag riktigt långsamt. (Det har inget med kylan, motvinden och avsaknad av form att göra). Hursom, tiden att slå i år är 43:38.

Kör hårt!

Skulle ändå ut och mjuka upp benen efter en vecka på Mallorca, så jag invigde (för utebruk) tempohojen och rullade igenom på 41:06 med 231W på bakhjulet. Men det var onödigt mkt trafik idag tycker jag.

IMG_20150419_134419.jpg

Körde fullkittad idag (wheel cover, tempohjälm) med min Felt B12 och satte 36:36 med 259W på bakhjulet. I augusti ska jag nog maxa på riktigt och se om inte de där topp-placeringarna kan ligga risigt till.

Tillbaka
Topp