utökning av fordonspark?

jay-jay

Ny medlem
utökning av fordonspark?
Funderar på att utöka fordon i garaget med en racer och har hittat en beg till ett som jag tror hyggligt pris. Jag är dock rätt ny på det här men är nedanstående komponenter något att ha eller bör jag satsa på något bättre. Cykeln är en GT. Jag kommer att köra en del motionslopp upp till 15 mil är det tänkt. Komfort skiter jag i utan jag vill ha en lättrullad snabb cykel så jag kan vinna lite.

Sadelstolpe: Shimano Dura Ace
Ram: 58 cm
Bromsar: Shimano Ultegra
Vevparti: Shimano 105
Framväxel: Shimano Ultegra
Bakväxel: Shimano Ultegra
Växelreglage: (STI) Shimano Ultegra
Kassett: Shimano Ultegra
Kedja: Shimano Ultegra
Hjul: Mavic Open SUP
Vevlager: Shimano Ultegra
Dubbla flaskställ
Ny styrlinda, och helt ny styrtapp. Även sadeln är
helt ny.
Framgaffel: Full Carbon

utökning av fordonspark?
Det där såg ju riktigt bra ut. Om bara ramstorleken stämmer så. Du skrev inget pris. Men den ligger väl runt 20000 kr i nypris.
/Johan

utökning av fordonspark?
jay-jay skrev: Komfort skiter jag i

Där tycker jag att du ska tänka om. Ett motionslopp på 15 mil tar ca 4-4,5 timmar att åka.
Det är en ganska lång tid att sitta i sadeln med usel komfort. Trivs du inte på cykeln kommer även din prestation att bli lidande och då går det inte speciellt fort till slut.

Det är sällan det beror på cykeln hur snabb det går. Är det bara rätt storlek och du sitter bra så är det oftast benen som avgör hur snabb du är.

Förövrigt när det gäller motionslopp som du skriver att du vill vinna, så finns det väldigt få motionslopp där det koras en segrare.

/Anders

utökning av fordonspark?
Tack för svaret. Jag uttrykte mig liklumpigt medger jag. Det är helt riktigt som du skriver Anders. Jag har dock cyklat ett par lopp av motionskarraktär med en gammal racer och blivit lite frustrerad av att bli frånrullad på lättåkta partier. Det roliga är ändå att det gått mycket bättre än jag någonsin vågat tro då jag bara har cyklat ett par månader. Nu känner jag att jag skulle vilja våga mig på att köra riktiga tävlingar på veterannivå i lite mindre lopp. Förhoppningsvis är man lite mindre handikappad med en bättre hoj än min gamla som jag köpte ny för 2000kr 1995. Våga tävla är mitt måtto.

Tillbaka
Topp