UTU 2022 23-27 Juli

UTU 2022 23-27 Juli
@GoranS Vet du om stämpelkorten kommer skickas ut? Eller har de redan gjorts det? Jag tror inte jag fått hem mitt. Jag missade tyvärr också det fina tygmärket (det hade inte kommit när jag var i målet) så det vore kanonkul om det gick att få ett sådant. Eller är det bättre att jag mailar direkt till klubben?
Jag är inte längre med i styrelsen så jag har tyvärr ingen information om det arbetet. Du får nog kolla med klubbens nuvarande styrelse.

UTU 2022 23-27 Juli
UTU är ett lopp jag verkligen älskar. Varit funkis de gånger det begett sig. Ett åtagande med mersmak. Varit lite snack i tråden om Södertälje 120 och 100. Ambitionen är att köra 120 mila men inte 100 mila 2024. Vi är dock långt ifrån i mål på diskussionerna kring detta så oskrivet är bäst. Randokalendern spikas dock snart och då får ni veta var vi landade.

UTU 2022 23-27 Juli
MSR (Umeå-Mo i Rana-Umeå) går genom överlag härlig natur. En natur som även för en del Umeå-cyklister säkert är mer eller mindre exotisk.

Hög servicenivå men organiserat på ett helt annat sätt än Randonneur Stockholm har valt att göra; kontrollerna är bemannade av lokala föreningar, bl a en norsk cykelklubb, eller då de är serveringar, butiker eller hotell, av deras personal. En lätt varmrätt serveras på nästan alla kontroller, om inte alla. I alla fall 2022, första upplagan.

Mycket välfungerande även om det inte finns enkla sovmöjligheter på lika många kontroller som under UTU. Jag rekommenderar loppet och rent generellt den organisatoriska lösningen.

Randonneur Stockholm har ju arrangerat 100- och 120-millopp från Södertälje. De har dock varit vanlig servicenivå på, d.v.s. du får ett stämpelkort i starten och det finns en rutt och sen får du sköta dig själv.

Sen finns ju Midnight Sun Randonné som är 120 mil. Det är dock en helt annan arrangör och det loppet har jag aldrig haft någon insikt i.

UTU 2022 23-27 Juli
MSR (Umeå-Mo i Rana-Umeå) går genom överlag härlig natur. En natur som även för en del Umeå-cyklister säkert är mer eller mindre exotisk.

Hög servicenivå men organiserat på ett helt annat sätt än Randonneur Stockholm har valt att göra; kontrollerna är bemannade av lokala föreningar, bl a en norsk cykelklubb, eller då de är serveringar, butiker eller hotell, av deras personal. En lätt varmrätt serveras på nästan alla kontroller, om inte alla. I alla fall 2022, första upplagan.

Mycket välfungerande även om det inte finns enkla sovmöjligheter på lika många kontroller som under UTU. Jag rekommenderar loppet och rent generellt den organisatoriska lösningen.

Trevligt lopp. Det ska köras även 2024. Verkar som att de kör varje år.

Tillbaka
Topp