Utvärdering Lifeproof Bike + Bar mount Iphone 6
Jag har precis skaffat nämnda hållare för min Iphone 6. De tidigare hållarna från Lifeproof har varit av typen som greppar runt hörnen på telefonen men nu tyckte man tydligen att det var dags att komma med något nytt. Den här modellen är konstruerad som så att man limmar fast en platta på sitt Lifeproof-skal och sedan fungerar plattan som fästanordning till en serie olika hållare som t.ex. sugkoppsfäste för vindrutor. I mitt fall köpte jag ett paket med en platta och ett fäste för cykelstyret. Den kostade 399:- utöver skalet som inte heller är särskilt billigt. Jag är skeptisk till lösningen men ska ge den en chans, av paketet framgår att den ska fungera på både stigar och landsväg, någon som jag avser utvärdera och sedan rapportera här.
Av instruktionerna följer att den medföljande tejpförsedda(3M) plattan ska fästas med hjälp av medföljande mall till bakstycket av ditt skal, detta efter att ytan rengjorts med en alkoholpreppad servett som även den följde med i paketet. Klistret ska härda 24 h innan hållaren används och det är vad som pågår just nu, detta under press mha den tyngsta bok som gick att uppbringa i svärmors bibliotek.
Av instruktionerna följer att den medföljande tejpförsedda(3M) plattan ska fästas med hjälp av medföljande mall till bakstycket av ditt skal, detta efter att ytan rengjorts med en alkoholpreppad servett som även den följde med i paketet. Klistret ska härda 24 h innan hållaren används och det är vad som pågår just nu, detta under press mha den tyngsta bok som gick att uppbringa i svärmors bibliotek.