Utvärdering Lifeproof Bike + Bar mount Iphone 6

Foss

Aktiv medlem
Jag har precis skaffat nämnda hållare för min Iphone 6. De tidigare hållarna från Lifeproof har varit av typen som greppar runt hörnen på telefonen men nu tyckte man tydligen att det var dags att komma med något nytt. Den här modellen är konstruerad som så att man limmar fast en platta på sitt Lifeproof-skal och sedan fungerar plattan som fästanordning till en serie olika hållare som t.ex. sugkoppsfäste för vindrutor. I mitt fall köpte jag ett paket med en platta och ett fäste för cykelstyret. Den kostade 399:- utöver skalet som inte heller är särskilt billigt. Jag är skeptisk till lösningen men ska ge den en chans, av paketet framgår att den ska fungera på både stigar och landsväg, någon som jag avser utvärdera och sedan rapportera här.

Av instruktionerna följer att den medföljande tejpförsedda(3M) plattan ska fästas med hjälp av medföljande mall till bakstycket av ditt skal, detta efter att ytan rengjorts med en alkoholpreppad servett som även den följde med i paketet. Klistret ska härda 24 h innan hållaren används och det är vad som pågår just nu, detta under press mha den tyngsta bok som gick att uppbringa i svärmors bibliotek.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    119 KB · Besök: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    136.7 KB · Besök: 40
perzzon skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det för skal du har?
> Är lite sugen på deras heltäta fre för cykling
> och båtåka.

Det jag har är heltätt med o-ringstätningar. Tror det är fre. Fungerar faktiskt jättebra, svettar ner den så gott som dagligen och spolar av den med jämna mellanrum, har även duschat med den utan problem. Nackdelen är väl att telefonen blir lite klumpigare och vill man köra sladdanslutna hörlurar så måste man använda den medföljande adaptern som säkerställer bibehållen täthet. Jag var rädd att fingeravtrycksläsaren skulle fungera dåligt men den har fungerat jättebra. Det är ett dyrt skal men med fin byggkvalitet. Jag kan varmt rekommendera det. Har man en tidigare telefon (S4/iphone 4/5) så är skalen riktigt prisvärda nu också. Då kan man dessutom köpa den gamla robusta hållaren för cykelstyret.

Det blir ett sånt. Skall bara försöka hitta någon som kan sälja mig det i rosa.
LifeProof var riktigt dyra på frakt tyvärr :(

Nu har jag provat skalet och tänkte delge mina reflektioner. Jag körde en grusvägsrunda med halvskakiga grusvägar och en kilometer stenig stig. Telefonen sitter tryggt fast trots en omild åktur. Det är som en kulled och den hade jag inte spänt åt riktigt vilket gjorde att telefonen tiltade något efter det värsta stöket. Telefonen sitter inte helt stum i fästet utan kan röra sig något (glappar), den verkar hur som helst sitta ordenligt fast. Nu har jag bara provat den 6 mil och får kanske återkomma när jag kört lite mer. Jag är hur som helst nöjd och kan rekommendera produkten. Några bilder som sig bör...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    88.1 KB · Besök: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    110.9 KB · Besök: 40
  • image.jpg
    image.jpg
    115.8 KB · Besök: 39
Kul!
Synd att alla sådana fästen bygger så mycket på höjden.
Vart fick du tag på fästet?
Har bara sett det på deras egen site.

Finns på både elgiganten och teknikmagasinet. Körde några mil idag igen, åter igen med en del stökiga inslag och den verkar tåla det. Funderar på att låta den hänga på under CV.

Cool!

Hade bara letat efter hållare på de ställen som sålde precis den versionen som jag ville ha och där fanns inget.

Tillbaka
Topp