VAB :( så varför inte en byggtråd :)

cola

Aktiv medlem
Morgonen inleddes med tvärtät näsa på prinsessan VAB så det lös om det!

Prinsessan börjar bli stor och vill inte ha min odelade uppmärksamhet längre, bättre att ge den till något som uppskattar den.. Kom att tänka på en gammal Monark som hängt i förrådet ett par år.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lika bra att plocka fram påsen med sonens färdigfisna kallingar och börja putsa!

image.jpeg

Jäklar va grymt det är med gamla grejer, de är verkligen gjorda för att skruva isär och sätta ihop igen!

Målet är att putsa upp och återställa till fint bruksskick. Sen får vi se om den får hänga kvar när den är klar..

Lite puts, kul när det står campa överallt:)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hade ett lite glapp i vevlager, hoppades att det bara saknades fede.. Sen var det de här jävla vevlagrena, inga verktyg hemma för så här gamla grejer men med milt våld och övertalan gick det perfa! Glappet borta!

image.jpeg

Putsade över ramen och hjulen lite lagom och börja hänga tillbaka en del grejer.

image.jpeg

Ny linda ska på (svart verkar vara original), vajrar oxå och tubisar!

Nu till ett par funderingar..

Däck, hm tubisar... fan har inga, vart får man tag på billiga, eller någon har begagnade liggandes, hör av er!

Kedjan, vill inte ta av den och den ser ut som f-n, ska jag lägga den bit för bit i bensin eller har ni några andra tips?

Så långt hann jag nog idag, om inte kvällen visar på nya möjligheter..

cola sa:
Morgonen inleddes med tvärtät näsa på prinsessan VAB så det lös om det!

Prinsessan börjar bli stor och vill inte ha min odelade uppmärksamhet längre, bättre att ge den till något som uppskattar den.. Kom att tänka på en gammal Monark som hängt i förrådet ett par år.

Lika bra att plocka fram påsen med sonens färdigfisna kallingar och börja putsa!

Jäklar va grymt det är med gamla grejer, de är verkligen gjorda för att skruva isär och sätta ihop igen!

Målet är att putsa upp och återställa till fint bruksskick. Sen får vi se om den får hänga kvar när den är klar..

Lite puts, kul när det står campa överallt:)

Hade ett lite glapp i vevlager, hoppades att det bara saknades fede.. Sen var det de här jävla vevlagrena, inga verktyg hemma för så här gamla grejer men med milt våld och övertalan gick det perfa! Glappet borta!

Putsade över ramen och hjulen lite lagom och börja hänga tillbaka en del grejer.

Ny linda ska på (svart verkar vara original), vajrar oxå och tubisar!

Nu till ett par funderingar..

Däck, hm tubisar... fan har inga, vart får man tag på billiga, eller någon har begagnade liggandes, hör av er!

Kedjan, vill inte ta av den och den ser ut som f-n, ska jag lägga den bit för bit i bensin eller har ni några andra tips?

Så långt hann jag nog idag, om inte kvällen visar på nya möjligheter..

Det är säkert direkt dumt mot kroppen, men när det gäller att skaka liv i GAMLA kedjor brukar jag dränka kedjan med 5.56 när den sitter på cykeln, sprejja lite 5-56 i handen och sedan ta ett tag om kedjan, sen tar du tag i en pedal och vevar med handen. Kedjan blir rostfri, skitfri och du får lena händer. Helt sant faktiskt.

Wow, allt i ett Kassler;) har gjort så förut men inte med så här sliten.. Kanske värt ett försök! (Med lite tur börjar man lysa i mörkret efter ett tag o de e ju coolt)

Decathlon har billiga tuber, Vittoria rally om du har tillgång till den affären. Annars är det väl nätbutik som gäller eller beg. här på K&S

vackert , tänk vad lite putsning kan göra!

jag har ett par nya tufo tuber liggandes i cykelskåpet om det är av intresse?

Putsad, nya vajrar, Linda och nya tuber, perfekt! mycket trevlig cykel (lite liten och fullständigt onödig för mig dock..)

image.jpeg

image.jpeg

Jättesnygg!! Bra jobbat! Det finns någonting väldigt tillfredsställande i att se gamla smutsiga saker få vård och bli som nya igen.

Klockrent!
Faen att ungarna är för stora för VABbning. Man får inte VABa när dom har flyttat hemifrån eller?
Du kunde ju städat eller byggt någonting på huset, eller nåt annat fullständigt onödigt.
Den där hänger du på väggen ovanför soffan, du blir lycklig och hustrun blir ännu lyckligare!
Det finns hopp för mänskligheten!

Tillbaka
Topp