Vad är Cykeln värd??
Ultimate.jpg

Lite nyfiken på värdering av min cykel jag med. Är löjligt sugen på att uppgradera till en Canyon Aeroad.

Har en Canyon Ultimate CF SLX 8.0 Di2. Storlek XL.
Uppgraderat Hjulen till ett par Roval Rapide CLX40.

Inköpt Januari 2017, cyklat ungefär 400 mil på den, bytt kassett och kedja efter 350 mil.

Är 25000 en önskedröm att få för den?

(Ber om ursäkt för en fruktansvärt dålig bild)

Vad är Cykeln värd??
Hej!

Vad kan man tänkas få för en sån här?

20180209_092850_resized.jpg

Gammal Bianchi racer omgjord till Single speed.
Shimanohjul, BLB vevparti, Ritcheysadel, modernare sadelstolpe, nåt smalt styre med rise, dmr grips, dmr pedaler (kopior tror jag) bakbroms på styret finns men lämnar en del att önska.
Bra skick.

Mvh
Rickard

Vad är Cykeln värd??
rwen sa:
Hej!

Vad kan man tänkas få för en sån här?

Gammal Bianchi racer omgjord till Single speed.
Shimanohjul, BLB vevparti, Ritcheysadel, modernare sadelstolpe, nåt smalt styre med rise, dmr grips, dmr pedaler (kopior tror jag) bakbroms på styret finns men lämnar en del att önska.
Bra skick.

Mvh
Rickard

Riktpris 2000 om allt är i ok skick skulle jag säga.

Vad är Cykeln värd??
Kan man sälja 26" "vanlig mtb" numera?
Har en hardtail, Haro V4 från 2007 som står och blir dammig i förrådet.

Växlar och däck är förhållandevis nya, så drar mig lite för att bli av med den för ingenting, men å andra sidan har den kanske inte å mycket helhetsvärde?

Ser folk slänga ut cyklar som är av dyrare modeller fast äldre för 2-3k på facebookgrupper och så, men har ingen aning ifall dom faktiskt får dom sålda.

Vad är Cykeln värd??
Håller på att tjata till mig att få köpa denna då den bara står oanvänd år efter år. Gör lite ont i mitt cykelhjärta. Fast vad skall man vara beredd att ge för denna sköning? Tacksam för lite vägledning. Behövs som synes en hel del fix med den....

Bilagor

• full bild.JPG
    full bild.JPG
    236.9 KB · Besök: 116
  • sidoview.JPG
    sidoview.JPG
    208.8 KB · Besök: 105
  • frambromsreglage.JPG
    frambromsreglage.JPG
    160.5 KB · Besök: 152
  • frambroms.JPG
    frambroms.JPG
    133.8 KB · Besök: 160
  • bakväxel.JPG
    bakväxel.JPG
    154.1 KB · Besök: 185
  • styre framifrån.JPG
    styre framifrån.JPG
    199 KB · Besök: 158
Vad är Cykeln värd??
Den där känns som den skulle kunna vara värd en del om den vore i fint skick. Nu är den ju tyvärr i väldigt uselt skick .) lr det kanske är bra för dig iofs. Jag skulle inte ge mer än ett par 2-3000 men det är nog en bra bit under marknadsvärdet trots skicket (misstänker jag).

Vad är Cykeln värd??
Till skillnad från föregående skribent så menar jag att den är i ett fantastiskt bra skick. Originallacken kommer med ytterst små bättringar bli otroligt bra. Jag har bilder på denna sedan förut. Carlos Saldes (fd Cykelcity, Södermalm - gamla butiken) på Cykelhistoriska vet mer om den då han har träffat ägaren tidigare. Har för mig att det finns en historia om hur den kom till Sverige - något med en mek för Molteni då det begav sig.

Det är en Colnago Super från 1972 (klöver/clubs i båda muffarna fram samt sadelmuffen, runda hål i gaffelförstärkningarna på insidan av gaffeln samt svarta dekaler på sadelrör och styrhuvud). Hade den varit i min storlek hade jag villigt betalat 15 000 för den (hade den varit i min storlek hade den varit min redan - sedan många år...). Dessa är mycket eftertraktade internationellt - speciellt de i mindre storlekar som den här.

Att försöka köpa den under 10 000 är på gränsen till att luras.

Vad är Cykeln värd??
Scott Scale 730 -15

Vad kan den vara värd?

Uppdageringar från original:

Hjul: DT 361 med Fun Works nav
Bromsar: Shimano XT M8000 istället för BR-M506
Växelreglage: SLX 7000 istället för Deore.
Däck: Helt nya Maxxis Ikon
Handtag: Helt nya Syncros gummihandtag

Kassett och kedja använda ca 10 dagar, 60 och 80 mm styrstammar medföljer.

Vad är Cykeln värd??
Tergorotas sa:
Scott Scale 730 -15

Vad kan den vara värd?

2-3ooo:-

Vad är Cykeln värd??
janolle sa:
Tergorotas sa:
Scott Scale 730 -15

Vad kan den vara värd?

2-3ooo:-

Då köper jag den av mig själv.

Vad är Cykeln värd??
Funderar på att sälja min Transition Smuggler. Har dålig koll på vad jag skall sätta för pris? Nån som vågar sig på en gissning mellan tumme och pekfinger?

Transition Smuggler XL ram av 2016 års modell.
Gaffel: RS Pike Solo Air 140mm
Drivlina Shimano 1x10 (30 klinga med matchande vevmonterad BBG bash och 11-36 kassett)
Shimano SLX bromsar
Gravity dropper sadelstolpe (125mm slag).
DT 350 nav (med 36 POE). Flow EX fälg fram och WTB i23 bak.

Ramen, gaffeln och hjulen har rullat mkt sporadisk under två somrar. Tror inte jag cyklat mer än max 20-25 tillfällen på cykeln. Inga skrapmärken på ramen. Drivlinan och bromsarna har suttit på en tidigare cykel nått år tidigare och därmed rullat lite mer.

Vad är ett skäligt pris att begära?

Vad är Cykeln värd??
Tergorotas sa:
Scott Scale 730 -15

Vad kan den vara värd?

Ramstorlek?
S och M går att sälja som barncyklar eller till tjejer max 170 cm.
L och XL är inte så heta då det är små hjul, efterfrågas inte för XC om man är längre än 170 cm.
Skulle tro att du kan få ca 11-12 K för cykeln.

Vad är Cykeln värd??
Ruggen sa:
Funderar på att sälja min Transition Smuggler. Har dålig koll på vad jag skall sätta för pris? Nån som vågar sig på en gissning mellan tumme och pekfinger?

Transition Smuggler XL ram av 2016 års modell.
Gaffel: RS Pike Solo Air 140mm
Drivlina Shimano 1x10 (30 klinga med matchande vevmonterad BBG bash och 11-36 kassett)
Shimano SLX bromsar
Gravity dropper sadelstolpe (125mm slag).
DT 350 nav (med 36 POE). Flow EX fälg fram och WTB i23 bak.

Ramen, gaffeln och hjulen har rullat mkt sporadisk under två somrar. Tror inte jag cyklat mer än max 20-25 tillfällen på cykeln. Inga skrapmärken på ramen. Drivlinan och bromsarna har suttit på en tidigare cykel nått år tidigare och därmed rullat lite mer.

Vad är ett skäligt pris att begära?

Ligger några Smugglers på Pinkbike med priser mellan typ 1900 - 2700 pund. Kanske kan vara en fingervisning (med reservation för att jag inte jämfört specar i detalj).
https://m.pinkbike.com/buysell/list/?q=Smuggler&pmin=&pmax=&category=2&region=5

/Johan

Vad är Cykeln värd??
Sixten Fors sa:
Tergorotas sa:
Scott Scale 730 -15

Vad kan den vara värd?

Ramstorlek?
S och M går att sälja som barncyklar eller till tjejer max 170 cm.
L och XL är inte så heta då det är små hjul, efterfrågas inte för XC om man är längre än 170 cm.
Skulle tro att du kan få ca 11-12 K för cykeln.

Tack, låter som något i trakterna av vad jag själv hade räknat med.

Vad är Cykeln värd??
Nicko rookie sa:
Har bytt cykel och funderar sonika på att ev sälja den gamla, men undrar vad skaran här tror att den är värd? köpte den iaf för 25000.

Bra skick och inte tokcyklad så inga skador eller så, visst nån repa här och där men ändå sjysst.

Kanske 5 tusen?

Vad är Cykeln värd??
Sixten Fors sa:
Nicko rookie sa:
Har bytt cykel och funderar sonika på att ev sälja den gamla, men undrar vad skaran här tror att den är värd? köpte den iaf för 25000.
Bra skick och inte tokcyklad så inga skador eller så, visst nån repa här och där men ändå sjysst.
5 K kanske, om du har tur och det är storlek Small. Suget efter en 26" omodern kort/hög/brant FS i stl L eller XL är näst intill obefintlig så om det är en hög ram med långt sadelrör är värdet snarare 3-4 K. Skulle jag tro.
Men har den fälgar på 25 mm eller uppåt så stabiliseras värdet med 25% av 5000. Men lägg gärna upp en bild eller chansa med en annons direkt. Det är ju åtminstone helt rätt tid att sälja cykel nu och några månader framåt.

Vad är Cykeln värd??
Tänkte plocka upp cyklingen efter lång paus och köpa ny hoj. Min gamla står bara och skräpar och tar plats frågan är om någon ens är intresserad av en retrohoj som var retro redan när den var ny. Kanske tillräckligt retro för en hipster. En KHS team stålhoj från runt 2001. Sitter fortfarande samma däck som när jag köpte hojen. Körde en del första åren sen har den mes stått. Ritchey och Deore. Funkar förutom framväxelreglaget som inte växlar upp på största samt däcken spruckit. Ramen är fin, minns inte storleken men passar mig som är 180. Vad gör jag: till tippen, annonserar den för 100kr, 1000kr?

Bilagor

• D124BA9D-A940-4A09-9A69-4D604C28D6DC.jpeg
    D124BA9D-A940-4A09-9A69-4D604C28D6DC.jpeg
    269.9 KB · Besök: 114
Vad är Cykeln värd??
Inte tippen. Vi vill inte ha ett nytt Kina.

Ut med annons och sätt bud.

Vart bor du? Storstad så känns blocket rimligt. Tradera?

Eller skänk den till cykelkök/flyktingförläggning.

Vad är Cykeln värd??
Mini_me sa:

Bor i Västerås så inte längst ut i någon skogsglänta i allafall. Funkar bud på happys annonser eller får man länka till budgivning på tradera? Hade funderat på flyktinganläggnimg men känns tamt att skänka något som inte funkar helt och vet inte siktigt var jag ska vända mig, ska kolla på det.

Vad är Cykeln värd??
Framväxelproblemen kanske endast beror på vajern. Köp ett par nya mer slicks-aktiga däck och använd cykeln till pendling och som brukcykel som inte är hela världen om den blir snodd.

Vad är Cykeln värd??
erolwi sa:
Mini_me sa:

Bor i Västerås så inte längst ut i någon skogsglänta i allafall. Funkar bud på happys annonser eller får man länka till budgivning på tradera? Hade funderat på flyktinganläggnimg men känns tamt att skänka något som inte funkar helt och vet inte siktigt var jag ska vända mig, ska kolla på det.

Hade den inte varit en storlek för liten hade jag kunnat tänka mig att betala en slant för den, så du ska absolut inte slänga bort den. Det känns ändå som om stål fått ett uppsving på sistone så testa med en annons så blir du säkert av med den till ett vettigt pris.

Det finns även en grupp på Facebook som heter ”Steel is Real” där alla stålfantaster samlas, så du kan ju se om någon där vill köpa den av dig.

Vad är Cykeln värd??
erolwi sa:
Tänkte plocka upp cyklingen efter lång paus och köpa ny hoj. Min gamla står bara och skräpar och tar plats frågan är om någon ens är intresserad av en retrohoj som var retro redan när den var ny. Kanske tillräckligt retro för en hipster. En KHS team stålhoj från runt 2001. Sitter fortfarande samma däck som när jag köpte hojen. Körde en del första åren sen har den mes stått. Ritchey och Deore. Funkar förutom framväxelreglaget som inte växlar upp på största samt däcken spruckit. Ramen är fin, minns inte storleken men passar mig som är 180. Vad gör jag: till tippen, annonserar den för 100kr, 1000kr?

Den är väl värd 800 iaf. Bra kortpendlare. Växeln är fixbar och nya däck kan den vara värd.

Tillbaka
Topp