Vad är Cykeln värd??
NickPick sa:
Är det något slags försäkringsbedrägeri vi talar om? En triangel är ju inte en hel cykel...?
Ska den råka försvinna från låst plats?

nej, jag har reklamerat ramen. ck skickade mig först en ny baktriangel och sedan en framtriangel och krävde inte att få tillbaka den gamla reklamerade ramen.

Vad är Cykeln värd??
Funderar på att sälja min RS Pike rct3 150mm 2018, tagen från en yt jeffsy cf. Någon aning om rimligt andrahandsvärde? Den har gått en säsong, ca 20 timmar.

Vad är Cykeln värd??
Om man skulle vilja sälja dessa delar, helt splitternya och rullat max 10 mil. Komplett grupsats till en gravelcykel med vevarmar i kolfiber.

Vad skulle det kunna vara värt? :)

Bilagor

• delar.PNG
    delar.PNG
    8.6 KB · Besök: 129
Vad är Cykeln värd??
eucalyptus sa:
Om man skulle vilja sälja dessa delar, helt splitternya och rullat max 10 mil. Komplett grupsats till en gravelcykel med vevarmar i kolfiber.

Rullat max 10 mil - alltså inte nya?
Kombo sram-reglage och shimano-ok - funkar det?
Om det alltså är nästan nya komponenter och allt lirar ihop skulle jag betala kanske 3500- 4000kr om jag letade just efter nåt sånt.

Vad är Cykeln värd??
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Om det alltså är nästan nya komponenter och allt lirar ihop skulle jag betala kanske 3500- 4000kr om jag letade just efter nåt sånt.

Ser väldigt knasigt ut med sram/shimano kombo.

Vad är Cykeln värd??
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Aaa de är knasigt, men gruppsatsen såldes som sådan :P Kom monterat som sådant på cykeln

Vad är Cykeln värd??
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Aaa de är knasigt, men gruppsatsen såldes som sådan :P Kom monterat som sådant på cykeln

Vad är det för hoj?

Vad är Cykeln värd??
marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?

En Scott gravel Addict 10 - 2018.

Vad är Cykeln värd??
eucalyptus sa:
marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?

Jag tror det är SRAM force även på bromsarna. Äger du cykeln?
Blir enklare att värdera groupset också såklart. Det är för övrigt begagnat så priset är ju vad det är tyvärr.

Vad är Cykeln värd??
NickPick sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
eucalyptus sa:
marr sa:
Lejon sa:
eucalyptus sa:

Vad är det för hoj?

Jag tror det är SRAM force även på bromsarna. Äger du cykeln?
Blir enklare att värdera groupset också såklart. Det är för övrigt begagnat så priset är ju vad det är tyvärr.

En bild på oken hade varit trevligt.

Vad är Cykeln värd??
En räser från 2015.
Colu*bus Ca*o stl 56. Inköpspris ca 30K, fanns ett tag på rea för ca 20K.
Fälgbromsar, DI2 gen II.
En ägare, pedantiskt skött. Hjul & styre utbytta, till RS81 35mm resp 3T kolfiber (inköpspris ca. 10K)
Topp resp. troligt pris som går att få? (jag har langat fram min gissning, men den var nog inte särskilt populär)
(frågar för en polare)

CAPO2646831.jpg

*= m, p.

Vad är Cykeln värd??
En räser från 2015.
Colu*bus Ca*o stl 56. Inköpspris ca 30K, fanns ett tag på rea för ca 20K.
Fälgbromsar, DI2 gen II.
En ägare, pedantiskt skött. Hjul & styre utbytta, till RS81 35mm resp 3T kolfiber (inköpspris ca. 10K)
Topp resp. troligt pris som går att få? (jag har langat fram min gissning, men den var nog inte särskilt populär)
(frågar för en polare)

Visa bilaga 399869

*= m, p.
8-12000?

Vad är Cykeln värd??
Va först inne på att uppgradera min Jeffsy CF 2018 men går nu och sneglar på en YT Jeffsy 2020, men då måste jag sälja min 2018 först. Prisidé?

Den har väl gått ca 20-30 timmar sen ny och har en mindre ding i lacken.

bikes.jpg

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Behöver hjälp med värdering utav en Trio Bike Boxter med 2-säten https://triobike.com/en/shop/triobike-boxter/boxter-mid-drive/

Behöver veta om det är värt att köpa nya slangar och däck då de är slitna samt putsa upp den.

Tycker priset verkar väldigt orealistiskt (5630 Pund, köpt på auktion väldigt billigt ( 2500:- )

Har en som ev. vill köpa den för 10000:- med åtminstone nya slangar monterade.
Därav jag kollade upp den.

Inser att utan bilder blir det svårt, men vill mer veta vad en i "Bra skick" samt "OK, skick" är värd.

Vad är Cykeln värd??
Varför uppgradera om du ändå inte använder den? :p
Hahaha! Fair point, men jag använder den mer och mer, så den har fler timmar på sig nu. Körde Hagaparken senast i lördags :D

Jag va lite seg i början bara ;) Rätt säker på den får gå hela kommande säsong också innan jag börjar fundera på nytt!

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Provade i Värderingstråden utan svar.

Behöver hjälp med värdering utav en Trio Bike Boxter med 2-säten https://triobike.com/en/shop/triobike-boxter/boxter-mid-drive/

Behöver veta om det är värt att köpa nya slangar och däck då de är slitna samt putsa upp den.

Tycker priset verkar väldigt orealistiskt (5630 Pund, köpt på auktion väldigt billigt ( 2500:- )

Har en som ev. vill köpa den för 10000:- med åtminstone nya slangar monterade.
Därav jag kollade upp den.

Inser att utan bilder blir det svårt, men vill mer veta vad en i "Bra skick" samt "OK, skick" är värd.

Vad är Cykeln värd??
Lådcyklar brukar vara värda exakt så mycket surdegsbröd, hembryggd cider och egengjord korv det får plats i lådan. Bor man söder om Folkungagatan och har et barn som heter typ Melvin eller Smilla kan ett byte rakt av också vara aktuellt.

Nä, skämt åsido (eller...?). Kan du få så bra avans på en såpass billig investering och en halv dags arbete så bara kör. Kolla också så att den inte är skev eller otrevlig på annat vis. Lastar man tungt och har tre kontaktytor med marken istället för två så vill man inte förlora kraft på oriktade hjul, bromsar som tar emot eller andra otrevliga ”trögheter”. Kör hårt!

Vad är Cykeln värd??
Sliter man ut slangar btw? Säger annars som föregående talare - kolla så att allt är friskt - lådcyklar lever hårdare liv på grund av vikt och konstruktion.

Vad är Cykeln värd??
Hur ser marknaden för kraschade cyklar ut? Merida Scultura904, kolfiberram. Fyra eller fem år på nacken, kraschad på andra eller tredje rundan med skada på bakstaget som följd. (Lite svårt att få till bra bilder på det.) Finns det något värde i den? Den går ju att hänga på en trainer om inte annat, tänker jag.

IMG_20200210_131318.jpg

IMG_20200210_131416.jpgIMG_20200210_131420.jpg

Vad är Cykeln värd??
Hur ser marknaden för kraschade cyklar ut? Merida Scultura904, kolfiberram. Fyra eller fem år på nacken, kraschad på andra eller tredje rundan med skada på bakstaget som följd. (Lite svårt att få till bra bilder på det.) Finns det något värde i den? Den går ju att hänga på en trainer om inte annat, tänker jag.

Visa bilaga 402375

Visa bilaga 402376Visa bilaga 402377

1000kr i nuvarande skick, mellan 2000-3000kr om du får den lagad. Lite svårt att se, men skadan ser inte så allvarlig och svårlagad ut.

Vad är Cykeln värd??
Tack.

Ja, jag är uppenbarligen ingen vidare fotograf. Det rör sig om två jack, någon centimeter långa vardera. Och uppskattningsvis ett par mm djupa.

Då låter det ju som en extremt lokal skada. Om röret hade varit av hela vägen genom eller om det hade blivit belastning genom hela ramen så hade man nog behövt vara mera orolig. Vart bor du någonstans?

Tillbaka
Topp