BJS
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
4500 ?Skall köpa en LVG-hoj av min far. En Merida Ride Lite från 2013. Vad tror internet att det är för värde i en sådan? Helt ok skött. Behöver ny kedja.
Länk:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
4500 ?Skall köpa en LVG-hoj av min far. En Merida Ride Lite från 2013. Vad tror internet att det är för värde i en sådan? Helt ok skött. Behöver ny kedja.
Länk:
Köper man inom familjen så är den värd max 2000 ..eller gratis.Skall köpa en LVG-hoj av min far. En Merida Ride Lite från 2013. Vad tror internet att det är för värde i en sådan? Helt ok skött. Behöver ny kedja.
Länk:
Tackar för inputs. Sammanfattar till mellan 4500:- och 0:-Köper man inom familjen så är den värd max 2000 ..eller gratis.
Personligen har jag aldrig tagit betalt för en sån hoj inom familjen.
Låter gott ?Tackar för inputs. Sammanfattar till mellan 4500:- och 0:-
Kanske blir en flaska whiskey :-)
Jag tycker att det är ok att ta betalt/betala inom familjen. 1500-3000 är kanske rimligt. Om kedjan är sliten så är kanske kassett och klingor också slitna. Då sjunker värdet.Tackar för inputs. Sammanfattar till mellan 4500:- och 0:-
Kanske blir en flaska whiskey :-)
Såldes för 13 och ganska fort gick det!Antar att du såg annonsen- skönt att vi var överens:)
Vad kan man tänka sig att begära för en gammal klassiker i ny tappning?
Visa bilaga 554786
Ram i fint skick och bestyckad med:
Tiagra FC-4700 vevar
Tiagra BR-4700 bromsar
Cane Creek 200tt bromsreglage
Cinelli Lola bullhorn styre
Ny kolfiber gaffel
Prime Stagare hjul
Continental Grand Prix Classic 25mm
Reverse SS kit 16t
Mission halv-länk bmx kedja
Eftersom det är en klassiker (på gott och ont) som är smakfullt moderniserad/renoverad (på gott) hoppas jag på mer än 1000 kr.Ville säga 1000 kr och köpa den för att pendla på. Men inser nu att det är svårt att låsa fast ramen.
Eftersom det är en klassiker (på gott och ont) som är smakfullt moderniserad/renoverad (på gott) hoppas jag på mer än 1000 kr.
Det ÄR ett väldigt bra pris (för dig).Du vill gärna betala mer?
Jag trodde att 1000 kr var en bra pris för mig.
Det ÄR ett väldigt bra pris (för dig).
Ingen som vill ge en liten uppskattning av värde?Jag har för många cyklar, denna har ersatts och ska säljas.
Ingen egentlig aning men bifogad bild indikerar att prisbilden nog inte var 50 tkr då det begav sig. Förvisso tyder din spec på en annan version. Spontant skulle jag vara glad om någon gav 5000 kr för den .Hej
Jag ska sälja en cykel åt en släktning som säljer pga sjukdom. Jag är osäker på hur mycket cykeln är värd. Min släkting minns inte vad han gav, men jag inser att det är en riktigt fin hoj. Nypris är nog närmare 50 tusen skulle jag tippa. Men någon här har säkert bättre koll. Den har inte används på många år.
Vad jag själv lyckat ta reda på är
Troligen en Scott Solace Premium 2014
Helt i kolfiber, även sadelstolpe och dyligt
Full ultergra, elektroniska växlar 2x10.
Syncross hjul med DT swiss nav.
Vad tror ni cykeln borde kosta?
Sålde min 2019 i början av 2021 i mkt bra skick för 45kS-works stumpjumper fr. 2018, vad är den värd? Gott skick enligt säljaren.
2019 har ju nya ramen som jag förstått det som så den borde vara värd bra mer än en 2018.. :)Sålde min 2019 i början av 2021 i mkt bra skick för 45k
Funderar mest på om en från 2018 är för gammal, 67° gaffelvinkel vs 2019--> 64.5° (sen är det ju annat som spelar roll med såklart)Just det, så är det ju. Ja då är det inte mycket till hjälp/benchmark. Skulle ändå behållt den med facit i hand?
Ingen aning om värdet tyvärr men riktigt cool cykel!Cannondale super raven 1999s Metallica blue.
Dämpare fox air vanilla float och headshok serverat från Racing bike sweden och har kvittot från 2000.
Posta den här pärlan här https://happyride.se/forum/threads/visa-din-cannondale.1131518/Hur mkt värd denna cykel?
Cannondale super raven 1999s Metallica blue.
Dämpare fox air vanilla float och headshok serverat från Racing bike sweden och har kvittot från 2000.
Riktigt snygg!Hur mkt värd denna cykel?
Cannondale super raven 1999s Metallica blue.
Släktingen kanske kan ta fram sitt köp från hans kontohistorik från 2014 så du har det som ”kvitto” att utgå ifrån? Jag är skeptisk till beggade dyra cyklar där säljaren inte kan visa att cykeln är ärlig. Har säljaren någon form av kvitto ökar cykelns värde enormt (för mig i vart fall från 0 kr).Hej
Jag ska sälja en cykel åt en släktning som säljer pga sjukdom. Jag är osäker på hur mycket cykeln är värd. Min släkting minns inte vad han gav, men jag inser att det är en riktigt fin hoj. Nypris är nog närmare 50 tusen skulle jag tippa. Men någon här har säkert bättre koll. Den har inte används på många år.
Vad jag själv lyckat ta reda på är
Troligen en Scott Solace Premium 2014
Helt i kolfiber, även sadelstolpe och dyligt
Full ultergra, elektroniska växlar 2x10.
Syncross hjul med DT swiss nav.
Vad tror ni cykeln borde kosta?
Har orginalkvitton och ramnummer.Släktingen kanske kan ta fram sitt köp från hans kontohistorik från 2014 så du har det som ”kvitto” att utgå ifrån? Jag är skeptisk till beggade dyra cyklar där säljaren inte kan visa att cykeln är ärlig. Har säljaren någon form av kvitto ökar cykelns värde enormt (för mig i vart fall från 0 kr).
Har ingen pejling på värdet men jag är också den som inte cyklar så fort i naturen, det finns så otroligt mycket intressant att se och höra som man missar om man kör för fort :)Inser nu att jag nog gjorde ett förhastat köp.....både ålder å en längre sjukhusvård (3års cellgifter + benmärgstransplantation) gör att jag nog inte är mogen denna fina cykel!
Älskar å cykla men varje ggr jag ska ut tar jag min Dude(fatbike) där känner jag ingen press utan bara njuter under sköna lugna skogslufsar turer ?
Så vad tror ni jag kan begära för min fina Canyon Grizl CF SL 7 eTap stl Large....cykeln är ju i absoluta nyskick?
Cykeln kostade väl 36 500:- + flaskställ + Shimano XTR SPD pedaler (summa typ 38 000:-)Visa bilaga 556463
Nu brukar det iofs skilja en del på scotts finaste ramar i hmx fibrer och första generationens di2 Dura Ace grupper fick man också öppna lädret för . Så jag tror nog nypriset mycket väl kan varit +50k knappt jämförbart med buddjet 30 modellen med 105 växlar...Ingen egentlig aning men bifogad bild indikerar att prisbilden nog inte var 50 tkr då det begav sig. Förvisso tyder din spec på en annan version. Spontant skulle jag vara glad om någon gav 5000 kr för den .
Går den att beställa eller är den slutsåld? Om den inte går att beställa så kan man väl försöka med nära nypris. Annars så skulle man nog vilja en del avdrag med tanke på garantier mm som man inte får som beg-köpare.Inser nu att jag nog gjorde ett förhastat köp.....både ålder å en längre sjukhusvård (3års cellgifter + benmärgstransplantation) gör att jag nog inte är mogen denna fina cykel!
Älskar å cykla men varje ggr jag ska ut tar jag min Dude(fatbike) där känner jag ingen press utan bara njuter under sköna lugna skogslufsar turer ?
Så vad tror ni jag kan begära för min fina Canyon Grizl CF SL 7 eTap stl Large....cykeln är ju i absoluta nyskick?
Cykeln kostade väl 36 500:- + flaskställ + Shimano XTR SPD pedaler (summa typ 38 000:-)Visa bilaga 556463
Går den att beställa eller är den slutsåld? Om den inte går att beställa så kan man väl försöka med nära nypris. Annars så skulle man nog vilja en del avdrag med tanke på garantier mm som man inte får som beg-köpare.
Tillbehör är generellt bättre att sälja separat då folk normalt inte vill betala extra för dessa om man nu inte råkar vilja ha exakt de här pedalerna.
Jävla fin jonne ?Trodde aldrig att den här dagen skulle komma, men har börjat fundera på att kanske göra mig av med min första riktiga mtb...
Santa Cruz Hightower C, 2019 (V1) 135 mm. Nya lager 2021, service 2022.
Fox 36 Float Performance nu 160mm (Airshaft för 140 mm finns). Ny CSU 2021, servad 2022.
Dämpare: Cane Creek IL Coil eller Fox Float Performance DPS (båda nyservade)
Drivlina SRAM GX
Bromsar SRAM Guide R, 180 skivor fram och bak
Hjul Raceface fälg, DT 370 nav
Styre/stem Raceface
Dropper RS Reverb
mm....
Cykeln är självklart använd, men också omhändertagen. Rosa dekaler ditsatta av mig, original i lacken dekaler i rött om det spelar roll....
Vad kan man förvänta sig att få för denna?
Visa bilaga 556802