Vad är Cykeln värd??
Hej,
Jag har en Premium Chesini som jag funderar på att sälja.
Det är en Chesini Criterium som enligt http://www.cykelhobby.com/chesini.htm var deras enklaste ram. Komponenterna är av instegsmodell och ~25 år gamla. Vissa reservdelar kan vara svåra att hitta.

Jag gissar 1000-1500 kr om cykeln fungerar. Om nya delar måste köpas rinner pengarna snabbt iväg.

Har själv en Chesini Olimpiade med lite nyare komponenter. Fin att titta på och helt okej att cykla på, men begagnadvärdet är tyvärr inte mycket.

Vad är Cykeln värd??
Det är en Chesini Criterium som enligt http://www.cykelhobby.com/chesini.htm var deras enklaste ram. Komponenterna är av instegsmodell och ~25 år gamla. Vissa reservdelar kan vara svåra att hitta.

Jag gissar 1000-1500 kr om cykeln fungerar. Om nya delar måste köpas rinner pengarna snabbt iväg.

Har själv en Chesini Olimpiade med lite nyare komponenter. Fin att titta på och helt okej att cykla på, men begagnadvärdet är tyvärr inte mycket.
Spännande! Är du helt säker på att det är en Criterium? Med tanke på att bromsvajern går utanpå ramen på bilderna du länka, medans min går i ramen?

Vad är Cykeln värd??
Vänder mig åter igen till er för en vettig värdering.
Objekt 1 är en brukshoj som har rullat några semestrar. Cykeln är trotts det hyffsat fresh. Lx komponenter rakt igenom.
Trek 520 touring.
Visa bilaga 627832Visa bilaga 627833
Objekt 2 är en fin vintage racer från slutet av 90 talet. Den har stått inne i 15+ år så den är riktigt fin. Den är dessutom relativt orörd. Shimano 600 (ultegra sti?). Greg Lemond Zürich
Visa bilaga 627834Visa bilaga 627835Visa bilaga 627836Visa bilaga 627837
Väldigt fina! Vad är storleken på dom? Vad för material är ramarna/gaffel av? Vilken bredd är det på bockstyret? Ligger dom ute för försäljning än? Vilken del av landet? Osäker på vad rimligt pris är för dom.

Vad är Cykeln värd??
Gammal tävlingsCX, Ridley Crosswind med Python-gaffel, 1x9 växlat med dubbla kedjeskydd i vevpartiet och carbonklinga. Vad är skäligt pris för den?

Bilagor

• IMG_20230718_110708589.jpg
    IMG_20230718_110708589.jpg
    926.9 KB · Besök: 75
Vad är Cykeln värd??
Merida One-twenty 300 rc, från 2020. Vissa komponenter utbytta:
Rockshox Pike 140 mm
Rockshox delux
Konverterad till singelklinga 42t men original bakväxel

Vad skulle ni säga den är värd?

Är lite osäker på om gaffeln och kassetten är klokt. Mer än vad som borde vara vad jag förstår de. Tankar?

IMG_4119.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Den här används aldrig och ska avyttras,
Ragley big al 2020 L, stel carbongaffel ( dämpad budgetgaffel följer med RS gold 35 ),
10 del saint trigger , zee bakväxel (ej den på bilden ) , sänkstolpe . Budgethjul.
Vad kan man tänkas få sju , åtta , nio tusen…?
.
IMG_2662.jpeg

Mange

Vad är Cykeln värd??
Vad är egentligen rimlig pris för en NP scout race 290 gen2 (2021)
Inga stora uppgraderingar endast bytt vevarm till SLX och nytt Dt swiss e1900 bakhjul. Annars är det standard utförande när jag köpte det.
Har spår av användning.
1691348105593.png

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Merida One-twenty 300 rc, från 2020. Vissa komponenter utbytta:
Rockshox Pike 140 mm
Rockshox delux
Konverterad till singelklinga 42t men original bakväxel

Vad skulle ni säga den är värd?

Är lite osäker på om gaffeln och kassetten är klokt. Mer än vad som borde vara vad jag förstår de. Tankar?

Visa bilaga 639267
12-15k. Är instegsmodell så övriga komponenter är inget att hänga i granen. Saknar självklara saker så som dropper som kommer skrämma bort en del köpare som inte mekar själv. Lägg ut för 15k och sänk 1500kr efter en vecka så försvinner den nog.

Vad är Cykeln värd??
Hej, håller på att uppgradera min gamla instegsracer till något bättre och har fastnat för denna Domane 4.5 som jag tror det sitter Ultegra på, osäker om det är årsmodell 15 eller 16 men han har länkat hit iaf:

Är den värd 15 000 eller borde jag pruta? Fin ram med bra komponenter och lite enklare hjul?
1689842441748.png

Tack!

Vad är Cykeln värd??
Hej, håller på att uppgradera min gamla instegsracer till något bättre och har fastnat för denna Domane 4.5 som jag tror det sitter Ultegra på, osäker om det är årsmodell 15 eller 16 men han har länkat hit iaf:

Är den värd 15 000 eller borde jag pruta? Fin ram med bra komponenter och lite enklare hjul?
Visa bilaga 639599

Tack!
Den är väl värd max halva det priset?

Vad är Cykeln värd??
Så pass lite alltså? Det vore ju fantastiskt..men känns hårt att pruta så mycket :)
Snabb googling säger 22000kr nypris https://www.cyclingplus.se/artiklar/test-av-trek-domane-4-5/ om det är 2015 och Ultegra. Jag skulle då inte betala mer än 1/3 av nypris i alla fall. Det är ändå en mellanspecad 7-8 år gammal cykel med dåliga hjul.
Tillägg: jag hjälpte min pappa att sälja en Trek domane från ungefär samma år. Detta var i våras. Den var i toppskick, 105-utrustad. Om jag minns rätt fick han 5000kr

Vad är Cykeln värd??
Snabb googling säger 22000kr nypris https://www.cyclingplus.se/artiklar/test-av-trek-domane-4-5/ om det är 2015 och Ultegra. Jag skulle då inte betala mer än 1/3 av nypris i alla fall. Det är ändå en mellanspecad 7-8 år gammal cykel med dåliga hjul.
Tillägg: jag hjälpte min pappa att sälja en Trek domane från ungefär samma år. Detta var i våras. Den var i toppskick, 105-utrustad. Om jag minns rätt fick han 5000kr

Stort tack, han kanske saltade på nypriset lite då..ser ju onekligen ut som den modellen.
Värdefull info! Ska försöka medla lite då ?

Vad är Cykeln värd??
Vad är egentligen rimlig pris för en NP scout 290 gen2 (2021)
Inga stora uppgradingar endast bytt vevarm till SLX och nytt Dt swiss e1900 bakhjul. Annars är det standard utförande när jag köpte det.
Har spår av användning.
1690977888867.png

Svara Trådlista

•••

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Behöver lite råd igen, hittat en Lapierre lite närmare än Domane'n ovan.

Kolfiber-ram med Ultegra från 2017, borde vara rätt jämförbar med Trek'en? Är den värd 12 000 i dagsläget? Svårt att hitta något nypris då den lanserades, ser väldigt fin ut iaf.

SENSIUM 600CADRE : SENSIUM CARBON FOURCHE : LAPIERRE SENSIUM CARBON - Carbon Steere DÉRAILLEUR ARRIÈRE : SHIMANO ULTEGRA RD6800GS 11-SpeedDÉRAILLEUR AVANT : SHIMANO ULTEGRA FD6800FFREINS : SHIMANO ULTEGRA BR6800ROUES : MAVIC AKSIUMPNEUS : CONTINENTAL ULTRA SPORT 2 700x25c
1690271000921.png

Vad är Cykeln värd??
Behöver lite råd igen, hittat en Lapierre lite närmare än Domane'n ovan.

Kolfiber-ram med Ultegra från 2017, borde vara rätt jämförbar med Trek'en? Är den värd 12 000 i dagsläget? Svårt att hitta något nypris då den lanserades, ser väldigt fin ut iaf.

SENSIUM 600CADRE : SENSIUM CARBON FOURCHE : LAPIERRE SENSIUM CARBON - Carbon Steere DÉRAILLEUR ARRIÈRE : SHIMANO ULTEGRA RD6800GS 11-SpeedDÉRAILLEUR AVANT : SHIMANO ULTEGRA FD6800FFREINS : SHIMANO ULTEGRA BR6800ROUES : MAVIC AKSIUMPNEUS : CONTINENTAL ULTRA SPORT 2 700x25c
Visa bilaga 640721
Tycker nog även detta är lite dyrt. Har en cykel med något bättre spec, dock av mindre känt märke, skulle inte räkna med att få ut så här pass mycket om jag sålde den.

Vad är Cykeln värd??
Hej,

Vad kan min mtb vara värd? Köpt ny på Trestad Cykel i Båberg Trollhättan/Vänersborg 2013. Den är körd cap 20 mil mtb-spår, tio mil landsväg och grus och en styck cykelvasa. Har mest stått de senaste åren, senast servad på Sportson för två år sen. Behöver en tvätt och bakdäcket behöver snart bytas.

Jag lyckas inte infoga bilder på rätt sätt i inlägget, men här följer några länkar:

Trek Cobia G2 Gary Fischer Collection 29" 2013
Jag är 203 cm och 105 kg, därför är cykeln lätt anpassad för långa/tunga med:
  • Styre med mycket raise. Nånting säger mig 45 mm raise, men minns inte riktigt och står inte tydligt på.
  • Styrstam med 24° vinkel och längd 110 mm.
  • Gusset-pedaler, passar bra för stora fötter.
  • Större bronmsskiva fram 180 mm för 100+ kg cyklister.
Övrigt:
  • Alu-ram 53.5 cm/21".
  • Hydrauliska Shimano-bromsar.
  • Växelreglage fram Sram X5 3 speed.
  • Växelförare fram Shimano Deore.
  • Växelreglage bak Sram X5 10 speed.
  • Växelförare bak Sram X5.
  • Gaffel Rockshox Recon Silver TK 29", ställ- och låsbar dämpning.
Som lök på laxen ingår det också ett par helt oanvända Schwalbe Ice Spiker Pro dubbdäck, nya slangar och ett kedjeskydd.

Så, vad tror ni? Tack för hjälpen!

Vad är Cykeln värd??
Hej,

Vad kan min mtb vara värd? Köpt ny på Trestad Cykel i Båberg Trollhättan/Vänersborg 2013. Den är körd cap 20 mil mtb-spår, tio mil landsväg och grus och en styck cykelvasa. Har mest stått de senaste åren, senast servad på Sportson för två år sen. Behöver en tvätt och bakdäcket behöver snart bytas.

Jag lyckas inte infoga bilder på rätt sätt i inlägget, men här följer några länkar:

Trek Cobia G2 Gary Fischer Collection 29" 2013
Jag är 203 cm och 105 kg, därför är cykeln lätt anpassad för långa/tunga med:
  • Styre med mycket raise. Nånting säger mig 45 mm raise, men minns inte riktigt och står inte tydligt på.
  • Styrstam med 24° vinkel och längd 110 mm.
  • Gusset-pedaler, passar bra för stora fötter.
  • Större bronmsskiva fram 180 mm för 100+ kg cyklister.
Övrigt:
  • Alu-ram 53.5 cm/21".
  • Hydrauliska Shimano-bromsar.
  • Växelreglage fram Sram X5 3 speed.
  • Växelförare fram Shimano Deore.
  • Växelreglage bak Sram X5 10 speed.
  • Växelförare bak Sram X5.
  • Gaffel Rockshox Recon Silver TK 29", ställ- och låsbar dämpning.
Som lök på laxen ingår det också ett par helt oanvända Schwalbe Ice Spiker Pro dubbdäck, nya slangar och ett kedjeskydd.

Så, vad tror ni? Tack för hjälpen!
4000-6000kr skulle jag säga, lite beroende på hur slitna delarna är.

Vad är Cykeln värd??
Vänder mig åter igen till er för en vettig värdering.
Objekt 1 är en brukshoj som har rullat några semestrar. Cykeln är trotts det hyffsat fresh. Lx komponenter rakt igenom.
Trek 520 touring.
Visa bilaga 627832Visa bilaga 627833
Objekt 2 är en fin vintage racer från slutet av 90 talet. Den har stått inne i 15+ år så den är riktigt fin. Den är dessutom relativt orörd. Shimano 600 (ultegra sti?). Greg Lemond Zürich
Visa bilaga 627834Visa bilaga 627835Visa bilaga 627836Visa bilaga 627837
1500 är nog rimligt för Trek-en (den är säkert värd mer för rätt person), och kanske 3000-3500 för LeMond - en.

Vad är Cykeln värd??
Hej!
Har fått ärva en Cannondale Synapse av en släkting som gått bort. Efter att ha haft den ett tag stående och aldrig fått tummen ur att komma igång så tänker jag sälja den, men kan inte hitta vad priset ligger på dom. Har försökt googla mig fram men hittar inte just denna modellen och undrar om man skulle kunna få lite hjälp.
20230801_112635.jpg

Vad är Cykeln värd??
Vet inte när min släkting köpte den tyvärr :(
Om du googlar hittar du spec och färgschema så kan du ju jämföra. Du kan säkert kontakta Cannondales support också och fråga om ramnumret. Sedan kan du söka på gruppnamnet (Ultegra) och filtrera på årsmodell för att få en lista med cyklar att jämföra med:
Skärmavbild 2023-08-03 kl. 12.32.43.png

Jag noterar att ingen av de andra cyklarna från 2015 här har skivbroms, vilket jag tror talar till din fördel. Någon som kan räsercyklar får gärna bekräfta.

Vad är Cykeln värd??
Men också notera att ingen av de där cyklarna är sålda heller. Det är inte helt lätt att sälja cyklar just nu. Även om du har en lite mer önskvärd setup.

Vad är Cykeln värd??
Om du googlar hittar du spec och färgschema så kan du ju jämföra. Du kan säkert kontakta Cannondales support också och fråga om ramnumret. Sedan kan du söka på gruppnamnet (Ultegra) och filtrera på årsmodell för att få en lista med cyklar att jämföra med:
Visa bilaga 643273

Jag noterar att ingen av de andra cyklarna från 2015 här har skivbroms, vilket jag tror talar till din fördel. Någon som kan räsercyklar får gärna bekräfta.
Tack för hjälpen!

Vad är Cykeln värd??
Jag har visst en Canyon Nerve XC 120 2011, 26”, med SRAM X0 broms, växel och vevparti. Fox Float RP23 bak, Fox F32 fram. Gott bruksskick, extra sadelstolpe i kolfiber, Mavic Crossmax ST hjul. Bakbromsen har låst sig så något behöver lagas eller bytas, annars i fint bruksskick.

Är den värd något (hel eller i delar) eller ska jag börja cykla i skogen igen?

En sån (https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/mountain-bikes/video-canyon-nerve-xc-9-0-review/), fast 2011 inser jag nu.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Vad tror ni om denna?

Cervelo S2, strlk 56, år 2009
Sram Red
Mavic Cosmic Pro, tub.
Fint skick, men har ju stått flera år. Vajrar bör väl bytas.

Kan man få 10 tkr?

Bilagor

• 20230806_161732.jpg
    20230806_161732.jpg
    887.2 KB · Besök: 99
Vad är Cykeln värd??
Finns det något värde i handbyggda (av Martin Pedalen och fälgen) äldre klassikerhjul med qr och för fälgbroms? Duraace, Mavic Open Pro, 2009. Mkt fint skick.

2000?

Bilagor

• 20230806_162152.jpg
    20230806_162152.jpg
    512.4 KB · Besök: 76
  • 20230806_162249.jpg
    20230806_162249.jpg
    927.7 KB · Besök: 81
  • 20230806_162415.jpg
    20230806_162415.jpg
    527.6 KB · Besök: 73
Vad är Cykeln värd??
Vad tror ni om denna?

Cervelo S2, strlk 56, år 2009
Sram Red
Mavic Cosmic Pro, tub.
Fint skick, men har ju stått flera år. Vajrar bör väl bytas.

Kan man få 10 tkr?
Finns det något värde i handbyggda (av Martin Pedalen och fälgen) äldre klassikerhjul med qr och för fälgbroms? Duraace, Mavic Open Pro, 2009. Mkt fint skick.

2000?
Det kan du säkert få med lite ihärdighet och tur (köpare utan koll). Ska du sälja snabbt och smidigt bör du nog gå nedåt halva priserna.

Vad är Cykeln värd??
Du menar 5000 för Cervelon? Det känns faktiskt lite. Har du koll?
En fjorton år gammal racer med tubhjul? Och servicebehov? Jag är/var lite av en Cervélo-fanboy och har alltid drömt om att ha en, kanske ffa en Soloist som Jens körde, men jag tycker nog att jag gör en hyfsad prisbedömning här. Gamla drömhojar tappar rejält i pris de också.

Och jag skrev ”nedåt”. Prova med tio på Blocket du, du kan säkert få den såld om du är öppen för lite prut.

Tillbaka
Topp