Vad är Cykeln värd??
Allebike Alpha (medium). Shimano XTR (1x12) växel, kassett, kedja. XTR bromsar. SRAM XX1 DUB vev med Power2max effektmätare med Wolftooth 32t klinga.Trådlös AXS dropper. Rockshox SID select 120mm gaffel. Kört kanske max 5 timmar sedan senaste dämparservice. Får jag något för en sådan tro?

Visa bilaga 695714
Jag tror du får strax över 20 med effektmätare. Dom kostar ju fläsk... Och vad är konkurrensen runt 20k egentligen? Den är låg.

Vad är Cykeln värd??
Kona Jake the Snake 2011. Ultegraväxlar bak, aluminiumram med kolfibergaffel. Allt original utom däcken. Vad är ett rimligt pris att sälja för?
IMG_6928.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Kona Jake the Snake 2011. Ultegraväxlar bak, aluminiumram med kolfibergaffel. Allt original utom däcken. Vad är ett rimligt pris att sälja för?
Visa bilaga 696477
Som den ser ut, inte så mycket.
Ta bort barnvagnafästet, linjera upp bakbromsen, byt styrlindor. Se till att den växlar och bromsar så crisp som reglage och växlar och bromsar medger (troligen inkl byt höljen och wires). Fråga igen. Det är mest arbete, inte så mycket dyra delar, värt ansträngningen.

Vad är Cykeln värd??
Som den ser ut, inte så mycket.
Ta bort barnvagnafästet, linjera upp bakbromsen, byt styrlindor. Se till att den växlar och bromsar så crisp som reglage och växlar och bromsar medger (troligen inkl byt höljen och wires). Fråga igen. Det är mest arbete, inte så mycket dyra delar, värt ansträngningen.
Visa bilaga 696477

Var ute på Köp & Sälj i fredags. Annonsen försvann inom något dygn. Fick säljaren begärt pris? /Nyfiken

Vad är Cykeln värd??
Custom bygge på Cove Stiffee FR, nyligen servad men bakbromsen behöver luftas igen. Vad kan denna vara värd? Köpte den för 4 000kr för ca 10 år sedan.
IMG_4099.jpg

Vad ska jag ta för denna Gary Fisher? Funkar utmärkt, framväxel bortplockad.
IMG_4096.jpg

Vad är Cykeln värd??
Sunn Revolt 2002
3x9 Shimano XT.
Manitou BLACK comp.
Neon 7005 SL.
Formula B4 Disc (oro bromshandtag 2010).
En ägare.
Nypris 15000kr.
c1.JPG
Vad kan vara ett rimligt pris?

Bilagor

• c7.JPG
    c7.JPG
    242.6 KB · Besök: 68
  • c6.JPG
    c6.JPG
    236.9 KB · Besök: 73
  • c5.JPG
    c5.JPG
    317.1 KB · Besök: 67
  • c4.JPG
    c4.JPG
    339.4 KB · Besök: 70
Vad är Cykeln värd??
scott scale 910 2015
11x1 drivlina
icke boost
xt drivlina+bromsar
dt swiss/syncros hjul
kolfiber ram
precis under 10kg
storlek L
IMG_20240509_192954.jpg

nyfiken på input på denna. relativt hög spec men har lite servicebehov, om det är värt att byta drivlinan och serva gaffeln innan jag säljer den

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
scott scale 910 2015
11x1 drivlina
icke boost
xt drivlina+bromsar
dt swiss/syncros hjul
kolfiber ram
precis under 10kg
storlek L
Visa bilaga 698212
nyfiken på input på denna. relativt hög spec men har lite servicebehov, om det är värt att byta drivlinan och serva gaffeln innan jag säljer den
Du kommer inte få tillbaks pengarna du lägger ut på den. Skit i att serva den och sälj den som den än. Vad man får? Inte mycket, men samtidigt är det en sån här norsken vunnit vasan på två gånger...

Vad är Cykeln värd??
15k? eller är det för högt
Jag tycker det låter lite högt? Det är ju ändå 11-del XT, lite småtrista hjul, non-boost och servicebehov. Personligen hade jag inte lagt ut den för mer än 10k, snarare lite lägre.

Men då hade den kanske gått snabbt, begagnatmarknaden är märklig nu. Har du inte bråttom kan du säkert prova högre. Det är ju bara att sänka efterhand eller acceptera bud.

Vad är Cykeln värd??
Tjena gänget,
Köpte en ny Scott Spark 970 i orange färg för nästan exakt två år sen för 30k. Lägger jag ut den i köp&sälj för exakt halva nypriset? Har använts ca 5 timmar på två år. Har inte hängt med i begagnatdjungeln alls på ett gäng år.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Sitter och letar en begagnad cykel till min sambo jag slås då av att alla cyklar är sjukt dyra trots att dom kanske är 12+ år. Cyklarna verkar aldrig gå under 50% av inköpspriset. Känns som att köpa begagnat är svårt.

Vad är Cykeln värd??
Sitter och letar en begagnad cykel till min sambo jag slås då av att alla cyklar är sjukt dyra trots att dom kanske är 12+ år. Cyklarna verkar aldrig gå under 50% av inköpspriset. Känns som att köpa begagnat är svårt.
Okunskap om vad en begagnad cykel borde kosta är nog anledningen till att många försöker sälja såna med 30% rabatt efter 10år när du kan köpa helt nya cyklar i butik och på nätet med samma sänkning, de upptäckte att det inte var så kul med cykel och vill inte inse att det riktiga värdet är lågt…

Vad är Cykeln värd??
Jag kollade just på Blocket. Just nu finns 20432 begagnade cyklar utannonserade i hela Sverige. Medianpriset ligger på ca 1800 kr, dvs. 50% av cyklarna som säljs är billigare än 1800 kr och 50% är dyrare. Kanske läge att kolla i en lite lägre priskategori om du vill ha cyklar som säljs för under halva inköpspriset? Men då får man kanske sänka kraven lite också.

Vad är Cykeln värd??
Jag kollade just på Blocket. Just nu finns 20432 begagnade cyklar utannonserade i hela Sverige. Medianpriset ligger på ca 1800 kr, dvs. 50% av cyklarna som säljs är billigare än 1800 kr och 50% är dyrare. Kanske läge att kolla i en lite lägre priskategori om du vill ha cyklar som säljs för under halva inköpspriset? Men då får man kanske sänka kraven lite också.
Finns ju dom som säljer för rätt pris men jag skulle vilja säga att merparten vill ha mer. Kanske skulle klargöra att det även gällde en Mtb fs. Av någon anledning försvann den texten i mitt första inlägg.

Vad är Cykeln värd??
Finns ju dom som säljer för rätt pris men jag skulle vilja säga att merparten vill ha mer. Kanske skulle klargöra att det även gällde en Mtb fs. Av någon anledning försvann den texten i mitt första inlägg.
Annonserna speglar väl lite av säljarnas drömmar om att få så mycket som möjligt för cykeln, men jag skulle gissa att de flesta annonser inte leder till något avslut, förutom om säljarna går ned i pris förstås. Kanske är det 10% av annonserna som är rimligt prissatta och som leder till en direkt affär inom kort. Det är iaf. min gissning. Det gäller att försöka hitta de där 10 procenten och vara snabb som ögat när dessa dyker upp.

Vad är Cykeln värd??
Tjena gänget,
Köpte en ny Scott Spark 970 i orange färg för nästan exakt två år sen för 30k. Lägger jag ut den i köp&sälj för exakt halva nypriset? Har använts ca 5 timmar på två år. Har inte hängt med i begagnatdjungeln alls på ett gäng år.
Är den lika som nu så fick jag 19 efter många om och men på annons för en 2022 970 nu i vintras.

Vad är Cykeln värd??
Har en kompis som har en nästan helt ocyklad Cube stereo 160 från 2015. Vad tycker ni den kan vara värd?
Om det är den som ligger på Blocket så ser den i alla fall fin ut. Vet inte om han har drevat den för landsväg, men framdrevet ser stort ut för en enduro med singelklinga. Och kedjan ser ut att vara i kortaste laget. Skulle säga att 8-10 tusen är max för den. Då finns utrymme för att köpa en längre kedja eller mindre framdrev.

Vad är Cykeln värd??
Om det är den som ligger på Blocket så ser den i alla fall fin ut. Vet inte om han har drevat den för landsväg, men framdrevet ser stort ut för en enduro med singelklinga. Och kedjan ser ut att vara i kortaste laget. Skulle säga att 8-10 tusen är max för den. Då finns utrymme för att köpa en längre kedja eller mindre framdrev.
Nej men hans ser liknande ut. Han har inte ändrat dreven på sin. Jag tänker på geometrin med. Cykeln är ju modell äldre.

Vad är Cykeln värd??
Specialized stumpjumper comp carbon i stl XL.
Årsmodell 2014 i bra skick. Nya bromsar, kedja, kasett och bakväxel. Hjulen är riktade.
Vad är den värd?

Bilagor

• IMG_3229.jpeg
    IMG_3229.jpeg
    1.9 MB · Besök: 88
Vad är Cykeln värd??
Hej,

Jag har ett antal ramar och andra cykeldelar. Det mesta är ”vintage” och halvmodernt, typ 90 till 00-tal. Svårt att avgöra värdet på grejerna. För många grejer hittar jag inte några bra ledtrådar på internet.
  • Oanvänd De Rosa Cinquanta (ram, gaffel, sadelstolpe, styre, växelreglage, vevparti, sadel)
  • Hotta - Kolfiber Monocoque ram byggt i UK mitten 90-tal
  • Oanvänd ram, Colnago Master Olympic Competition
  • Oanvänd ram, gaffel, sadelstolpe och styre, BMC Impec.
Någon som har en aning om värdet? Förstår att det blir mellan tummen och pekfingret utan bilder och mer info.

Vad är Cykeln värd??
IMG_7556.jpeg

Jag har en lite äldre cykel som jag lutar åt att avyttra. Dia Compe-reglage och bromsar och Dura Ace-nav (i behov av omvårdnad). Växlarna är Shimano Altus, men detta var innan Altus blev mtb-komponenter. Tubdäck. Den har ju lite repor och så i och med att den är runt 40 år gammal och verkar ha blivit använd mycket, men den rullar bra. Finns det några stålafficionados här?

Edit: jag är osäker på årsmodell. Gissar första hälften av åttiotalet.

Vad är Cykeln värd??
IMG_20220918_111023791.jpg
Info:
- Köpt begagnad 2019. Dämpare fram och bak servade innan köp, ej servade sedan dess. Cykeln har gått 2-3 år med ca 20h per sommar. Kört den i Trysil, Åre och Järvsö utan problem. Stått i förråd mestadels av dem senaste 1.5-2 åren.
- Ärlig cykel som är använd och har lite repor här och där. Inga repor på gaffelben eller bakdämpare.
- I det stora hela så går den utmärkt att använda men enligt mitt tycke hade det inte skadat om den fått lite kärlek av någon kunnig.
- Kedja, bromsbelägg och däck är bytta. Fettat om lager i länkage 2022.
- Ny dropper 2022.

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 704592

Jag har en lite äldre cykel som jag lutar åt att avyttra. Dia Compe-reglage och bromsar och Dura Ace-nav (i behov av omvårdnad). Växlarna är Shimano Altus, men detta var innan Altus blev mtb-komponenter. Tubdäck. Den har ju lite repor och så i och med att den är runt 40 år gammal och verkar ha blivit använd mycket, men den rullar bra. Finns det några stålafficionados här?

Prio1. Alla Kategorier! Alla varor är värda det någon är beredd att betala. Givetvis initialt!

Denna japansktillverkade hoj, med logga ifrån Europa har rullat under många namn. Hojen är fin. Men det som kraftigt drar ner priset är "Tubhjulen". Problematiken med äldre fälgar och tubdäck, drar ner priset dramatiskt. Pris max 1700sek.
Till detta kommer vxlsys, som altus, som visserligen funkar, men inte toppar Shimanos ingeniörskonst.

Vill du ha betalt för din hoj. Så skrota den och sälj ramen med gaffel, sadelstolpe, vevparti och styrstam.
Lägg sedan ut resten till försäljning separat. Du lär totalt få minst dubbelt så mycket!

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 704592

Skrota absolut inte! Den ser nästan ut att vara i originalskick. En liknande såldes för 3000kr i Cph, dock i butik.
(Gamla bilar/mc är dyrare i utlandet (USA), vet ej hur det är med cyklar.)

Vad är Cykeln värd??
Jag har en Giant Trance 29 1 2021 (storlek XL) som är uttagen 2022 i väldigt fint skick, knappt använd. Vad är en rimlig summa att lägga ut den för om man föredrar en snabb och smidig affär? Finns i Gävle om någon vill ha den.

Samma modell idag ligger på 44900 med sämre spec. SLX istället för XT osv.

Visa bilaga 704911
Halva nypriset är nog nära sanningen. Tråkigt nog…

Tillbaka
Topp