Vad är Cykeln värd??
Den här då, går den att sälja tro?

Det är en Giant Glory 01 26" från 2010 (vill jag minnas).
Allt fungerade felfritt senast den användes men det är ett antal år sedan och dämparna behöver troligtvis både ny olja och packningar bytta. I övrigt är den i ganska fint skick. Lite använd. Det sitter en uppsättning äldre Hope-bromsar på. Ganska klena för DH men de funkar åtminstone.

Är mer intresserad av att få tillbaks utrymmet i förrådet snabbt och smidigt än att pressa ut sista kronan.
IMG_2927.webp

IMG_2928.webp

Vad är Cykeln värd??
Funderar på sälja min Ultimate då geometrin inte gillas av min kropp längre, så vad kan den vara värd tror ni?

Canyon Ultimate CF SL 8, årsmodell 2018 strl S.

Full mekanisk ultregra, fälgbroms, dubbla hjuluppsättningar original DT Swiss samt Fulcrum Quattro Carbon.

Sparsamt cyklad och i fint skick, jag är första & enda ägaren.

Vad är Cykeln värd??
Vad kan denna vara värd? Merida 600 cyclocross. Ramstorlek 52.
Nästintill nya continental double fighter .
Nu styrlinda
Nya vevarmar, vevlager och klinga fram.
sram apex alltihopa 1x11
1000001968.webp

Vad är Cykeln värd??
Tjena!
Har en Cannondale scalpel si lefty 2018 som jag skulle vilja sälja men vet ej vad den kan vara värd.
* Cannondale scalpel si lefty 2018
*Nästan nya däck, Racing Ralf bak och Rocket Ron fram.
*Fräsch kassett och kedja.
*Ombygt till single fram.
*Nyservad bakdämpare

Vad kan den vara värd?
Vill sälja den.

Bilagor

• 20250928_143253.webp
    20250928_143253.webp
    1.6 MB · Besök: 67
  • 20250928_143333.webp
    20250928_143333.webp
    1,010.4 KB · Besök: 67
  • 20250928_143404.webp
    20250928_143404.webp
    894.9 KB · Besök: 59
  • 20250928_143514.webp
    20250928_143514.webp
    1.1 MB · Besök: 59
  • 20250928_143508.webp
    20250928_143508.webp
    476.1 KB · Besök: 62
Vad är Cykeln värd??
Tjena!
Har en Cannondale scalpel si lefty 2018 som jag skulle vilja sälja men vet ej vad den kan vara värd.
*Nyservad bakdämpare

Vad kan den vara värd?
Vill sälja den.
Sålde en Specialized epic med aluram och typ standard komponenter från 2018 för 12,000 för ca 1 månad sedan. Allt i fint skick med fräsch drivlina osv. Den tog ett tag att sälja så priset var troligen inte i lågt utan i det övre spannet. Typ samma cykel som du har men annat märke.

Så en vettig gissning är ca 12,000, kan nog ta lite tid nu på hösten med det priset.

Vad är Cykeln värd??
Tjena!
*Nyservad bakdämpare

Vad kan den vara värd?
Vill sälja den.
$734 - $756

Vad är Cykeln värd??
Vad kan den häringa vara värd?

Vad är Cykeln värd??
Funderar på att sälja min cannondale r800 2.8 från -93. Lacken har väl sett bättre dagar men ramen sprick och buckelfri. Växelgrupp är 105 11-del. Har stått på trainern mestadels senaste fem åren men tagits ut för rundor i finväder. Går att cykla rätt fort på den faktiskt…

Bilagor

• IMG_1576.webp
    IMG_1576.webp
    369.8 KB · Besök: 95
Vad är Cykeln värd??
så vad tror ni är rimligt att lägga ut cykeln för?

Tänkte göra mig av med stigraketen då barnen kräver nya cyklar. Går som en raket både uppför och utför. Fint skick på ramen och samtliga komponenter.

Trek top fuel 2022 stl M/L svart

Kolfiberram, gen 3

Rock shox ultimate coil (400+450fjäder) + Fox Factory Float DPS, 3-lägesdämpare som kom orginal och är i princip oanvänd.

Pike ultimate 2022, 130 mm, väl omhändertagen

Nextie 30mm innnermått, AM-fälgar, bontrager rapid drive 108 nav. ca 1600gr

Forkaster fram och bak, 3c 29x2.4 wt alternativt DHF 2,5 maxgrips exo+ och DHR2

Sram 175mm vevparti XX1, 1299 kassette, x01 bakväxel

Sram g2 rcs bromsar, 180+180mm sram centerline

Hope Riser 31.8 x 780mm kolfiber

ODI Ruffian grepp

Reverse stam 35mm

Bontrager-sadel, 138mm

Oneup dropper 180 mm. 34,9 mm

Bilagor

• Skärmavbild 2025-10-21 kl. 22.15.34.webp
    Skärmavbild 2025-10-21 kl. 22.15.34.webp
    772.7 KB · Besök: 77
Vad är Cykeln värd??
Vad är Cykeln värd??
Vad är rimligt att begära för en:
Wilier Jaroon 1x11 Stålram
Årsmodell 2023
Köpt ny Jan 2025
SHIMANO GRX FC-RX600
SHIMANO GRX RD-RX812
SHIMANO GRX ST-RX400

Väldigt lite använd och i mycket bra skick. 5-6 rundor ute och resten inomhus på trainer.
"Listpris" 30000, jag gav 20000.
Är runt 14000-15000 rimligt eller helt åt skogen?
https://roadbikedatabase.com/bikes/2023/wilier/jaroon/2023-wilier-jaroon-shimano-grx-1x11/
Det låter väl rimligt, men det finns nog en risk att den ändå blir svårsåld pga vinter.

Vad är Cykeln värd??
Vad är rimligt att begära för en:
Wilier Jaroon 1x11 Stålram
Årsmodell 2023
Köpt ny Jan 2025
SHIMANO GRX FC-RX600
SHIMANO GRX RD-RX812
SHIMANO GRX ST-RX400

Väldigt lite använd och i mycket bra skick. 5-6 rundor ute och resten inomhus på trainer.
"Listpris" 30000, jag gav 20000.
Är runt 14000-15000 rimligt eller helt åt skogen?
https://roadbikedatabase.com/bikes/2023/wilier/jaroon/2023-wilier-jaroon-shimano-grx-1x11/
Snygg cykel, men om det är en Small låter det dyrt...

Vad är Cykeln värd??
Tjena!
Jag har en Nishiki DeTour som jag funderar på att sälja, köpt november 2023, men bara cyklad utomhus under sommaren, sen på trainer. totalt nästan 250 mil cyklat utomhus.
Alla originaldelar följer med, men sen har jag köpt annan kassett, och bytt från 11-42T till 11-36T och kedjor (2st) medföljer endast till lilla kassetten.

Det finns några få märken på ramen, men det är inget som stör funktionen, endast utseendet, ett märke på ramen uppe vid sadelstolpen, och två längre ner på ramen, endast från stenskott, har körts nästan bara grusvägar. Bild kan laddas upp senare under dagen vid behov.

Vad tror ni den kan vara värd?

Skriv om ni vill att jag ska lägga till något mer om cykeln. Tack!

Vad är Cykeln värd??
Tjena!
Jag har en Nishiki DeTour som jag funderar på att sälja, köpt november 2023, men bara cyklad utomhus under sommaren, sen på trainer. totalt nästan 250 mil cyklat utomhus.
Alla originaldelar följer med, men sen har jag köpt annan kassett, och bytt från 11-42T till 11-36T och kedjor (2st) medföljer endast till lilla kassetten.

Det finns några få märken på ramen, men det är inget som stör funktionen, endast utseendet, ett märke på ramen uppe vid sadelstolpen, och två längre ner på ramen, endast från stenskott, har körts nästan bara grusvägar. Bild kan laddas upp senare under dagen vid behov.

Vad tror ni den kan vara värd?

Skriv om ni vill att jag ska lägga till något mer om cykeln. Tack!
Är det mekaniska skivbromsar och microshift advent?

Vad är Cykeln värd??
Ohoj vänner, jag har nyligen kommit över denna Univega Alpina SL9 FS som jag mest köpte för att komma åt delarna. Finns det något värde i den som helhet tro, eller är det bara totalt utdaterad geometri och teknologi från en relativt ointressant period i XC-racings historia? Komponentmässigt är det mest intressanta XTR fram- och bakväxel och DT Swiss XR 4.1d-hjul. Ramen har attribut som ”Fast Trax Scandium” och ”Aerospace technology” men gissar att det betyder rätt lite med dagens mått mätt haha. Gaffel är Manitou Skareb Super och dämpare är Manitou Qrl(?). Beklagar på förhand för rörig bildbakgrund..
IMG_2678.webp

Vad är Cykeln värd??
Ohoj vänner, jag har nyligen kommit över denna Univega Alpina SL9 FS som jag mest köpte för att komma åt delarna. Finns det något värde i den som helhet tro, eller är det bara totalt utdaterad geometri och teknologi från en relativt ointressant period i XC-racings historia? Komponentmässigt är det mest intressanta XTR fram- och bakväxel och DT Swiss XR 4.1d-hjul. Ramen har attribut som ”Fast Trax Scandium” och ”Aerospace technology” men gissar att det betyder rätt lite med dagens mått mätt haha. Gaffel är Manitou Skareb Super och dämpare är Manitou Qrl(?). Beklagar på förhand för rörig bildbakgrund..
Visa bilaga 801183
Ser väldigt välskött ut men ingen aning om pris..

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 801183

Jag fick i 2020 6000 kr för min Canyon hardtail som hade nästan samma komponenter och samma hjul. Cykeln var dock estitisk finare och i riktigt bra skick. Tyckte då att jag kanske kunde fått lite mer (köparen försökte sälja den för dubbla priset efter ett halvt år utan succes), men det var också pandemitider. Nu tycker jag att jag fick ett riktigt bra pris för en tjugo år gammal cykel.

Skulle tänka att den där bara är intressant för någon som skulle tycka om märket (personligen tycker jag inte om Univega). Så kanske är komponenterna mer intressant.

Vad är Cykeln värd??
så vad tror ni är rimligt att lägga ut cykeln för?

Tänkte göra mig av med stigraketen då barnen kräver nya cyklar. Går som en raket både uppför och utför. Fint skick på ramen och samtliga komponenter.

Om du vill maxa förtjänst får du nog plocka av alla fina delar och sälja den mer "std". I original utförande skulle jag säga ett spann mellan 29-35 kanske det betalas för dessa cyklar just nu. Svårt att säga vad dina kan vara värd med lite finare prylar på. Dämparen kanske inte är i allas smak osv... Men min gissning blir att du kommer sälja den färdigprutat för 33 :)

Vad är Cykeln värd??
Hej

Vad betingar en cannondale f-si team 2018 idag? Helt original

Tekniskt sett, fortfarande, en riktigt fin cykel. Men geometrin är helt föråldrat: mycket kort reach och riktigt brant gaffelrörsvinkel. Så nästan ointressant för stigcykling förutom när man hittar en cyklist som inte tycker om modern geometri. Skulle tänka att en Cannondale-fan är bästa köpare, men jag har ingen aning vad den är värd i denna kretsarna.

Vad är Cykeln värd??
Tekniskt sett, fortfarande, en riktigt fin cykel. Men geometrin är helt föråldrat: mycket kort reach och riktigt brant gaffelrörsvinkel. Så nästan ointressant för stigcykling förutom när man hittar en cyklist som inte tycker om modern geometri. Skulle tänka att en Cannondale-fan är bästa köpare, men jag har ingen aning vad den är värd i denna kretsarna.
+1 Supersexig hoj. Men jag hade inte köpt den ens 2018 när den var ny (om jag haft pengarna). Köp den om du är Cannondale-fanboy och det där är din gamla drömcykel!

Leta efter tex en Spez Epic HT för lite mer uppdaterad geo, och oftast mer lättservad gaffel (beroende på var du bor).

Vad är Cykeln värd??
Hej

Jag har en Specialized Epic WC Comp Carbon från 2016-2017.
Går i säljtankar då den mest står och samlar damm nu sen ett par år tillbaka....
Otroligt svårt att veta vad som är ett rimligt försäljningspris.
Nypris var runt 30tkr (kampanj säsongsutförsäljning, ordinarie ca 40tkr om jag miss rätt)

Har även en extra hjuluppsättning Stans Crest med DT 240 nav som jag funderar på att försöka sälja tillsammans med cykeln. vettigt?

Någon som kan hjälpa mig med vad som skulle vara ett vettigt beg. pris på dessa?

Bilagor

• tempImageS2HCQ4.webp
    tempImageS2HCQ4.webp
    1.6 MB · Besök: 64
Vad är Cykeln värd??
Hej

Jag har en Specialized Epic WC Comp Carbon från 2016-2017.
Går i säljtankar då den mest står och samlar damm nu sen ett par år tillbaka....
Otroligt svårt att veta vad som är ett rimligt försäljningspris.
Nypris var runt 30tkr (kampanj säsongsutförsäljning, ordinarie ca 40tkr om jag miss rätt)

Har även en extra hjuluppsättning Stans Crest med DT 240 nav som jag funderar på att försöka sälja tillsammans med cykeln. vettigt?

Någon som kan hjälpa mig med vad som skulle vara ett vettigt beg. pris på dessa?
Jag kan inte uppskatta priset, men jag är ganska säker på att den är mer lättsåld på Blocket än här. För gemene man smäller ”Specialized” högt och att geometrin inte är toppmodern är nog inte lika känsligt som här på Happy. En kompis sålde nyligen en alu-Epic på Blocket som var knappt tio år och i välanvänt skick för en orimligt hög summa (som jag har glömt).

Vad är Cykeln värd??
Tyvärr ingen input på pris-nivåer. Men jag tror att du får bättre betalt om du säljer hjulen separat. Men kanske vara öppen för att skicka med dom till "bra pris" om köparen av cykeln är intresserad.

Vad är Cykeln värd??
sålde en epic 2018 alu för 12,000 helt i original via blocket i augusti så en bit över detta iaf. Den var i riktigt fint skick då den inte var speciellt mycket använd men inget bytt osv.

Vad är Cykeln värd??
sålde en epic 2018 alu för 12,000 helt i original via blocket i augusti så en bit över detta iaf. Den var i riktigt fint skick då den inte var speciellt mycket använd men inget bytt osv.
Det är ju nästa generations epic, som ju kostar mer? Alltså den du sålde :)

Prova säljs hjulen löst. Är det vanlig gravel bike-standard så passar det ju på många hojar.

Vad är Cykeln värd??
Yes precis
Det är ju inte Boost så 15x100 fram och 12x142 bak

Därför ja tänker att dom är lite stökiga att sälja separat?
Som @JohanRR skriver finns det hyggligt billiga adaptrar som gör att de går att köra på gravel:

Vad är Cykeln värd??
Canyon Spectral AL6 27.5 strl L 2022
Med styrlager, bakdömpare och bakbroms (Sram Code R)

Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för?

Bilagor

• IMG_2569.webp
    IMG_2569.webp
    1.3 MB · Besök: 19
Tillbaka
Topp