Vad är det för modell?

ViCo

Medlem
Vad är det för modell?
Jag lockades av den lite annorlunda ramen och köpte cykeln i våras. Missköt, rostig och i mycket dåligt skick. Jag sågade bockstyre och monterade någorlunda passande bromshandtag, framväxel och sadel. Resten är som det var, förmodligen original komponenter. Bakväxeln är Shimano STX och växelreglage Shimano SIS. Inte ett spår efter fabrikat eller modell.på ramen och bromsklossarna.
Min förhoppning är att någon kan identifiera den?

Bilagor

• Cyclepro fixie_2.webp
    Cyclepro fixie_2.webp
    419 KB · Besök: 112
  • Cyclepro fixie_1.webp
    Cyclepro fixie_1.webp
    539.6 KB · Besök: 111
  • Cyclepro fixie_4.webp
    Cyclepro fixie_4.webp
    575.9 KB · Besök: 89
  • Cyclepro fixie_6.webp
    Cyclepro fixie_6.webp
    622.5 KB · Besök: 104
Vad är det för modell?
Jag tycker jag känner igen den där utbuktningen på sadelröret, men jag kan inte riktigt
sätta fingret på vad det skulle vara för modell.

Vad är det för modell?
Tack! Liknande utbuktning har jag på en Cyclepro Spectrum men tror inte är deras modell. Vill minnas att Crescent hade någon modell med så formade ramrören hittar inte några uppgifter om det stämmer? Det som är konstigt är att alla klistermärke på ramen är borta och inga tecken att ramen är omlackad?

Bilagor

• Cyclepro Spectrum_1.webp
    Cyclepro Spectrum_1.webp
    531.9 KB · Besök: 43
  • Cyclepro fixie_1.webp
    Cyclepro fixie_1.webp
    539.6 KB · Besök: 40
Vad är det för modell?
Tror mest på BMC eftersom en bild jag kopierade från en annons en senare BMC modell som har många likheter i ramen. Även lite udda växelreglage för bockstyre

Bilagor

• BMC.webp
    BMC.webp
    95.8 KB · Besök: 54
  • Cyclepro fixie_5.webp
    Cyclepro fixie_5.webp
    671.7 KB · Besök: 58
Vad är det för modell?
Jag tror GMC Dinali är/var typ Walmarts motsvarighet till Biltemas Yosemite. En bra prisvärd instegshoj med komponenter i mellansegmentet.

Tillbaka
Topp