vad är rimligt pris för min cykel?

• Trådstartare Trådstartare Joppe
  • Start datum Start datum
J

Joppe

Guest
Hej,

trevligt och kunnigt forum det här verkar vara!

Det är så att jag är lite sugen på att köpa en ny hoj, därför skulle jag vara intresserad av en bedömning av vad jag ungefär skulle kunna få för min nuvarande. Utifall att jag nu skulle sälja den. Antar att man kanske inte kan räkna med att få så väldigt mycket...

Den ser iaf ut som följer:

Crescent Freke '98, 21" Kinesis PG Al ram
framv: STX-RC
vevparti: LX

Uppgraderat:
gaffel: RS Judy XC '99 LT (hydracoil), Al styrrör
sadel: Flite Ti Kevlar
styrstam: Profile Stiffy, 120 mm
styre: Icon Diesel 25 mm rise (rakt Crescent trippelreducerat finns också)
hjul: Mavic X-517 SUP/LX '99-nav (byggda av CykelCity i Sthlm)
däck: GEAX Sedona 200 (ej särskilt slitna)
kassett: XT 8-d '98
reglage: XT STI '98
bromsar: XT V-bromsar '98
bakv: XTR '98
pedaler: VP-104

alla slitdelar i bra skick, pedantskött, bild.

Är det någon som provat/har en mtb med 29"-hjul som Gary Fisher lanserat? Verkar intressanta för en sådan som mig som är rätt lång, har långa ben... Tips om Gary Fisher-handlare i Stockholmsområdet mottages tacksamt också.

25000-3000 tusen kanske? Kanske upp till 5-6000 om du hittar rätt köpare. Svårt att säga. Den såg ju fin ut i alla fall.

Tack för svaret... Hmm, om man bara får 2500 kr är det nog inte värt att sälja. Kanske ska försöka hitta en beg cykel med lite bättre ram och flytta över lite delar istället. Det verkar bara så förbenat svårt att hitta beg cyklar med ramar i storlek 20-21", alla är 19" eller mindre...

Ser ju ut att sitta fina välskötta komponenter på. Flytta över dem på ditt tänkta bygge och gör något roligt av din cresent ram, kanske en single speed eller en pendlar hoj.
Man kan ju alltid sälja de delar som inte passar på nästa bygge och det som inte går att kränga är alltid bra att ha i reserv. Brukar ju gå sönder saker med jämna mellanrum ändå. Man kan aldrig ha för mycket reservdelar. Det är plånkan som sätter stopp.

Lycka till!

Tack, det låter vettigt, så får det nog bli vad det lider/när plånkan tillåter. Jag är nog egentligen hyfsat nöjd med cykeln som den är. Det är bara att man blir lite "carried away" av att kolla runt på diverse cykelsidor och vill ha nytt... :-)

Tillbaka
Topp