Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enduro Fredrik sa:Raggamuffin sa:dnleriksson sa:Mja, 1x12 är inte rätt ;-)
Varför inte?
Du menar väl inte att 1x12 enbart är för xc eller?? :p
Vad spelar det för roll?DavidMEalm sa:Tolkar de lite som om folk fortfarande inte riktigt vet vad som är vad... nån måste ju ha koll...?
Jörgen_A sa:Det är även enduro om du skriker "enduroline" när du hamnar bredvid stigen. Oavsett cykel.
edit: Någon borde länka in Beofreds norska enduro video för demonstration.
dnleriksson sa:Enduro Fredrik sa:Raggamuffin sa:dnleriksson sa:Mja, 1x12 är inte rätt ;-)
Varför inte?
Du menar väl inte att 1x12 enbart är för xc eller?? :p
Syftade på att Enduro-cyklar "oftast" kör med det eller 1x11 :-)
Undrar om man kommer hinna hoppa på 11-tåget innan 12 slagit igenom ordentligt eller om man får gå direkt på 12 när drivlinan vill bytas ut helt.
Daddy D.Lux sa:Ur en annan vinkel:
XC - väldefinierad gren med professionella cyklister som tävlar i OS
AM - avdankade XC-cyklister som fortfarande vill ha kul på en cykel
Enduro - avdankade downhillcyklister som fortfarande vill ha kul på en cykel
DH - professionella cyklister som tävlar i seriös och väletablerade världcup
Typ. :)
Astraboy sa:Daddy D.Lux sa:Ur en annan vinkel:
hahaha, bäst hittils
Luthman Photography sa:Astraboy sa:Daddy D.Lux sa:Ur en annan vinkel:
hahaha, bäst hittils
Den hade nog stämt för nåt år sen, men nu är nog EWs lika seriöst som DH-cirkusen eller nåt annat seriöst. Kvaltävlingar och grejer, känns inte så folkligt längre.
DavidMEalm sa:Jo jag ser att de är till för olika ställen på sätt och vis. men det är därför jag frågar här för att försöka få svar på vilken som är till vad...
Jag gillar stigar där det är sten och rötter, gillar att åka lite utför samtidigt som det kan vara jobbigt och tekniskt uppför.
Låter ju så. Eller en Camber eller motsvarande lite beroende på hur stora backar vi snackar om.Luthman Photography sa:DavidMEalm sa:Jo jag ser att de är till för olika ställen på sätt och vis. men det är därför jag frågar här för att försöka få svar på vilken som är till vad...
Jag gillar stigar där det är sten och rötter, gillar att åka lite utför samtidigt som det kan vara jobbigt och tekniskt uppför.
Köp en Stumpjumper. Så, klart och betart!
Rattnalle sa:Låter ju så. Eller en Camber eller motsvarande lite beroende på hur stora backar vi snackar om.Luthman Photography sa:DavidMEalm sa:Jo jag ser att de är till för olika ställen på sätt och vis. men det är därför jag frågar här för att försöka få svar på vilken som är till vad...
Camber är väl mer stigpsykel än en Stympy?!
Ska du köra både uppför och nerför så röstar jag iaf på en Stumpy.....om du nu måste ha en Specialized....
Köp en Stumpjumper. Så, klart och betart!
Raggamuffin sa:Vallåsens nya slinga spruffs har en 100mm hardtail på 28:e plats av 387 :) Av dem jag har koll på då. 11 sek efter Kangas.
Luthman Photography sa:Astraboy sa:Daddy D.Lux sa:Ur en annan vinkel:
hahaha, bäst hittils
Den hade nog stämt för nåt år sen, men nu är nog EWs lika seriöst som DH-cirkusen eller nåt annat seriöst. Kvaltävlingar och grejer, känns inte så folkligt längre.