Vad gillar ni er Ripmo AF?

kentbrockman

Aktiv medlem
Jag tycker att det skulle vara kul att höra lite från er som faktiskt fått tag på en Ripmo AF vad ni tycker om den. Alltid skoj att höra från "vanliga" åkare och inte bara Ryan-Palmer-figurer. Om ni orkar alltså. Bara en blygsam önskan!

Den e awezoooome AF!
Nåt specifikt du undrar? Har haft en kol Ripmo innan, föredrar AF:en.
20200405_083049.jpg

Är bara så pepp på en och det är alltid kul att läsa och se hur andra uppfattar sina cyklar. En sådan där åsikt som du skrev – att du faktiskt föredrar den framför en kol är prick sånt som är kul att höra och veta lite mer om.

Hellu! Jag är helnöjd med min nx-modell. Helt original förutom tillägg med jade x som bakdämpare. Har kört med Assegai däcken men byter bakdäcket nu och hoppas på lite mer lättrull i vårvädret med Dissector. Eftersom jag är en blygsam wannabe-enduroåkare så var jag ute efter hyffsat trampbart uppför och tryggt utför vilket den uppfyller, den inger förtroende och ändå manöverbar. Klart jag skulle vilja ha mer bling men allt fungerar för min nivå och byter inget om det inte behövs vilket är ett bra betyg tycker jag. Den största skillnaden är dock dvo-dämperiet. Det tycker jag fungerar som en dröm jämfört med mina andra rockshox/fox konfigurationer på mina gamla jonnar. Okej jag skruvar ytterst sällan men försöker internet ställa in dämperiet och får säga att dvo har inneburit efter grundinställning och fjäderbyte att bara tuta och köra samtidigt som det fixar mina ytterst blygsamma bumpningar både hårt som mjukt.

Hellu! Jag är helnöjd med min nx-modell. Helt original förutom tillägg med jade x som bakdämpare. Har kört med Assegai däcken men byter bakdäcket nu och hoppas på lite mer lättrull i vårvädret med Dissector. Eftersom jag är en blygsam wannabe-enduroåkare så var jag ute efter hyffsat trampbart uppför och tryggt utför vilket den uppfyller, den inger förtroende och ändå manöverbar. Klart jag skulle vilja ha mer bling men allt fungerar för min nivå och byter inget om det inte behövs vilket är ett bra betyg tycker jag. Den största skillnaden är dock dvo-dämperiet. Det tycker jag fungerar som en dröm jämfört med mina andra rockshox/fox konfigurationer på mina gamla jonnar. Okej jag skruvar ytterst sällan men försöker internet ställa in dämperiet och får säga att dvo har inneburit efter grundinställning och fjäderbyte att bara tuta och köra samtidigt som det fixar mina ytterst blygsamma bumpningar både hårt som mjukt.
Vad hade du för cyklar innan din AF?

Vad hade du för cyklar innan din AF?
Precis innan hade jag Kona process 153 (27,5:a som jag hade i 4 år) och så passerade det lite cyklar i snabbare takt i min ägo i väntan på att Ripmon skulle anlända. Innan begagnatpriskrisen så jag testade runt med en Ibis mojo 3 en hd3:a och en Cannondale Scalpel.....fick ngn sorts köp/sälj psykos där ett tag?.

Ändå jäkligt mäktigt att kunna gå in och svara på sin egen tråd :) Jag köpte en AF i augusti förra året. En bisarrt bra cykel för en sådan som jag som bara cyklat hardtail innan men som älskar att bomba stök och sten utför. Den väger 16.6 kilo (!!!) men känns ändå lättare att hantera än min 14.2 kg Sentier. Med en Jade-X käkar den upp typ allt man kastar på den, och DVO-gaffeln är en ren dröm. Den är så sjukt bra att jag nu beställt en Ripmo V2 (hahahaha). Jag villhövde en sån.

Tillbaka
Topp