Vad gjorde du när Happy var nere?

Vår kära hostingfirma hade lite problem med strömmen vilket innebar att vår och ett gäng andra maskiner bootade om. Tyvärr mådde (som vissa hann se) databasen inte bra efter den hårda omstarten och feffe fick kallas in för lite databasreparationer.

Tyvärr är hostingleverantören lite svajig numera, håller på att undersöker lite alternativ. Tyvärr kostar det en hel del med all trafik, minst 1000 kr / mån verkar alternativen ligga på.

Avinstallerade CS3 Prod Premium och installerade CS4 Prod Premium. Detta var ju egentligen en perfekt "aktivitet" för att hänga på happy...

Jag satt och tryckte på F5 ett antal gånger (tappade räkningen efter ca 20 ggr), när jag väl konstaterade fakta att Happy var nere fick jag åka till jobbet.

woah, det måste vara ett TYDLIGT tecken på min studieffektivitet att jag inte ens visste att happy varit nere!
(Mao: Plugg plugg plugg. Om det var i eftermiddags satt jag förmodligen och gjorde stabilitets eller miljöpåverkansanalys på den jävla brödrosten...)

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag grät hysteriskt. Sen bloggade jag om året
> som gått.
> /J

Och jag som trodde att du passade på att klämma in lite fler gubbar för att dyga ut cykelkontot. ;o)

Jag blev så desperat att jag skickade PM till Miche på MTBR om att Happy var nere. Självklart poppade servern upp igen strax efter det :-S

Lagade till köttgryta, fräschade till mig själv, städade och bjöd hem en söt liten pingla... Så det kan gå! Tänk vad mycket man missat, när happy varit igång. :-o

Försökte hitta liv på Happygruppen på facebook. Kollade efter vilsna själar på utsidan.se. Suttit hemma och jobbat. Fick mycket gjort.

KÄNDE PANIKEN

Jag trodde NetAtOnce som hade puckat till det för mig. Kollade först en annan sida och sedan Happy igen. Då fungerade det.
Jag upplevde nog 1 min av avbrottet. Kusligt..

Tillbaka
Topp