Vad gör Sara Mustonen idag?

Drosa

Aktiv medlem
Läste nyligen på cyclingnews om att Sara har slutat sitt kontrakt i health mate ladies team pga av sexuella trakasserier mot henne och flera andra åkare av teambossen och att han nu tänker vidta juridiska åtgärder mot de som anmält honom till uci etiska kommtité. Om man får tro vad inte en utan flera åkare säger så är väl sanningshalten för att det stämmer ganska god.

Men hoppas att saker och ting löser sig för Sara och de andra och att man slipper läsa om sånt i framtiden. Han verkar vara en riktig mansgris och utnyttjare av en del åkares situation.

Men vad gör Sara idag undrar jag? Har googlat men ej hittat något om henne. Vore ju för jäkligt om hennes karriär ska ta slut på ett sånt plumpt sätt.

Hoppas hon mår ok i allafall trots det som hänt.

Drosa sa:
Har googlat men ej hittat något om henne. .
Håller med om att det är kul med nytt stall, tråkigt med anledningen att hon bytte,
MEN i all välmening kanske du ska önska dig en googlekurs av någon närstående…:)

Senast ändrad:
Hennes gamla Cosmic Carbone tävlingshjul sitter på min CR1 nere i källaren. Hade ingen aning om att hon cyklade fortfarande :=)

lundatok sa:
Kristoffer R sa:
Pajas sa:

Toppen av ett isberg? Det lär eskalera kraftigt när andra vågar kliva fram och berätta sina historier enligt nu etablerad #metoo dramaturgi.
Det där var certifierat trams, Kristoffer.

Det jag skrev var lite sarkastiskt, men jag tycker det behöver komma fram och reds ut, och att det förefaller finnas goda grunder till anklagelserna. I Cyclingnews text får båda parter uttala sig.

PVG lär få sina fiskar varma och det är tack vare #metoo och ett typiskt läge där någon utnyttjat sin maktposition.

Sen kommer kvällstidningarna köra sin grej på det. Det dramaturgiska.

GoranS sa:
Är dom snabba i källaren? ;-)
Sälja cyklar, kan tänka mig att det är fler här som har svårt med det :) Helt slumpmässigt blev det så att min racer blev uppbyggd med Mattias Hargins ram och Saras hjul, allt köpt på annons helt utan kontakter eller känningar.

Tillbaka
Topp