Vad hände med årets DH/AM-mode?

bakteria

Medlem
Kämpar med att hitta ett klädesplagg jag gillar.
Sporten är väl kanske inte direkt känd för sitt fina mode men i år känns det bara som alla de stora märkena försöker sticka ut med udda färgkombinationer och tryck.
Vem i sitt rätta sinne tyckte att guldtryck på dh-gear var en bra idé? Ville de färgmatcha sin nya iphone?

Det finns inget som är så anti-DH som att gnälla i en tråd om färgmatchning. Acceptera att du är ett svetto och blomma ut i bibs!

Du har missuppfattat allt det här med DH Jofa. Det är precis sånt DHare håller på med. Ängsliga står de och väljer kläder inför varje tur.

Stalle

Downhillkläder är sällan snygga. Bortsett från ett fåtal plagg som jag själv äger/har ägt.

Intala ni er själva att lycra är snyggare.

Bilagor

• red_bike_shorts_12.jpg
    red_bike_shorts_12.jpg
    61 KB · Besök: 25
Vernersson sa:
NickPick sa:
Om definitionen av DH-kläder är att dom är fula och omatchande, vad säger de om utövarna?

Att de troligen bryr sig mer om funktion än form?

I ärlighetens namn finner man nog lajfstajlängsliga tld-pjamasbeklädda dh/enduro-nissar som lägger mer pengar på utstyrsel än åktid än man finner svettomotionärer som gör detsamma.

/misslyckad lajfstajlsnubbe

Senast ändrad:
Guldtrycken på kläderna är bara ett av många små steg att göra DH mer ålders- och könsneutralt. Det blir kanske lättare att rekrytera nya medlemmar i sekten om alla klär sig som klimakterietanter.

Man måste ju inte klä sig som en clown om man inte vill (eller i fallet med proffs om sponsorerna vill). Fast kodräkten var ball :-)

Finns ju gott om enfärgade plagg med diskreta tryck i diverse färger också.

Poc´s svarta kollektion då? Kan väl inte bli så fel. Norröna har fina kläder för AM/trail, själv beställde Jag ett kit från Sweet protection igår som är på väg till mig.

Har redan en hel del från poc och det blir lite enformigt. Varken Norröna eller sweet är jag så förtjust i. Kikade på mtbstore förra veckan.
Egentligen finns det väl inget jättebehov av mer kläder mer att det varit kul med något nytt nu när det är ny säsong.
Och efter en öl eller två är det lätt att vara bitter och skriva circlejerkinlägg på happy :)

Tillbaka
Topp