vad hände med easton?

Dirty_rider

Aktiv medlem
vad hände med easton?
vad hände ingeteligen med deras ramar? kör själv på en WP o har sett att det finns fler här som gör det. men dom säljs inte längre, varför la dom ner? gick det dåligt? kvalitets bristningar? osv..

kollade runt lite på konas hemsida, kan det vara så att (kommer inte ihåg vilken modell det var) att dom har easton ramar, fast med kona logga?

vad hände med easton?
Har för mig att Whiskey Pete var en Ridley-ram med annan lack. Cykel City verkar ha sålt ett antal olika ramar i Ultralite-rör under namnet Easton. Någon som vet hur det låg till?

Tillverkaren, numera Easton-Bell Sports, finns som sagt fortfarande och tillverkar komponenter, hjul och rörsatser i både aluminium och kolfiber.

Beppe

vad hände med easton?
Var det inte så att CC´s märke Easton egentligen inte hade något med rörtillverkaren att göra? Lite som Columbus inte har något med rörtillverkaren Columbus att göra?
Kan ha fel men har en känsla av att det är så det ligger till..

vad hände med easton?
Noxter skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det inte så att CC´s märke Easton
> egentligen inte hade något med rörtillverkaren
> att göra? Lite som Columbus inte har något med
> rörtillverkaren Columbus att göra?
> Kan ha fel men har en känsla av att det är så
> det ligger till..

Mina 2 Eastonramar från Cykelcity hade Eastonmärken stämplade(präglade) med Easton+rörsorten på ramrören så vem tillverkaren av rörsatserna råder det ingen tvekan om. Men tillverkningen av ramarna har även jag bara hört lösa rykten om att det var Ridley som skötte :-) T

Tillbaka
Topp