CW
Aktiv medlem
Vad hände med velodromprojektet i Göteborg?
En bekant frågade mig igår "cyklar du på nån inomhusbana eller nått på vintern?" vilket jag svarade "nej, nån velodrom finns inte här i Göteborg", vilket fick mig att sätta mig vid datorn och Google när jag kom hem. Jag hittade lite olika sidor som tog upp saken, bland annat en tråd härifrån där det pratades om ett projekt i Mölndal, år 2013. Blev uppenbarligen inget med det. Sedan hittade jag en intervju med två "eldsjälar" (som brann ut) härifrån Göteborg som ville se en velodrom byggas vid Slottskogsvallen (en plats jag också tycker skulle vara perfekt för en velodrom) och de verkade ha stora ambitioner och en gedigen idé om hur det skulle se ut och fungera. Detta var 2012.
Vad hände? Jag försökte hitta de två sistnämnda individerna på twitter och ställa frågan direkt men jag lyckades inte hitta dem. I Göteborg idag så är cykelsporten nån slags "gladsport" för familjen - där motionsloppen är lika med damtralla, tandemcykel och familjen Andersson på rulle. Vill man ha action så får man söka sig till Vårgårda eller diverse klubbars invitationals.
Men, som sagt, vad hände med velodrom-planerna? Jag hade utan tvekan ställt mig bakom ett sådant projekt, till och med varit med och drivit det tillsammans med andra så kallade eldsjälar till cyklister.
Här är intervjun jag pratade om tidigare:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5208088
Vad hände? Jag försökte hitta de två sistnämnda individerna på twitter och ställa frågan direkt men jag lyckades inte hitta dem. I Göteborg idag så är cykelsporten nån slags "gladsport" för familjen - där motionsloppen är lika med damtralla, tandemcykel och familjen Andersson på rulle. Vill man ha action så får man söka sig till Vårgårda eller diverse klubbars invitationals.
Men, som sagt, vad hände med velodrom-planerna? Jag hade utan tvekan ställt mig bakom ett sådant projekt, till och med varit med och drivit det tillsammans med andra så kallade eldsjälar till cyklister.
Här är intervjun jag pratade om tidigare:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5208088