Sist jag var uppe sa jag till mig själv, aldrig igen förrän de har bytt liften. Att knuffa upp cykeln hade gått snabbare....
Vad gäller lönsamheten på andra anläggningar - Lofsdalen har jag varit i en del de sista åren sommartiden. Jag har svårt att se att själva bikeparken bär sig - knappt något folk, ingen äter där i princip så ingen restaurang som drar in pengar, samtidigt personal, verkstad, lift osv. som kostar. Sen satsas det friskt och byggs leder osv. runtom i området för man verkar duktig på få ihop finansieringen.
Älskar verkligen stället för sin fortfarande "sömniga" karaktär jämfört med Tänndalen eller Idre men någon kassako lär inte bikeparken vara. Men det görs mycket för att erbjuda mer för alla nivåer så varje sommar är det lite fler personer som hittar dit känns det som. Så låt oss hoppas det håller i längden men hade jag varit investerare så hade jag haft svårt att se en långsiktig lönsamhet på Gesundaberget utan året runt verksamhet och då krävs stora investeringar.
Tror man måste våga tänka nytt och erbjuda sånt som inte finns någon annanstans i dagsläget.