Vad har alla för kameror ?

Kör med en Canon Powershot S60. Är grymt nöjd med bilderna men den kan vara lite svår att ta bra bilder när det dämpat ljus och när det går fort, typ på tävlingar inne i skogen. Sen tar den lite tid att ladda ner bilden när man har knäppt av. Tror mest att det beror på mitt söliga 1GB Microdrive. Annars är den ganska liten och har grymt mycket instälningsmöjligheter.

Canon PowerShot S50.

Funger bra på det hela taget. Lite för lång fördröjning i normalläget för bra idrottsbilder men i sportläget så går det ok. Skulle önska mer än 3x zoom också förstås. Annars bra batteritid, inställningsmöljigheter etc.

Har aldrig fotat egentligen innan jag köpte den för ett knappt år sedan. Nu har jag över 1000 bilder på sista halvåret. Digitalt är kanon för mig som bara är glad amatör.

Har en powershot S50 för cykling klättring och mycket annat. Det blir mest den jag tar med på alla resor. Fungerar mycket bra. Mina riktiga grejor består av EOS 5, Elan IIE, 25-135 IS, 20 2.8, 28-70 L, 100-400 IS L, 600 L, 550 EX, plus lite ryggsäckar, stativ, och filter. Använder detta när jag vill ha hög kvalitet och vill hänga en 50X70 på väggen. Det blir dock snart en 20D eftersom jag numera använder digitalt mest och jag vill kunna utnyttja mina fina gluggar.

H

Senast redigerad av en moderator:
hmmm....

En Nikon F4S Samt en Nikon F5, med alldeledes för mycket prylar man aldrig släpar med.

Som digitalkameror har jag en Fuji S2Pro samt en Fuji S7000, bägge riktigt bra kameror för det priset tycker jag.

Det verkar som don flesta personer har en kamera då..Vad skulle ni rekommendera om jag skulle köpa en ?
En smidig och liten kamera,med en rätt okej/hyfsad upplösning ?

//Max

OBS!!

Kolla på svt 2 ikväll 27/9 kl 20.00 vetenskapens värld det handlar om digitalfotgrafering ikväll!!

Hoss:
Jag skulle titta närmare på Minoltas Dimage modeller, har en E203 själv som funkar bra men den har ju utgått så kolla på efterföljarna, vill du ha en som är lite tåligare så har Canon en modell (glömt namnet) som tom är vattenskyddad.

Bosse

Jag använder en gammal goding:
Olympus Camedia C-3000. En bra 3 megapixel kamera med möjlighet till full automatik eller såväl tids- som bländarautomatik liksom möjlighet till bilsekvenstagning och tom filmning. En fin kamera fråm sin tid (99-2000?) då den var på tok för dyr....... Nu får man en fin digisytemkamera för samma peng - typ Nikon D70. Det jag upplever framför allt har förbättrats sedan sekelskiftet är förutom prisbilden, snabbheten hos kamerorna. Såväl startuptid som tid från tryck till exponering har ju kortats ner enormt. Framförallt detta är skäl till att man funderar på att köpa ny.

Hoss Skrev:
-------------------------------------------------------
> En smidig och liten kamera,med en rätt okej/hyfsad
> upplösning ?

Det finns några trådar om det, prova söka.

Canons Axx-modeller skulle jag kika på för bra funktioner till vettigt pris.

Canon A85 med 512Mb minne, rätt nöjd hittils. Verkar vara mycket bra batteritid.
Fick dock inte till det riktigt när jag fotade cyklister på Bockaracet. Blev suddigt
trots att jag använde sportläget och ställde mig på ställen där det gick långsamt.
Ingen som har några tips??
/Claes

Tillbaka
Topp