Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Tre däckjärn (av plast), litet multiverktyg,
> två slangar och engångshandskar (efter
> inspiration från Pebben).
>
> Fick punka idag på väg hem från jobbet. Nice
> med handskar. Hade nytta av järnen också (conti
> gp 4000 s är lite tröga på mina fälgar)
>
> Lvg.
Engångshandskar var ett lysande tips.
Min sadelväska har varit laddad med en ny slang ,plastdäckjärn och ett PRO multiverktyg. Ev något gnagbart på längre tur, likt Bengt-re pumpen på ramen.
Jag har alltid med mig en slang och laglappar + multiverktyg med kedjebrytare + plastdäckjärn + kedjelås + handskar + pengar. Sedan varierar det lite med mina olika cyklar och hur mycket utrymme jag har men oftast har jag med mig minimala cykellampor och ibland en liten kniv. Pump har jag på ramen.
Sedan jag fick punka på bägge däcken samtidigt har jag alltid med mig laglappar som reserv. Kedjelås har jag fått användning av en gång och en gång lyckades jag laga kedjan med våld och multiverktyg.
HanStröm skrev:
> Har köpt mig en CX och har börjat fundera på
> vad folk har i sina sadelväskor?
> Vad tycker Ni att man behöver ha med sig? Och
> varför?
En knallpulverpistol, att skydda sig med mot ilskna hundar.
covent skrev:
> Ni som skriver att Ni har multiverktyg, vad har Ni
> multiverktyg i sadelväskan?
Litet multiverktyg, slang, torkpapper (kan vara bra till mer än en sak), pengar och en hemmasnickrad mikropump.
Nyckelknippan brukar jag stoppa i där också.
HanStröm skrev:
> Då blir det en följdfråga: för att rymma en
> slang, däckverktyg, multiverktyg osv, vad ar ni
> för storlek på väskan?
Inte på en CX men på LVG - Lezyne Micro Caddy (S) med två slangar, två däcksverktyg, ett kedjelås, ett kit självhäftande laglappar, ett par vinylhandska, en avklippt bit från ett gammalt däck.
På senaste turen räddades en av oss av en bit silvertejp för att hjälpligt fixa ett hål i däckssidan så en liten bit tejp åker in i väskan från och med nu.
Både på MTB och LVG sitter minsta möjliga väska för ändamålet innehållandes en slang, två däckjärn i plast, litet multiverktyg och en minipump. Fnulat länge på att trycka in en hundralapp i varje också men inte kommit så långt.
Lezyne Caddy Sack-M i ryggfickan innehållandes: slang, 2xdäckkrängare, multiverktyg, Missing Link, Minipump som kan pumpas manuellt eller CO2, CO2-patron.
Går ledigt ner i en ficka och de andra två rymmer telefon/pengar och matsäck, oftast i from av Snickers.