Vad har hänt med alla 26" mtb?

Köp denna ram på auktion ✌? Bygget ska snart påbörjas. #26aintdead ?

Bilagor

• Screenshot_20220611-091303-233.png
    Screenshot_20220611-091303-233.png
    899.5 KB · Besök: 125
Körde sönder växeln på Trance 27,5 så gamla Stumpjumper 26 fick komma ut idag. Den är banne mig bättre för xc. Kvick, smidig, kul att köra fort med täta växlar även en bit upp i fartregistret som det blir med 2x-system. Gillar den simpla dropper-posten med tre fasta lägen. Det var bättre förr ibland :)
IMG_8959.JPG

Senast ändrad:
Jag har en som rullar när det är riktigt skitväder och underlaget leder till mycket stort slitage som jag inte vill ha på de finare cyklarna. Den är helt ok att cykla med, även om jag hellre kör CX/gravel på grusväg.

Har några. Lågbudgethojar. Införskaffade för att få delar till hemmabyggen.
Undantaget är en ca 15år gammal Merida, som faktiskt är förberedd för skivbroms och har Deore växel. Så den är väl inte rakt av dålig.
Köpte en Mongoose super wing pro 26" för nån vecka sen, för att få skivbromshjul till ett bygge.

Min särbo är ganska kort i rocken och lätt så hon cyklar med behållning på min gamla 26" Scott Spark med kolfiberram, som fått en uppgradering med genomgående XTR och ett par lätta kolfiberhjul som kostade knappt något när handlar'n tömde lagret på "gamla grejer som ingen kör på längre". Hon har testat 29" men tycker att den nättare tjugosexan är både snabbare och smidigare för henne och "inte bara hjul" som hon säger.

Nu är jag här i tråden igen. Vill bara säga att sedan jag besökte tråden senast har ett antal 26:or till bosatt sig i min källare. Målsättningen verkar omedvetet vara att alla 26" MTB:s som tillverkats ska bo hemma hos mig. Nytillskotten är Cove Stiffee, Bridgestone MB-1, Orange MsIsle, Crescent Freke, Norco A-Line (dock mullet 26/24) och Kona AA. Och fler finns på önskelistan. Överst på önskelistan ligger en Cannondale Prophet, Ironhorse Sunday och en Balfa BB7

Senast ändrad:
Nu är jag här i tråden igen. Vill bara säga att sedan jag besökte tråden senast har ett antal 26:or till bosatt sig i min källare. Målsättningen verkar omedvetet vara att alla 26" MTB:s som tillverkats ska bo hemma hos mig. Cove Stiffee, Bridgestone MB-1, Orange MsIsle, Crescent Freke, Norco A-Line (dock mullet 26/24) och Kona AA. Och fler finns på önskelistan. Överst på önskelistan ligger en Cannondale Prophet, Ironhorse Sunday och en Balfa BB7

IMG_1944.jpeg
IMG_1950.jpeg

Finns fler 26or i hushållet så du är inte ensam ?

Jag har 4st 26" kvar hemma. Använder två av dem regelbundet som pendlare och skogsvintercyklar.
Sen har vi den som går att ställa på stan en kort stund å så förstås min gamla DH jag inte har hjärta att sälja.
Den skall till Isaberg i helgen förresten.
Första gången jag kör den sen Verbier 2008 typ.

Mitt gamla härke från ca. 2005 går som allround motionshoj.

1725023091195.png

Skänkte min 26a till en annan Happyit för någon månad sedan, han fixade upp den och gav den till sin son. Skickade bilder till mig och jag blev glad så jag grät, på riktigt. Grabben var ute och bombade.
Efter att ha stått i min källare i ett antal år. De rullar därute några av dem.......

Tror att många står i förråd och man tänker att den kan vara "bra att ha" hellre än att sälja billigt/ge bort.
En av mina 26or lever vidare som 69:a i sommarstugan och används lite då och då.
En relativt "modern" ram med skivbroms och plats för 26x2.8" bak. Tyvärr med lager direkt i styrhuvudet så finns inget enkelt sätt att få i ett angleset.
20220827_180656~2.jpg

/J

Jag använder till och från att fara handlar i byn till samhället blir de annan cykel har varit i mycket cykel tillgrepp trots lite samhälle i Kalix verst är flickor och dam cyklar är ofta trasigt slängda som om någon blivit efter cyklade suris på flick dam väga bult kört över och bättre fjädrade skivbroms klippt lås och försvinner ett antal i månaden 3 till 4 annars är det tjuv lånade att hitta på annat ställe i samhället de som inte vill gå till nästa ställe efterlysta på fecbook Kalix dialogen.
IMG_20220706_152903_1~2.jpg

Senast ändrad:
Jag har skaffat några fler bla dessa två. Men de modernare och vettiga fulldämpade lyser med sin frånvaro. Man ser nån gammal DH till ok pris ibland, men annars är det lågprisprylar eller väldigt entusiastisk prissättning. Vore intressant att veta om dom får de summor dom vill ha för fulldämpade hojar från 2010-2014.
456408922_896224775696551_5889614321259806194_n.jpg
457078334_534462762282718_4991150360287961182_n.jpg

Tror att många står i förråd och man tänker att den kan vara "bra att ha" hellre än att sälja billigt/ge bort.
En av mina 26or lever vidare som 69:a i sommarstugan och används lite då och då.
En relativt "modern" ram med skivbroms och plats för 26x2.8" bak. Tyvärr med lager direkt i styrhuvudet så finns inget enkelt sätt att få i ett angleset.
Visa bilaga 722966

/J
Lite avis

Visa bilaga 722966

/J

Sån där har jag rullat runt på en himla massa, fantastiskt trevlig hoj! Fick mig att återupptäcka hardtails.

Tillbaka
Topp