Jordfräs skrev:
-------------------------------------------------------
> Mål 1: Spöa klubb- och arbetskamraten "dag" i
> någon tävling (långlopp, klubblopp, korplopp,
> motionslopp, vad som helst) där han
> a) inte är sjuk
> b) inte bryter pga mekaniska eller andra problem
> c) verkligen kör fullt
Check!
Detta mål uppfylldes tidigt på säsongen. På SAAB 3-dagars (räser) spöade jag honom på tre av fyra etapper och i totalen. Lite snopet att det klarades av så tidigt, men för att vara helt ärlig är han betydligt bättre på MTB. Det får bli nästa utmaning, att spöa honom i skogen.
> Mål 2: Inte komma sist i någon MTB-tävling i
> Haga-cup klass H30.
> finstilt: Endast de tävlingar jag ställer upp i,
> så klart.
Check!
Jorå, det klarades väl av. Å andra sidan ställde jag inte upp i så många deltävlingar. Lite fuskigt kanske...
> Mål 3: Köra VR på 10 timmar.
Check!
8 timmar 12 minuter tror jag det blev. Jag blev förvånad av att det gick så lätt, men förutsättningarna rent vädermässigt var optimala, dessutom startade jag med en fantastiskt välorganiserad klunga från Aktivéra Tierp.
> Mål 4: En topp 3-placering i SiR i 3-manna
> tillsammans med "dag" och "edicviz".
> finstilt: Kör dessa herrar med en
> myspys-målsättning måste detta naturligtvis
> revideras.
Check!
Vi vann med hela 5 varvs marginal på helstela singlespeeds (banan är i det närmast optimal för den konfigurationen). Som väntat var det nattpassen som avgjorde där Dag till och med var snabbare än på sina dagsljuspass. Hade hoppats på lite fler lag i 3-manna bara.
Stort tack till våra underbara sportdirektörer som höll koll på motståndet och servade oss och våra cyklar under hela dygnet!
> Tuffa mål, enligt min mening. Förhoppningen är
> att minst två av dessa mål uppfylls!
Alla målen uppfyllda. Får nog höja målsättningen nästa säsong... Den börjar ju om nån vecka med Mera Leras pannlampecup.