Vad har ni för pendlingsavstånd?

Bonté

Ny medlem
Hej, är ny här och ska precis börja pendla till jobbet.
Jag kommer att pendla Älvsjö - Täby C som är ca 2.8 mil enkel.

Är lite nyfiken på vad folk har för avstånd i sin pendling till och från jobbet.
Sökte men fann ej någon tråd om detta.

// Chris

jag har 11km ena vägen med ganska exakt hälften innanför tullarna. Skulle vilja ha lite längre fast det är rätt skönt med bara 11km när det blåser drivis i -17 i januari.

11km - ganska optimalt när man cyklar året runt 5 dagar i veckan. När det är fint väder kan man ju alltid ta en omväg. Skulle inte fixa mycket längre på vintern faktiskt

Cyklar drygt 10km enkel nästan varje dag året om. Ibland skulle man villa ha längre men när man stressar för att hämta ungen på dagis och har mjölksyra upp över öronen är det skönt att det inte är så långt. Dessutom brukar det kännas i benen slutet av veckan om man dragit på en del dagarna innan.

Senast ändrad:
30 km. Brukar bli T&R 1-2 ggr per vecka. Övriga dagar 6+3 km (tåg). Tar enbart bilen då jag behöver handla något skrymmande, såsom hundmat etc, vilket inte är så ofta. 30 km är på gränsen till för långt, men det kunde vara värre.

18 km enkel. Hade 29 km för några år sedan och tyckte det var lite för långt att pendla nästan 6 mil varje dag. Blev oftast två ggr i veckan.

2,8 mil enkel väg. Lagom då jag bara kan cykla två dar i veckan, dock har det blivit upp till tio mil när lusten och formen tillåtit.

över 4 mil enkel väg, och det har blivit cykel en gång hittills. Skulle nog kunna bli oftare om jag förberedde så jag kunde cykla dit en dag och sen cykla hem dagen efter.

Bonté skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, är ny här och ska precis börja pendla till
> jobbet.
> Jag kommer att pendla Älvsjö - Täby C som är
> ca 2.8 mil enkel.
>
> Är lite nyfiken på vad folk har för avstånd i
> sin pendling till och från jobbet.
> Sökte men fann ej någon tråd om detta.
>
> // Chris

Hade drygt 29 km, men efter jobbyte är det drygt 19 km. Det innebär att man kan springa till jobbet ibland, riktigt nijs.

20 km på totalt livsfarlig landsväg utan vägren och full av rednecks som kör 110 med sina pickups och XC90, alternativt 22 km kringelikrok grusväg och stig. Stigen är obekväm på CX men helt lagom på MTB med conti Contact. Skulle helst ha lite kortare, man blir dynsur av svett hur sakta man än cyklar och det är drygt att duscha och byta om hela tiden.

30-32km enkel, beroende på vägval. Cyklar året runt 1-4ggr i veckan. Om det inte regnar/Snöar när jag ska hemifrån, då tar jag bilen.

Hej kompis,

Börjar nytt jobb torsdag, blir Hagsätra - Täby. Har nu i snart 2 år fusk pendlat till stan men har nu tänkt se hur det går att köra i snö etc :)

Har införskaffat en CX som gör pendlingen enklare.

Bonté skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, är ny här och ska precis börja pendla till
> jobbet.
> Jag kommer att pendla Älvsjö - Täby C som är
> ca 2.8 mil enkel.
>
> Är lite nyfiken på vad folk har för avstånd i
> sin pendling till och från jobbet.
> Sökte men fann ej någon tråd om detta.
>
> // Chris

12km, 4dagar/v året om, nån kilometer innanför tullarna. Bil en dag i veckan med ombyten/handduk. Specialdeal med kemtvätten runt hörnet. Funkar klockrent.

15km, cyklar 5 dagar i veckan året runt, finns duschrum med torkskåp och bra cykelrum på jobbet. På förra jobbet var det 13km och där fanns dusch sen fick jag ha cykeln i lunchrummet då jag var den enda som cyklade.

1,7mil. Ganska lagom men kör då inte året om eller varje dag. Dels är vägen dålig sen är det lite tufft när man jobbar 22-06 eller 14-22. Dit går väl an, men när man ska hem så....

/G

1 km morgon + 4 km på eftermiddagen till dagis. Totalt ca 1 mil t/r. Får bestiga både toppen av Guldheden och toppen av Lunden på den rundan så det känns i benen om man trycker på. 3 mil från svärföräldrarna, har blivit två pendlingar därifrån än så länge.

Vad kul att så många svarade, alla verkar ha varierande avstånd. Inget verkar vara för långt heller :)

Hoppas bara man klarar av att köra alla dagar i veckan. Träningsverken i låren och ondan i rumpan lär ta ut sin rätt!

Tillbaka
Topp