Vad har ni för pendlingsavstånd?

Fan vad kul, har du hittat någon bra väg att ta?
Klurar lite på detta fortfarande.

SweBender skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej kompis,
>
> Börjar nytt jobb torsdag, blir Hagsätra - Täby.
> Har nu i snart 2 år fusk pendlat till stan men
> har nu tänkt se hur det går att köra i snö etc
> :)
>
> Har införskaffat en CX som gör pendlingen
> enklare.
>
> Bonté skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej, är ny här och ska precis börja pendla
> till
> > jobbet.
> > Jag kommer att pendla Älvsjö - Täby C som
> är
> > ca 2.8 mil enkel.
> >
> > Är lite nyfiken på vad folk har för avstånd
> i
> > sin pendling till och från jobbet.
> > Sökte men fann ej någon tråd om detta.
> >
> > // Chris

9 km enkel väg och det är nog ganska lagom. Ibland känns det lite för kort men det har inte hänt att jag tagit omväg än. Har kört 35 x 18 km nu och cyklar 5 dagar i veckan om jag inte ska vara väldigt finklädd på kneget (sällan). Ska bli kul att se hur roligt det är till hösten fast jag kom snabbt över grisväder med regn.

Vi har bra låst cykelrum på jobbet, hiss upp till kontoret som har både duschrum och torkskåp. Inget att skylla på alltså.

Jag måste se till att packa kostymen lite snyggt i väskan, alternativt ha några uppsättningar på jobbet. Blir intressant när det kommer vara dåligt väder.

Jag har dojjor, byxor, necessär och handduk på jobbet. Rätt skönt att slippa packa med de grejerna jämt. Fick också en stationär burk, utöver laptop, så jag slipper släpa laptopen hem varje dag.

Ska också ordna med allt det där, slipper man fixa iordning sig direkt när man vaknar iaf. Bara morgonpissa och sen hoppa på hojen!

10 km enkel. Vilket är kort och naturligtvis går att förlänga om man vill få mer träning, men jag gillar att kunna ta mig mellan jobbet å hemmet på runt 20 min.

Har också ombyte på jobbet, drar bara på mig smittodöden och sticker iväg direkt när jag klivit ur sängen. Dessutom varvar jag ur min imaginära Ferrari för att slå hastighetsrekord, så de där 20 kilometrarna dagligen känns ändå på fredagskvällen :P

Bonté: Någorlunda, är lite osäker på snabbaste vägen igenom stan men annars känna det ganska straight forward :)

Ha en svart, en grå kostym på jobbet så är det bara skjorta och slips som du behöver bära med dig!

ca 20 km.
Lite långt, man å andra sidan så blir jag riktigt genomvarm först efter ca halva vägen, så skulle det bara vara 7-8 km så skulle jag liksom aldrig komma igång på riktigt.
Nackdelen är att det bara kan bli ibland, varje dag skulle bli otroligt tufft, särskilt vintertid.
Allt har sina sidor.

Eller skulle svaret vara 42?

Svetten börjar precis rinna ordentligt med mina 9 km så det är en sport att sluta eftersvettas varje morgon. Har börjat duscha rätt jäkla kallt på slutet så vaknar man också :) Kan sträcka ut hyfsat men sista biten är Sveavägen här i Stockholm så där får man passa sig för svängande bilar, bildörrar som öppnas, folk som går i cykelkörfältet och andra cyklister.

I morse var det rätt svalt i början med kortärmat och korta cykelbrallor. Vid 13-14 grader så åker förlängningsbenen till brallorna på.

22km enkel väg, Segeltorp-Kista. Blir cykling varje dag nu på snöfria delen av året.

Det är märkligt, men mellan alla mina bostäder som jag har bott i och arbetsplatser som jag har arbetat vid här i Stockholm så går det alltid minst lika fort (dörr till dörr) med cykel som andra färdsätt (kommunalt eller bil). Undantaget är egentligen att åka bil oerhört tidigt på morgon på Essingeleden.

Men dubbdäck är tungt och till vintern blir det knappast 5 dagar i veckan.

nikasp skrev:
> Hur många här kör året om i ur och skur och i
> princip varje dag?

Inte jag, men så har jag 30km enkel väg. Skulle vilja hel-pendla fast bara varannan sträcka (till jobbet enda dagen och hem dagen efter, däremellan kommunalt färdmedel), tyvärr har jag ingen möjlighet att förvara cykeln säkert på jobbet över natten...
// Larsa

Jag cyklelpendlar varje vardag året runt oavsett väder. De senaste tre åren har jag 4,5 mil enkel väg, men cyklar bara åt ena hållet. Jag cyklar i och för sig 7 km åt andra hållet varje dag också. Men det är så lite så det räknar jag inte.
De tre åren dessförinnan hade jag 2,5 mil och cyklade åt båda hållen.
Så förutom några månaders uppehåll p g a skada det senaste året så har det blivit ca 5 mil varje dag de senaste 6 åren.

Imponerande siffror. Själv har jag kört mina 1,8 mil 36 gånger nu. Förra veckan när jag kört alla vardagar så var jag rätt sliten i benen. Försöker trycka på ordentligt då det bara är 9 km enkel väg. Går ut lite över annan styrketräning och MTB som jag ibland inte orkar med.

3 mil drygt t/r. Cyklar den sträckan 5 dagar i vecka året runt om det inte är tjockt med snö på vägen/cykelbanan.

Tror du vinner kategorin "Roligast väg till jobbet."

frhe skrev:
> Tyresö-Globen. Runt 2 mil enkel resa genom
> Hellas. Kör med MTBn 2-3 dagar/v.

Tyresö-City. 20 km om jag tar närmaste vägen. I morse blev det 23 km med crossen via Erstavik. Ikväll kanske 80 km via Lidingö.

Tillbaka
Topp