Vad har ni för storlek på era Canyon XC?

Hej. Är 186 cm lång och har en canyon al storlek large. Har ganska långa ben men minns inte mitt grenmått. Cykeln är helt ok i storlek men känns inte lika kvick och smidig som min trek 19".

Utan att ha provat så tror jag med ganska stor säkerhet att canyons storleksguide säger medium till dig? Vad får dig att tro att det inte skulle passa?

Är du väldigt osäker finns ju förstås möjligheten att åka och prova i Bålsta.

Är 192, gren 93. Har en Grand Canyon AL storlek XL. Känns nästan lite stor... men bytte till en kortare styrstam så blev det bättre.

Är 173 och har en Nerve AM i small, den känns som på gränsen för liten för mig. Har testat en kompis Nerve XC i medium och den kändes ganska perfekt i storlek, skulle nog bytt till en kortare stam på den om den var min.

Hans Molin skrev:
-------------------------------------------------------
> Fler...jag är 178 cm med grenmått på 84.
> Storlek medium stort?

Absolut en medium för dig.

Styrstammen på min Nerve XC 7.0W är 90 mm.

Det beror väl på vad du tänkt ha den till? Jag är 185 cm lång och valde efter en hel del tvekan en M. Är supernöjd med den för skogsstök men skulle def. välja en L för långlopp. Det är (var) olika styrstammslängder för olika ramstorlekar, maila Canyon Sverige och fråga.

Hans Molin skrev:
> ok det låter ju bra. Hur lång är styrstammen i
> original? Någon som vet?

All info. finns i Canyons hemsida klicka på geometri sen längst ner t. höger. :)

Hans varför ringer du inte och prarar med Canyon Sverige. Att folk skriver mått på sig själva och storlekar på cyklar är ganska irrelevant om de inte är i din storlek.

Sedan tror jag att du bör läsa på om cykeln lite mer innan du köper den. Kolla igenom geometri anvisningarna och jämför det med andra cyklar du har haft och provcyklat kommer du få en ganska bra uppfattning hur cykeln kommer att kännas.

Sist men inte minst, jag är 173cm och cyklar medium och det helt perfekt för mig och jag cyklar bara i stök.

Har pratat med Canyon, och Stefan AAskov säger medium. Ser bara stort ut nu när jag monterat den. Fick den igår kväll. Är väl inte van vid åsynen av den än.

Senast ändrad:
185 cm och har en medium med kortad styrstam.
Började min karriär med BMX så jag gillar nog lite mindre hojar.

Jag är 167cm och har just köpt en Canyon XC7 i Small. Den passar mig perfekt så den är garanterat för liten för dig. Du kan känna dig lugn :)

Hans Molin skrev:
>Ser bara stort ut nu när jag monterat
> den. Fick den igår kväll. Är väl inte van vid
> åsynen av den än.

När du sätter dig på den blir den mindre.

Är själv 187 och har en L.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp