Vad har ni under er långärmade cykeltröja?

linne? kortärmad undertröja? långärmad undertröja (blir det för knöligt?)? kortärmad cykeltröja?

jag skulle ju inte vilja behöva tvätta de långärmade efter varje änvändning om jag skaffade såna istället för att som nu ha fleece och/eller jacka över de kortärmade (annars bara köpa 7 st haja)

jag kör bara på väg och tycker stiliga cykeltröjor bör få vara ytterst och synas istället för att bara bli nötta i tvättmaskinen.

Kortärmad undertröja om det är varmt, långärmad undertröja om det är kallt. Tjock undertröja om det är kallare. Väst ovanpå när det behövs. =)

Om man kör ett pass längre än en timme tycker jag man måste tvätta allt oavsett vad man har på sig. Tror inte tvätten sliter jättemkt på kläderna. Det är nog värre med gammal svett som får ligga kvar.

jag kör iofs mest fr/dh/pushbike men svettas som en gris. Jag har en kortärmad cykeltröjja underst, sen skyddsjacka (oftast) och sen en lagom bra eller en väldigt bra tjöjja ytterst, beror på hur mkt jag kommer krascha. =)
funkar fint för mig. Innan körde jag t-shirt eller linne unders o det e kass. (Bomull dock.)

Det beror på hur varmt det är. Som idag skulle jag ha haft en FR-jersey samt en mesh linne under. Om det hade verit lite kallare så hade jag haft en FR-jersey samt en T-shirt och hade det varit vinter och minusgrader så hade jag haft en FR-jersey samt en T-shirt plus en varm jacka som är vindtät framtill och upptill. Givetvis är det coolmax el. likande som gäller. Även när det är riktigt varmt på sommaren brukar jag ha en FR-jersey, är så trött på fästingar.

Aclima supernet linne under cykeltröjan, klockrent, luktar inte efter några dagars användning ens.

/Magnus

Under gårdagens långpass hade jag en Craft långärmad undertröja underst, en väldigt tunn långärmad ylleundertröja, och ytterst en långärmad cykeltröja. På hemvägen kompletterade jag med min regnjacka (Gill Pro Speed). Det funkade bra i +2°C, men det är klart att grejorna behöver tvättas nu. Det som inte är genomsvettigt är nedstänkt med sand och lera från vägen.

/s-o

Verkar trevligt med otvättade träningskläder.
Lite som att koka en groda i en gryta, om man lägger den i kallt vatten och sedan sätter på värmen. Då hoppar den inte ur utan kokas levande.
Skröna eller inte dock är otvättade träningskläder inte en hit.

Senast redigerad av en moderator:
Ska nog skaffa en prenumeration på L'Equipe till nästa vinter så man kan ha nåt respektabelt under tröjan.

> Verkar trevligt med otvättade träningskläder.

Visst, men det beror ju lite på om det är lycra eller merino eller nåt mittemellan.
Tvätta när det luktar är ju en rätt logisk grundregel.

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar trevligt med otvättade träningskläder.
> Lite som att koka en groda i en gryta, om man
> lägger den i kallt vatten och sedan sätter på
> värmen. Då hoppar den inte ur utan kokas
> levande.

Hoho dagens roligaste :D

ja jag menade just nu och har du lust att ta av den osv nä ba skoja.

tack för svaren av båda sorterna. kanske blir några långärmade och mesh-nånting under till hösten iaf...

jag såg en med en tecknad drake (inte fantasy, snarare chilisås) på som var både snygg och klart kul. var det nån härifrån? körde om mig vid sköndal/hökis för några veckor sen och flinade föraktfullt åt min skrotiga pendlarhoj.

Tillbaka
Topp