Vad heter era cyklar?

bruse

Aktiv medlem
Vad heter era cyklar?
En ny tråd av den nyfikne!

Vad har ni döpt era cyklar till? Klart ett vackert fordon har ett namn!
Har inte döpt min 5 dagar gamla cykeln än... men det kommer. Funderar på Sleipner, Odens åttafotade springare.

"Sleipner är Odens åttabenta, gråa springare. Den är snabbast i världen och avlades av Loke och hingsten Svadilfare. Sleipner själv är fader till Sigurds Fafnesbares häst Grane. Sleipner har runor ristade på tänderna. Namnet Sleipner betyder 'halkig'." (http://www.ginnungagap.info/gg_djur.shtml)

Vad heter era cyklar?
"jäkla skitcykel" brukar jag kalla den ibland - om det går bra brukar jag bara känna varma känslor för den, utan att kalla den något...;)

Vad heter era cyklar?
MTB:n är "Min lilla svarta". Racern har jag försökt kalla för min italienske fullblodshingst, men ungarna i klubben konstaterade kvickt att den är lika liten som en minishettis så därför har det helt enkelt blivit "Min shettis".

Inga mänskliga eller gudomliga namn med andra ord - två persoligheter är de dock ändå :)

Vad heter era cyklar?
Sleipner låter som en Crescent ;)

Min Draupner heter "fincykeln", den gamla HTn som används vintertid är "gulingen" och pendlarhojen är "fulcykeln" (som ursprungligen var en orangelackad sjuttitals vikbar hoj men numer är en vanlig gubbcykel).

Racern är kort och gott "Räsern" (man kan iaf. vitsa till det med stavningen så det ser ut som ett innovativt namn).

Vad heter era cyklar?
Min heter Canonballen, det e alltså en Cannondale Gemini900 :)
Var det inte Sleipner som var hästen med Jätte...... ,typ någon fertilitets
ikon??

Vad heter era cyklar?
Min nyinköpta Crescent ITC 700 har fått tilltalsnamnet Pärlan, vet inte vad namnet kom ifrån men det kändes rätt efter första turen med den.

Bosse, som ju bara har en cykel, och känner mig nästan lite utanför !!

Vad heter era cyklar?
Kona Kulan brukar heta Kona (med norsk accent). Kone = hustru på norska

Racern har inget bra namn...

Enduron är väldigt svart så det blir något lagom ironiskt: Svarta faran, Black Death, Zorro, Ninjahojjen eller något likande. Den är inte döpt ännu. =)

Hmm... Jo, Ninjahojjen känns rätt bra. Höhö...

Vad heter era cyklar?
Bosse inte ska du känna dig utanför föratt du har en cykel. Då slipper du vela vilken du ska åka på :)
Solen skiner, det är torrt ute, jag är ledig,cykeln tittar bedjande på mig
och tänker " vill ut och bli piskad hårt". Också sitter jag här framför datorn...
Over and Out...

Vad heter era cyklar?
Kallar min SC Bullit för "Humlan" ibland, eftersom den trots sin vikt är rätt ofta uppe i luften, eller på väg uppför någon omöjlig klättring... ;-)

/Leo

Vad heter era cyklar?
Racern är ju en Engelsk stålcykel. Så vad annat än "The Ironlady kan det bli;-)

dl17.jpg

ha det
Jan

Vad heter era cyklar?
Min gamla GT zaskar = silverpilen
racern = skräpräsern = sponscykeln (min far fick ramen som spons i början av sjuttiotalet)
pendlarcykeln = kärringhondan = monstret (gammalt racervevparti och mountainbikehjul på en kärringhonda)
min gamla tioväxlade crescent de lux = rosa blixten

Min cyclepro scandium har inte fått något namn än ty den är ihopsatt nu till våren...
förslag någon?

Vad heter era cyklar?
Då jag fortfarande är inne romansperioden med min cykel är det "darling" kort och gott. Ska tilläggas att jag är... lite singel på förhållande fronten :D

/Dajja

Vad heter era cyklar?
Min nya Specialized heter Liv efter min flickvän. Namnet är snyggt skrivet på överröret. Det plockar man många poäng på.

Stalle

Vad heter era cyklar?
Stalle skrev:

> Min nya Specialized heter Liv efter min flickvän. Namnet är
> snyggt skrivet på överröret. Det plockar man många poäng på.

Då är det bara tatueringen på överarmen som saknas ;)

/D

Vad heter era cyklar?
Monstret när man pratar om den "bara sådär"

Sk*th*lv*tescykel när man vurpat (klart det är hojjens fel)

Jekylln när man pratar med andra cyklister :)

/Mattias

Vad heter era cyklar?
"den röda" (pendlarskrället)
"den svarta" (FS som SNART är klar för jungfrutur)

upplagt för katastrof alltså, eftersom den väntade tillökningen (en surly crosscheck-ram som står på tillväxt i gabberåden) också är svart. GAAAAH!!! HUR SKA DET GÅÅÅÅ!????

Vad heter era cyklar?
Herr Octagon... ganska fantasilöst egentligen...
<http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=173136>
ibland även "aset", mest p.g.a. vikten...

Vad heter era cyklar?
Självklart ska en cykel ha ett ärevördigt namn. En gång i tiden när man tävlade på landsväg och inte hade pejl på brudar så hette min rosa Mercier "Malte". Han hängde med ett bra tag. Sedan klev "Bettan" in i mitt liv, en Batavus. Denna lilla holländska skönhet med Reynolds-ram fanns i min närhet i drygt 20 år, suck! Hon genomgick ett par "lyftningar" i min ägo. Numera är hon bortadopterad.
Nu körs det på en eldig lvg-Crescent Giga, "Gigi". Hon delar bostad (garaget) med min mtb, en KHS Alite-4000, "Kickan" och "Hyndan", Honda VF-1000F (hon är ju också en cykel...). Jo just de´, min hustru heter visst Ewa......

/steen

Vad heter era cyklar?
Ohoj!
Den enda av mina cyklar som har tillräckligt mycket själ för att få ett namn, är min snigelspeed som jag kallar "Little Deuce Coupe" efter en BeachBoys-låt.

/mikal- I´ve got the fastest set of wheels in town

Vad heter era cyklar?
Japp! Den e gryyym! Jag gillar den skarpt. Den fick vara med på Gran Canaria en vecka och den gick fort uppför kan jag säga. Lätt å fin.

Fick ett rejält stenskott (bumlingskott typ) på diagonalröret så nu är det en fetingbuckla precis ovanför vevlagerhylsan på undersidan av diagonalröret. Men den håller nog för det.

Stalle

Vad heter era cyklar?
Min heldämpade heter den heldämpade. Den heter nåt annat när det går dåligt...! Den andra heter nog den andra.

Vad heter era cyklar?
Lortgrisen?
Har nu vart ute på Hellas å halkat omkring på gröna 10:an. Vadå mtb bana? Ska man ha bandvagn eller? Lera, is (vurpa), och en bärgvägg att klättra uppför med hojen!

Hur jävla kul som helst!

Vad heter era cyklar?
bilen,mx:en,xc:n,racern = bettan, bettan, bettan och bettan
sedan blir det ju: biljävel, crossjävel och cykeljävel etc.. allt efter blåmärken och trasiga grejjer ;)

Tillbaka
Topp