Vad kan en Fuji Pro 7 begagnad vara värd?

turbo100

Medlem
Hej,
Kollat lite på en Fuji Pro 7, lite äldre men i skick man kan fixa till tror jag.
Vad tror ni en sådan kan vara värd?
Tyder den verkar kul med rullbroms :)
Är den värd 1500 tror ni bruksskick.och inte cykeln på bilden..

ibc atm

Ja 1000-1500 beroende på skick tycker jag känns realistiskt. Det som är intressant är om lagrena, växelnavet och bromsarna är servade nån gång i det närförflutna. Kedja, vajrar och drev kostar ingenting i sammanhanget i varken tid eller pengar.

Inget växelöra på den ramen så det går inte att fästa vanlig bakväxel. Vill du ha utanpåliggande växlar så är det ekonomiskt vettigare att titta efter en cykel som kommer med det. Navväxlar är ju annars trevliga på det sättet att dom kräver riktigt lite underhåll, och just den där hojen kommer ju med shimanos rullbromsar som också kräver rätt lite underhåll. Perfekt som pendlare.

Vad tänkte du göra med den? Sporta? Pendla? Kyrkan på söndagar?

Hej och tack för inputen.
Jag tänkte pendla med den på vintern, lite därför tänkte jag navväxel (underhåll som du säger)...
och så gillar jag att meka med cyklarna.
Är dock orolig att reservdelar springer iväg om den är dåligt underhållen - verkar dyrare till rullbromsar och navväxel..
Jag kan inte titta på den utan får köpa obesedd och sedan åka 12 mil för att hämta den..
gissar jag kan få loss den för 7-800, så jag hamnar kanske på 11-1200 totalt.
Det är en storlek 56 och jag är 189cm, undrar om den är lite liten att pendla med..
Sedan tycker jag den är cool på nåt vis..

Ja det är just det där med reservdelar som är det kluriga här. Är allt helt så är ju priset bra, men annars... Vad säger säljaren om skicket? Har du fått bilder på cykeln du kan lägga upp?

56 känns litet för en karl på 189, men jag lämnar tyckandet på det till geometriexperterna här på forumet.

Hej,
Det är en auktion och priset är uppe i 1400 nu tyckte jag jag såg.
Detta givet reservdelsproblematiken samt mina fysiska förutsättningar gör nog att jag hoppar..
Jag har inte möjlighet att inspektera cykeln så det kan bli en dyr historia..

Tillbaka
Topp