Vad kan jag få för min Sequoia?

Finnen

Aktiv medlem
Jag har köpt en Specialized Sequoia Sport 2003 begagnat i USA som jag använder som pendlarcykel.

Nu funderar jag på att sälja den eftersom den är lite för liten för mig, och jag egentligen hellre vill ha en skogscykel, men frågan är vad jag kan få för den.

Cykeln var ursprungligen Sora-utrustad, men förra ägaren har uppgraderat. Det som är ändrat från ursprungliga specen är:

Reglage: Ultegra 9-delat
Kasett: 9-delat (vet inte nivå)
Vev: 105-trippel
Fram/Bakväxel: Ultegra
Hjul: Mavic Cosmos

Här är resten av specen:

FRAME A1 Premium Aluminum, fully double-butted, heat-treated, rack and fender braze-ons
FORK Specialized Zertz, bonded high modulus carbon legs and crown, Cr-Mo threadless steerer
HEADSET Intelleset, integrated threadless, 1 1/8", w/ alloy cap
STEM Specialized Adjustable, 3d forged alloy, high polish
HANDLEBARS Body Geometry Sequoia
FRONT BRAKE Forged, dual pivot, long reach, w/ MC shoes
REAR BRAKE Forged, dual pivot, long reach, w/ MC shoes
CHAIN Shimano HG-50
CHAINRINGS 52Ax42Sx30S
BOTTOM BRACKET TH Sport, square taper, 68mm shell, 113mm spindle, sealed cartridge
SADDLE Body Geometry Milano Comfort Max
SEAT POST Specialized Future Shock, 27.2x350mm, alloy, w/preload adjustment
SEAT BINDER Forged alloy, w/ Cr-Mo binder bolt

Tror ni att det finns något intresse av en sådan här cykel överhuvudtaget? Det är ju inte direkt en racer, den har ju dämpad sadelstolpe! ;-)

Har googlat upp att den kostade runt $800 ny (i USA), med Sora då. Kanske kan översättas till typ ca 9000-1000 i nypris i Sverige, eller vad tror ni? Med tanke på moms och tull etc. Cyklar är bra mycket billigare här i USA

Den är i fint skick, och jag gillar den egentligen, men den är som sagt för liten. Så vad tror ni? Kan man få några pengar för en sådan här cykel, och vad skulle vara ett vettigt pris att lägga sig på?

PS. Jag ska ta med den hem till Sverige och sälja den där isf.

Bilagor

• sequoia.jpg
    sequoia.jpg
    91.5 KB · Besök: 22
Senast redigerad av en moderator:
Är det ingen som vet på ett ungefär vad man kan begära för en sån här cykel? Har faktiskt ingen aning själv...

Tillbaka
Topp