Vad man får för 400kr Nu med bilder på cyklarna efter renovering

AND.ers

Aktiv medlem
Satt och surfade runt på blocket en dag. Plötsligt ser jag en annons där det står "hundratals cyklar 100kr st" och att annonsören finns i min hemstad. Jag ringer självklart och hör mig för och det finns "olika cyklar". Nyfiken som jag är så åker jag dit rustad med lite småpengar om det mot alla odds finns några fina objekt. Ett tag senare åker jag hemåt 400kr fattigare med 4 st lovande fix-projekt/caferäser + ett extra bakhjul och ett löfte om att om jag behöver några delar så är det bara att droppa förbi så kan jag plocka det jag behöver. För alla er som vill fynda fix-objekt så finns det tyvär inte så mycket kvar av dessa men han skulle få in 1500 "nya" cyklar i slutet av maj. Cyklarna är skitiga som ni ser på bilderna men jag återkommer med nya bilder när jag putsat och fixxat lite.
IMG_4467.jpg ht=544
En crescent competition 12 med shimano 600
IMG_4468.jpg ht=544
nån racer som jag inte riktit vet vad det är för nån...mest som reservdelscykel.
IMG_4469.jpg ht=544
en peugeot racer som hade en liten bula i ramen men som kommer fungera som donator till en annan ram.
IMG_4470.jpg ht=544
Min framtida pendlar,caferäser. Var i så bra skick så jag var tvungen att slå till.
IMG_4473.jpg ht=544
Gruppbild!

Senast redigerad av en moderator:
Hmmm såg några 100 cyklar i en container på Tegeluddsvägen i Stockholm förra veckan... Undras om de skulle till honom. Dock så gjorde polisen Razzia i den ;)

hehe :). Jag åkte dit men funderingar om det var stöldsgods eller inte men han hade ett intyg från polisen där dom hade kollat alla ramnummer osv om cyklarna var stulna och helt enkelt skrivit över ägandeskapet till cykelhandlaren. så det känndes ovanligt seriöst. här är annonsen om någon är intresserad. http://www.blocket.se/vi/11312005.htm?ca=10_s

Han har väl lämnat in cyklar han hittat hos polisen och om ingen anmäler dom stulna så får man väl dom efter 3(?) månader.

En granne till mina föräldrar hittade en 1år Carrera racer i sitt förråd alu/kolfiberram med campa chorus på!, nån hade ställt den där. kanske i ett flyktförsök efter ett inbrott. Lämnade in den till polisen men ingen anmälde den stulen och tanten fick den till slut, dock så kolla hon på blocket och ville sälja den till ett högt pris till mig så jag sket i snålkärringen den var i typ strl 62 oxå

Hehe, fanns det något i mtb väg också? Bor ju i härliga Uppsala så va fan man kan väl åka dit o kolla om man hittar något objekt att ge sig på och kötta i.

dom flesta cyklarna var inte överdrivet fina. Och det var mest äldre herr och damcyklar. Men när han får in nya cyklar så kanske det finns nått. Det är i ett parkeringshus i flogsta typ vid pizzeria capri. Han hade tydligen öppet efter 18.00 på måndagar, onsdagar och fredagar. Samt på helger..vet dock inte tider.

Detta måste undersökas, bor ju ändå i Luthagen. Ska försöka trampa förbi imorgon under lunchen. Någon som vet om dom har lunchstängt?

Haha, kul. Man kanske skulle ta sig dit någon gång. Har en gammal Crescenträser som skulle behöva ett nytt bakhjul.

/Johan

thomaz skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmmm såg några 100 cyklar i en container på
> Tegeluddsvägen i Stockholm förra veckan...
> Undras om de skulle till honom. Dock så gjorde
> polisen Razzia i den ;)

Sett containern. Snubben som driver verksamheten ser ut som en elak gammal brottare.
Han log ett "det är stöldgods men du kan inte göra ett skit åt det"-leende när jag hojjade förbi.

/Ola

Pga förkylningar, Resor osv så har arbetet varit lite segt med cyklarna men nu är iaf två stycken i det skick dom ska vara i dvs...en skabbig ss-räser och en rätt snygg café-räser. Totalsumman för båda två blev 240kr (100kr per cykel+40kr för en kedja. Alla andra saker hade jag liggandes t.ex sadlar och slangar). Eftersom jag inte har något behov av någon av cyklarna och jag bara köpte dom för att ha något roligt att göra så är det minimalt med pengar spenderade på dom dock så kanske det ändras om jag skulle behöva någon av dom i framtiden.
happyIMG_4481.jpg ht=544
Caféräsern som är av märket Vicini.
happyIMG_4484.jpg ht=544
Det satt en snygg Blackburn pakethållare i aluminium på den vita räsern men den passade mycket bättre på Vicinin.
happyIMG_4487.jpg ht=725

Det enda som saknas nu är nya bromsar+bromshandtag och ett rejält mustachestyre.
happyIMG_4489.jpg ht=544

Här är då den skabbiga ss-räsern som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av då jag inte har någon riktig nytta för den. Om ni undrar varför styret är så högt beror det endast på att jag inte får loss styrstammen.
happyIMG_4492.jpg ht=725

Inte speciellt putsad som det är nu eftersom jag inte orkade bry mig när jag inte fick loss styrstammen. Det gräsliga gula fluffet på styret är en linda som egentilgen är till för badmintonracket och det var det enda som jag hade hemma.

Jan Ullrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Han har väl lämnat in cyklar han hittat hos
> polisen och om ingen anmäler dom stulna så får
> man väl dom efter 3(?) månader.

Polisen säljer av det dom har fått in, och inte blivit av med, via anbudsförläggande på en del orter. Antagligen är det så han har gjort.

Här i Lysekil har dom börjat ta betalt 300 kr i förvaringsavgift om man lämnar in en cykel och sen vill ha den efter de där tre månaderna. Jag vet inte om fler distrikt gör så, men det kan vara värt att kolla.

Ledsen för bump.

Såg blocketannonsen i april då det begav sig men jag tog mig aldrig dit och nu är annonsen borta.
Nån som vet om det han fortfarande kränger cyklar från garaget? Adress dit?

Tillbaka
Topp