Vad ser du på youtube?

Jimel

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Bkxc, seths bike hacks och single track sampler är dom jag följer sen råkar man ju se lite annat ibland. Jo just det chicken liner också 😉

Fundadores

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Rémy Métallier (sjuk cykling)
Paul the Punter (tramsigt men kul)
BCpov (intressant cykling från USA, även om jag själv nog aldrig kommer åka där).
Skills with Phil (bra tips)
Jordan Boostmaster (kul cykling)
GMBN (blandat)
Pinkbike (blandat)
Och vår egen Gravity Escapades (kul att se svenska endurobanor)
Det är det jag följer.

Makten

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Ali Clarkson (street/trials)
Yoann Barelli (gnar/vansinne)
Skills with Phil (mestadels utförs-jox)
Seth's bike hacks (blandat)
Sam Pilgrim (TRAMS!)

Eveningstar

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Jag tycker mycket av det material som GCN/GMBN/GTN/EMBN producerar är för mycket snack i förhållande till mängden faktiskt innehåll. Typ som en fotbollsmatch på TV som ska inledas med 2 timmar försnack, 30 minuter paus, och 2 timmar eftersnack... En del håller också pinsamt dålig kvalitet.

Jag tycker att om man bara är lite eftertänksam med vilka videos man kollar på i inloggat läge så YouTube till 100% kan profilera dig som cykelnörd så dyker det upp mycket sevärt utan att man behöver prenumerera på någon kanal alls, och framförallt så får man upp videos från mindre kanaler och atleter som man annars kanske hade missat.

tramparne

Medlem
Vad ser du på youtube?
*Sehts bike hacks
*BKXC
*Singletrack sampler
*Mahalo My Dude
The LostCo, förståeligt snack om cyklar och teknik m.m.
Paul the Punter
BCpov
*Skills with Phil
Jordan Boostmaster
GMBN om jag orkar, de gör väldigt många videos
Pinkbike friday fails :P

* på de jag tycker är bäst.

Ganska tydligt att det är mest nordamerikanskt innehåll. Någon som kan tipsa om några bra européer?
Enda jag vet är yoann barelli

Elgstrand

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Jag har Youtube Premium. Youtube är huvuddelen av vad som ses på vår TV. Jag prenumererar på mycket kul

Rides of japan är lite rolig ibland
Jack Ultra cyclist är inspirerande

Finns hur mycket roligt som helst.

joary639

Medlem
Vad ser du på youtube?
Jag gillar Skills with phil. Han verkar så trevlig och har riktigt bra videos.
När jag kollar andra youtubers tycker jag de verkar ganska osköna. Vilka borde jag gilla om jag gillar skills with phil? Alltså liknande kanal gällande MTB.

zinkpasta

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Jeff Kendall Weed kanske? Jag tycker han har lite väl kristen aura kanske, men han är en förbannat duktig cyklist. Och svårt att säga annat än att han framstår som trevlig snarare än oskön, det är bara att ibland kan det bli fööör trevligt.

Fundadores

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Jag gillar Skills with phil. Han verkar så trevlig och har riktigt bra videos.
När jag kollar andra youtubers tycker jag de verkar ganska osköna. Vilka borde jag gilla om jag gillar skills with phil? Alltså liknande kanal gällande MTB.

Clive är kanske lite nördig men det är ju inte brötigt amerikanskt och väldigt pedagogiskt:

Annars gillar jag ju joy of bike även om Lee är stasad som en iller.

Ronnie B

Medlem
Vad ser du på youtube?
Har en diger prenumerationslista 🙄 Har slutat kolla på ”TV”

Gravel mm
Rides of Japan
Dustin Klein
Gravel Cyclist
Clint Gibbs
Juliet Elliot
Path Less Pedaled
Ted King
CycleGaz
Joseph Kendrick
Bikepacking.com
Gee Milner
Hambini

MTB mm.
Berm Peak
Berm Peak Express
Max Fredriksson
Sam Pilgrim
Skills with Phil
Finn Iles
BKXC
Singletrack Sampler
Backyard Trailbuilds
The Lost Co
Alex Chamberlin
MTB yumyum
Propain Factory Racing

BMX
Jay Dalton
Be Weird
Scotty Cranmer
FTE Collective
FloriDeah
Harry Main
Spencer Foresman
Anthony Panza
Austin Augie

D i U

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
Jeff Kendall Weed kanske? Jag tycker han har lite väl kristen aura kanske, men han är en förbannat duktig cyklist. Och svårt att säga annat än att han framstår som trevlig snarare än oskön, det är bara att ibland kan det bli fööör trevligt.
Ja de e nåt kristet i de där ultra trevliga, glada och positiva facet men en helt fantastisk åkare.

Vegan

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
På trainern kör jag ibland utifrån något gcn-pass och då och då lite Danny MacAskill som nöje. Annars blir det mest South Park, fast utan cykel då...

Halvdan

Aktiv medlem
Vad ser du på youtube?
+1 för BCpov som några nämnt. Kul att få se en massa mindre kända ställen i Kanada, inte bara Whistler. Rolig dynamik också mellan vad-han-nu-heter och Yuka.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer