Vad ska jag köpa för enduro cykel?

marr

Aktiv medlem
Eller, ska jag köpa en endurocykel?

Har en codeine 29a, den gör jobbet. Men inte tillräckligt väl när det börjar bli brant utförs. Men vill gärna kunna cykla hemma på söderåsen med. (kan behålla codeinen iofs)
29er hjul vill jag ja, vore trevligt om ramen inte har boost, men ska inte låsa fast mig vid det. Får nava om mina hjul annars.

Tankarna hamnar ofta på en pole med 150gaffel och 140bak. Frågan är dock hur kul den blir hemma. Utförs lär den räcka till iallafall.

Men vad borde jag mer kika på? Wreckoning är nog lite i överkant, men någon ibis? Nicolai? Yeti? Orange?
Är ute efter en ram att bygga på.

Sixten, jag tänker inte köpa en canyon.

Senast ändrad:
Jag har en Nukeproof Mega 290 och tycker den fungerar kanon utför och helt ok på platten. Nu har jag inte erfarenhet av så många andra men kan vara ett alternativ, har fått för mig att den är relativt billig som ramkit också men jag kan ha fel där, 11000 inkl bakdämpare. 150 slag på bakhjulet och ganska flack och lång.

andjo024 sa:
Jag har en Nukeproof Mega 290 och tycker den fungerar kanon utför och helt ok på platten. Nu har jag inte erfarenhet av så många andra men kan vara ett alternativ, har fått för mig att den är relativt billig som ramkit också men jag kan ha fel där, 11000 inkl bakdämpare. 150 slag på bakhjulet och ganska flack och lång.

Ah, nuken brukar ja glömma bort. Ska genast surfa på dem :)

marr sa:
andjo024 sa:

Ah, nuken brukar ja glömma bort. Ska genast surfa på dem :)

Det borde du verkligen göra;)

Trance-Advanced-275-1-Comp-Orange.jpg

Fast med annan gaffel. :)

Trance-Advanced-275-2-Comp.jpg

Senast ändrad:
Pivot Switchblade. Ram och bakdämpare kostar 30k. Finns även ett par kit med vevparti, styrlager och Fox 36 ser jag.

revben sa:
Blev svårt sugen på en Canfield Toir, varför heter den Riot baklänges nuförtin?

*Due to a trademark conflict, the Riot was renamed the Toir in May, 2017"

Att läsa på deras hemsida. Tror de hade nån tråd på mtbr där man fick skicka in sitt förslag till namnbytet. Finns säkert en svår förklaring till varför de blev just toir.

Plussar för mega 290. Testade polarens ett åk i Itsy i Järvsö och blev mycket imponerad trots alldeles för hård fjädring (skiljer nästan 30 kg mellan oss).

Tillbaka
Topp