Vad ska jag köpa i Taiwan?

lessing

Medlem
Tjena gurus!

Ska till Taiwan nästa vecka i jobbet och har lite på känn att jag borde shoppa med mig några roligheter hem. Har för tillfället en Crescent Gram titanram med genomgående XTR-98 som verkar hålla ihop någorlunda. Är lite småsugen på att köpa en helt ny cykel, om det är billigt nog. Annars kanske det räcker med en ny dämpare, då jag kört slut på den gamla helt...

Är det någon som vet hur mycket billigare det är i Taiwan vs. hemma vs. USA? Vilka cyklar kan tänkas finnas och vad ska jag isåfall köpa? Läge att bara köpa ram eller ska man slå till på hela paketet? Och vilken dämpare ska jag slänga i kappsäcken om det bara blir en sån?

Tacksam för svar!

Simon

Merida.

En hoj som kostar 10 tusen här hemma kostar drygt två tusen i Peking när jag och en arbetskompis kollade upp det.
Dämpare tror jag inte du skall köpa. De är billigare, men i Peking iaf har de bara low end gafflar i affärerna.

//Jubel

D i U skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Taiwan.....ge dom en näve ris å du får en
> titanram;) .

Tja en sak är säker , du missade i alla fall minst en lektion i skolan... :-)

Taiwan har ungefär lika hög BNP per capita som Sverige, medellivslängden är ungefär lika hög som i Sverige etc. Och de har en årlig tillväxt i ekonomin på ca 6%...

Här har du en sida där du kan läsa i fatt det du missade när du skolkade ;-)
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/tw.html

Jag var i Taipei för några år sedan (5 tror jag). Det som var billigt var Giant och Merida cyklar, dom hade bla en otroligt stor Giant affär inne i centrum. Prismässigt så var det ca 40-50% billigare med en hel cykel än sverige. Reservdelar från shimano var dock lika dyrt.Inga problem att ta med en cykel på planet heller, kompisen köpte en.

Lycka till, varför inte köpa en Gigant Reign eller Trance.

Jonas

D i U skrev:
> >
> Thompa: De va ju inget skämt eller så;)

jag tror fortfarande att du skolkade ;-)

Jonas skrev:
----------------------------------------------------------
>Lycka till, varför inte köpa en Gigant Reign eller Trance.

Hmmm, de ser onekligen intressanta ut!
Tror du det blir mycket mer kärlek jämfört med att uppgradera dämparen på min gamla Gram?

Vilken vill jag ha, Reign eller Trance? Jag kör 70% All-mountain och 30% XC...

Tack!

Simon

D i U skrev:
> >
> Thompa: De va ju inget skämt eller så;)

Tjena!

Ett mycket fördomsfullt skämt... Sån humor här inte hemma här..
Jag tror också att du skolkade..

Banshee tillverkar sina ramar i Taiwan. om du inte köper en sån där så vore det iallafall intresant att veta vad dom kostar där.

Bumpar tråden med egen fråga:

Någon som har kontaktuppgifter till Giant-affären i Taipei? Hittar inget på egen hand via google.
Någon som har koll på prisnivån idag?

Är på jakt efter en Giant tempohoj. Ingen som vet någon välsorterad butik som kan tänkas ha dem hemma? Eller någon butik man kan maila och be att de tar hem? Har mailat en butik som varit rekommenderad på ett annat forum, men inte fått svar.

Jag förstod att du skämtade ang riset , även om jag hade svårt att förstå det roliga.
Däremot tycker jag att det sakliga svaret var superbra och tycker att "skolk"skämtet var jätteroligt LOL :)

Tillbaka
Topp