Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Longhorn - Texas - Lance
Tycker det låter som att vi måste återuppliva associationstråden...Konkret sa:NLC sa:Longhorn - Texas - Lance
Det är jag med på, men!
Canyons kolfiber + belgiska vägar = mjukost = Longhorn ~ hale bale ~ herregud.
Longhorn = texas snubbe + cykel = lance.
Lance + belgiskavägar = mjukost
Innan Lance = Lemond > mjukostgubbar.
Efter Lance = Mjukostgubbar < Wiggins
Vettigt? ;-)
De flesta relevanta LBS ser ju givetvis till att ha en av varje modell och storlek (i sitt sortiment) monterat åt gången. Om en cykel för säg 30 papp säljs på en lördag så kanske inte nästa exemplar av denna cykel hinner bli monterat förrän på måndagen. Demoex kommer aldrig att funka, så stora marginaler är det inte på cyklar, ska du veta. En cykel per modell och storlek finns i butik åt gången, när det exemplaret säljs så kommer ett nytt upp i butik, inte svårare än så.Spacekitty sa:Det hade varit intressant att höra av någon LBS här om varför dom vill ha alldeles för många cyklar nerpackade i kartong på lager och sedan behöva sälja ut dom med stort prisavdrag till hösten istället för att ha några fler framme för test, öka chansen till försäljning under säsong och sen sälja ut dessa demoex till hösten.
+1heklamama sa:Jag brukar gå till min LBS när jag behöver nått.
Efter att jag försökt förklara vad jag behöver svarar hon:
"Hejsan hoppsan lillebror!"
Det duger åt mig.
Rätt kul faktiskt.
Sedan spårar det ut.
Ofta kommer jag hem med det jag behöver.
Ibland får jag reda på hur många reflexer som krävs i hjulen för att uppfylla de tyska belysningslagarna.
Ja eller nått i den stilen.
På det hela taget trevliga upplevelser.
Sånt man kommer ihåg och kan berätta om.
En gång träffade jag mitt livs kärlek på en LBS.
Vi har barn ihop nu.
Faktiskt tog vi med barnen till en annan LBS en gång, eller det blev lite besök på några olika LBSer om man ska vara nogräknad.
Vi skulle cykla från Seattle till San Francisco.
Har även hittat en stenhård fransk cykelfarbror i utkanten av en sydfransk halvstor stad.
Han kan trolla fram allt ur sitt garage.
Samtidigt som han berättar rövarhistorier om flera dagar långa cyklingar i franska berg.
Tja se där lite olika saker man kan ha sin LBS till.
Titta in någon gång vet jag.
Jag kanske står där och väntar i kön.
Då kan jag berätta mera.
DH sa:Sen kan man ju undra hur många som uppsöker LBS för att prova, känna och ställa frågor. För att raskt därefter beställa fr nätet? ..Rätt svinigt isf
Johan A sa:DH sa:Sen kan man ju undra hur många som uppsöker LBS för att prova, känna och ställa frågor. För att raskt därefter beställa fr nätet? ..Rätt svinigt isf
Ja, sånt går ju bort. Det är inte ens ok även om man har vett att skämmas.
NickPick: jag är djupt imponerad av din fantastiska förmåga att dra slutsatser kring människors egenskaper baserat på deras beteende!NickPick sa:Johan A sa:DH sa:Sen kan man ju undra hur många som uppsöker LBS för att prova, känna och ställa frågor. För att raskt därefter beställa fr nätet? ..Rätt svinigt isf
Det är samma typ av folk som inte tvättar händerna efter toabesök :)
Specialized?NickPick sa:Jag tog pris på nya räserskor hos min lbs idag. Billigare än nätet so far... Då är det årets modell och inte 2016 som gäller. Samma leveranstid också.
NickPick sa:Johan A sa:DH sa:Sen kan man ju undra hur många som uppsöker LBS för att prova, känna och ställa frågor. För att raskt därefter beställa fr nätet? ..Rätt svinigt isf
Lejon sa:NickPick: jag är djupt imponerad av din fantastiska förmåga att dra slutsatser kring människors egenskaper baserat på deras beteende!NickPick sa:Johan A sa:DH sa:Sen kan man ju undra hur många som uppsöker LBS för att prova, känna och ställa frågor. För att raskt därefter beställa fr nätet? ..Rätt svinigt isf
heklamama sa:Tja se där lite olika saker man kan ha sin LBS till.
erik h sa:heklamama sa:Tja se där lite olika saker man kan ha sin LBS till.
Så himla fint. Cykelkultur från neoromantiken - sent 1900 när mänskligheten hade det som bäst och precis innan allting försvann in i det digitala. Nu är det swipea höger istället för kärlek i cykelbutiken. Neocortex implants istället för småprat vid espressomaskinen.
Kan på allvar bli mycket svårt för de där mysiga kulturhaken att klara sig. Tyvärr. Jag VILL inte att butiker måste dö men jag ser ju varför de gör det. Men vissa kategorier kommer man att sakna mer än andra.
erik h sa:heklamama sa:Tja se där lite olika saker man kan ha sin LBS till.
Så himla fint. Cykelkultur från neoromantiken - sent 1900 när mänskligheten hade det som bäst och precis innan allting försvann in i det digitala. Nu är det swipea höger istället för kärlek i cykelbutiken. Neocortex implants istället för småprat vid espressomaskinen.
Kan på allvar bli mycket svårt för de där mysiga kulturhaken att klara sig. Tyvärr. Jag VILL inte att butiker måste dö men jag ser ju varför de gör det. Men vissa kategorier kommer man att sakna mer än andra.
Luthman Photography sa:Ni får börja träffas under broar
Givetvis måste det alltid ske under broar
Den sista strimman mänsklighet i en värld där ettor och nollor sedan länge tagit över. Knyt näven. Elden inom er kommer aldrig att falna!
...eller i en koja i Lincoln, Montana.erik h sa:Luthman Photography sa:Ni får börja träffas under broar
Den sista strimman mänsklighet i en värld där ettor och nollor sedan länge tagit över. Knyt näven. Elden inom er kommer aldrig att falna!
Fint! Såna finns det ju alltid i framtidsdystopierna. Under broar, i kloakerna, nere på marknivån, undanskuffade, analoga, off-grid.
.
TBone sa:...eller i en koja i Lincoln, Montana.erik h sa:Luthman Photography sa:Ni får börja träffas under broar
Fint! Såna finns det ju alltid i framtidsdystopierna. Under broar, i kloakerna, nere på marknivån, undanskuffade, analoga, off-grid.
.
staine sa:Fråga är väl bara hur man får återväxt av såna hyvens bohemer. Risken finns att det är ett utdöende släkte.
me.I.am sa:Intressant tråd. Är frågan riktad till de som föredrar att handla på Internet eller de som föredrar att handla hos LBS?
NickPick sa:Stervelo sa:Dödgrävaren sa:Okej, hade du betalt listpris för samtliga delar om allt fanns?Stervelo sa:LBS är ju bra men problemet när du är förbi nybörjarstadiet att du eller i alla fall jag, vill bygga hojj med vissa speciella delar. Jag har byggt 2 hojjar de senaste 2 åren, och att handla ens en sak från en LBS gick inte, alla delarna kom från utlandet, bike24 och wiggle.
Varför? Jo, jag har INGEN aning om vad de har hemma i lager. Åka runt 5 butiker i stockholm och hoppas på att de ska ha allt hemma, slutar med att du spenderat en hel dag, och inte ens fått tag på hälften av prylarna, kedja och kassett och styrlinda kanske jag fått tag på.
Men, det finns en bransch, där jag handlar i affär, och beställer på nät, svensk webshopp och det är IT. Byggde ny dator, köpte i butik, webhallen, för jag kunde se exakt vad de hade hemma, resten kom från INET, som också hade lagerstatus och bra leverans.
Samma typ av business, standard komponenter, ett minne med viss spec passar ihop med såna mobos som kräver sån spec. Men, vi lider nog av att volymen är usel. Jag skulle lätt handla i butik i stockholm om jag kunde kika på vad de hade hemma, hemma hos mig, sen åka dit och köpa. Nu har de alla någon skitsite som inte visar lagerstatus eller ens visar vilka delar de har hemma. Det närmsta vi kommer är cykelkraft som har en sån usel webshopp att jag inte kan handla där.
Men för ditt normala "underhåll" av cykeln borde LBS kunna fungera.
Tja, det beror på prylen. Om de höll sig inom säg 30% från bra webshopp så ja. Mer för saker jag vill kunna "tjöta" om. Till exempel jagade jag etap mini grupp förra våren, 2016, jag ringde runt i alla butiker i sthlm, men ingen hade något förrens midsommar, wiggle fick jag via istället. Det blev 2k billigare, men det handlade inte om det.
Trasslet är att det inte GÅR att få tag på de jag vill ha hos LBS, sen ännu värre, jag kan inte ens se, utan att åka till affären, vad de har i sortiment och lagerstatus på det. Det är så 1992 så det är löjligt. Då går jag till bike24, som har ett EXTREMT stort sortiment. Billigast eller inte skiter jag i, det enda de har som nackdel är returer, där är wiggle hästlängder bättre, men de har lite dassigt sortiment när det gäller styren och sånt.
Man kan faktiskt ringa och fråga. :)
Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
För en vecka sedan köpte jag ett par Assos bibs på samma ställe.
Dessutom lite gött socialt "skitsnack" samtidigt ??
Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Du har antingen;Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Två cyklar.NickPick sa:Du har antingen;Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
För få cyklar.
För få hjul.
Torka gucka i däcken.
För få cykeltimmar med slanglöst.
Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Jag överdoserar också rätt grovt men är rätt noga med att hälla över vid däckbyte så blir inget spill att tala om mer än det som torkar ut vilket är kanske 1,5-2 dl per år per däck eller nåt sånt.Vernersson sa:Rattnalle sa:Två liter är tre års förbrukning eller nåt för mig. Hur använder du den? :-)Vernersson sa:Idag köpte jag 2x1 liter Orange Seal hos en LBS som definitivt är värd att handla av.
Tre hojar med inalles 5 hjulpar som jag kör TL på..
"Överdoserar" gärna gucka i varje hjul (enligt filosofin "lite för mkt gucka är bättre än för lite") och är förberedd på spill vid däckbyte ;-)
Nu klarar jag mig dessutom minst ett år framåt :D