Vad svårt...

qwert

Ny medlem
Vad svårt...
Blir tokig av att inte kunna bestämma, vilken cykel, vilken storlek och varför carbon osv.. Väljer mellan S-Works Epic Carbon Frame eller nån HT ram i carbon.. Kommer köpa endast ram för att själv plocka ihop allt. Mitt problem: Åker idag på en Sintesi x-wing och måste komma på varför jag ska byta och varför jag ska satsa på Epicen? Är oxå osäker på storleken och är endast 166 cm hög.. Min Sintesi är 17 tum och kan kännas lite stort ibland..

Vad svårt...
Beror ju mycket på körstil vad man skall välja. Kolfiber är nog olämpligt om man gillar teknisk körning och brukar ligga på gränsen med tillhörande krascher. En aluminiumram brukar ju tåla lite mer oberäknat våld. Titan kan vara ett alternativ om du jagar vikt.

Vad svårt...
Ja X-wingen är en helt okej ram, är förvövrigt deras Race Carbon, men den börjar bli gammal och är ju alltid kul med nåt nytt. Tror jag köper en S-Works Epic Carbon och ville nog mest ha lite hjälp med att övertala mig själv om att jag verkligen behöver en ny cykel. Man har ju inte roligare än vad det kostar, hm eller nåt sånt..

Vad svårt...
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Beror ju mycket på körstil vad man skall välja.
> Kolfiber är nog olämpligt om man gillar teknisk
> körning och brukar ligga på gränsen med
> tillhörande krascher. En aluminiumram brukar ju
> tåla lite mer oberäknat våld. Titan kan vara
> ett alternativ om du jagar vikt.

titan lättare? än vad? stål ja, aluminium nej, kolfiber nej. därmot har titan lite andra egenskaper som gör materialet fint.

qwert: hardtail skulle jag absolut inte byta till, inte när du redan har en så fin hardtail ram. kolfiber epicen är fin, mycket fin. kostar en hel del. men har du råd till den har du säkert råd till fina delar till den :D

Tillbaka
Topp