Vad tror ni om denna?

Vad tror ni om denna?
För de pengarna kan du hitta bättre, när du nu letar begagnat. Framförallt skulle jag leta efter en cykel med bättre gaffel, tex. Rock Shox eller Marzocchi.

Vad tror ni om denna?
Om du vill få henne att fortsätta cykla så kanske du skall undvika sunkiga mtb.
Jag tycker det vore bättre att låna en bra hojj av någon (tjej) en eller två gånger.
Gillar hon det så är det bara att hosta upp en cykel i samma prisklass som du själv cyklar på, minst...

Vad tror ni om denna?
+1 på E-beth.

En kompis och jag diskuterade det felaktiga i att alla flickvänner alltid tvingas köra på någon gammal sunkig dirthoj när dom ska prova på att cykla i skogen eller utför berg medan pojkvännen glassar runt på någon värstinghoj av senaste snitt. Så även när finhojen absolut är i minst lika rätt storlek som sunkhojen.

Mao. tar du med tjejen ut i skogen och din hoj är i rätt storlek ska hon fanemig köra den och du kör sunkhojen. Ska man ha kul tillsammans ska den minst vana ha bäst materiella förutsättningar, det blir roligast så för båda parter.

:)

Vad tror ni om denna?
Självklart har ni rätt E-beth och Mårten! Men om vi max (betoning på max) kan lägga 8000:- vad skulle ni köpt då?
Jag är större än flickvännen och vi känner ingen att låna en hoj av...

Vad tror ni om denna?
8000kr beggat får man mycket cykel för, iaf om det är en xc ht. :)
Kolla ful/fin-tyskarna?

Om ni inte känner någon som har en cykel som passar så kanske ni kan höra av er till närmaste mtb-klubb? Någon där kanske är villig att låna ut sin cykel ett par minuter på asfalt... iaf så att man kan känna vinklar, testa gaffel etc.

/E

Vad tror ni om denna?
Canyon har en del som verkar schysst i den prisklassen.

Annars beggat här på forumet. Finns rätt mycket... Se bara till att välja rätt storlek, annars blir det jättetråkigt.

Vad tror ni om denna?
Chrillert skrev:
-------------------------------------------------------
> Kollar nu!
> E-beth: är tjejgeometri nödvändigt eller är
> det ett säljtrick?

Det är rätt mycket ett säljtrick.

Vad tror ni om denna?
hade en Nishiki maniac till hands för ett par år sedan. Det var den sjukaste geometri jag provat. Toppröret var långt och man satt som en apa. Ramen var stum och stötig. Bromsfästena var snedsvetsade, etc. Aktar mig lite för Nishiki efter denna cykel.

Vad tror ni om denna?
Chrillert skrev:
> Kollar nu!
> E-beth: är tjejgeometri nödvändigt eller är
> det ett säljtrick?

Det beror nog på. Om tjejen är extremt kort eller har korta armar etc kan det nog vara idé att titta på tjejspecifika ramar, annars funkar det ypperligt med "killgrejjer".

/E

Vad tror ni om denna?
E-beth skrev:
> Om du vill få henne att fortsätta cykla så
> kanske du skall undvika sunkiga mtb.
> Jag tycker det vore bättre att låna en bra hojj
> av någon (tjej) en eller två gånger.
> Gillar hon det så är det bara att hosta upp en
> cykel i samma prisklass som du själv cyklar på,
> minst...

Hon får väll pynta själv tycker jag.