Väderappen som talar om hur man bör klä sig för cykling

Sputnik

Aktiv medlem
Jag sprang just på den här appen, och även om jag inte provat den (än) så tycker jag att själva upplägget är både tilltalande och sympatiskt. Baserat på var du befinner dig (eller tänker befinna dig) och väderprognosen för denna ort så rekommenderar appen hur du som cyklist bör klä dig i förhållande till rådande väderlek. Du kan också be appen att kompensera för att du är lite varmare eller kallare än genomsnittet. Inte minst för lite mer ovana cyklister kan hjälp med klädseln vara guld värd. Förutsatt att den funkar alltså. Verkar dock bara finnas för iOS än så länge.

http://www.whattowearcycling.com

Tack för inlägget. Jag är programmerare för denna app, och jag är också en cyklist. Jag hoppas att du tar en chans på app, eftersom jag är mycket stolt över det, och jag verkligen tycker det är mycket hjälpsam för cyklister på alla nivåer. Det fungerar över hela världen med utmärkt precision.

Jag vet bara en liten bit av svenska, så min vän hjälper (han vet lite mer än vad jag vet).

Om du har några frågor om programmet, vänligen maila mig på webbplatsen, eller posta här.

Återigen, tack :)

Jag såg den där häromdan, den verkar lite rolig faktiskt.
Synd att den inte finns för android.

Borde ha haft den här för 4-5 år sedan, tycker det har varit jättesvårt att veta vad jag ska ha på mig vid olika väder - nu börjar jag få lite koll tycker jag efter att nitiskt ha loggat klädsel och väder på varje pass sen några år tillbaka..

Säg gärna ifrån här när/om det kommer en android version!

Jag laddade ner den för skojs skull. Den prickade ganska rätt för morgondagens runda. Men känns väl lite nyhjälplöshet men för nybörjare eller vid varierande väder kanske...

Nog för att applekunder är flockdjur, men skall de nu behöva instruktioner om hur de skall klä sig också?!

Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Nog för att applekunder är flockdjur, men skall
> de nu behöva instruktioner om hur de skall klä
> sig också?!

Polotröja och jeans. Hur svårt kan det vara?

>
> Polotröja och jeans. Hur svårt kan det vara?

Hahaha! Exakt! Om vinden pinar, släng på skinnpajen ///MtbL

Snuten skrev:
> Nog för att applekunder är flockdjur, men skall
> de nu behöva instruktioner om hur de skall klä
> sig också?!

Välj mellan Rapha, Maloja eller Assos. Hur svårt kan de va?

Det är väl åas alltid ca 20°C vid internet-cykling. Behövs verkligen mer än Y-front och nätbrynja?

Har klarat mig rätt bra utan app innan men ändå köpte jag appen för några dagar sen.
Helt ok, jag behöver nog bara ställa om till att jag är lite varmare än medel...

Skulle vilja ha någon meny där man kan typ kryssa i vilka plagg man har i egna garderoben. Så man kan få rekommendationer utifrån det. Så skulle man ju till exempel kunna se vad appen rekommenderar av sina egna kläder först och sen vad den egentligen tycker man ska ha inom parentes eller nått. Så ser man vad man saknar också.... :)

Tack för ert stöd! Om du är lite varmare, finns det ett "Preferences"-avsnitt som du kan ändra hur du känner dig--om du normalt är kallare eller varmare. App kommer att justera sina rekommendationer. Jag är inte säker på om som översätter så bra så jag hoppas jag gör känsla.

Dina idéer är mycket bra. Vi har massor av nya funktioner kommer att app som jag tror du kommer gilla. Du kommer att få alla uppdateringar gratis, naturligtvis :)

Tack igen!

Jo jag har hittat funktionen för att ställa om hur varm man är. Ska testa mig fram lite. Sen kör jag nog ändå en kombination mellan appen och eget tänk. Vågar inte lita på den än ;)

Men en godkänd app, och jag ser fram emot uppdateringar med roliga och bra nyheter. :)

Kristoffer R skrev:
> Snuten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nog för att applekunder är flockdjur, men
> skall
> > de nu behöva instruktioner om hur de skall
> klä
> > sig också?!
> Japp, nutidens människor är lärda att inte tänka själv och ta egna beslut.

> Välj mellan Rapha, Maloja eller Assos. Hur svårt
> kan de va?

Det står ingenstans HUR man klär på sig. Kan du lägga in instruktioner för det med? Igår satte jag på mig cykelbyxorna efter jag hade satt på mina tights och det var jätteobekvämt.

Mathias skrev:
> Det står ingenstans HUR man klär på sig. Kan du lägga in instruktioner för det med? Igår satte
> jag på mig cykelbyxorna efter jag hade satt på mina tights och det var jätteobekvämt.

Stor humor. Det gillar jag. Typ i går fick jag ont i fötterna då jag spänt skona för hårt. Under när hur hårt jag ska spänna skorna appen kommer. Eller när ska jag växla appen. Var det fö. Polotröja och jeans som gällde? Bara så jag vet.

Tillbaka
Topp