Vädret/underlaget i Gesunda just nu?

Atlas

Aktiv medlem
Funderar på en kvick liten tur över helgen men hur ser det ut på berget? Det har ju varit mycket rykten... Och jag gillar inte halkcykling, eller rättare sagt min axel tycker inte om det alls.
(sedan hävdar vissa att jag är gjord av socker med)

Går liftarna och är spåren ok? Har allt regnat bort i "sommar"?

Jag var just på väg att ställa samma fråga. Jag har redan bokat kommande helg, på vinst och förlust och hoppas att det inte blir för mycket vatten.
Är det värt att åka till Gesunda om det är för blött eller skall man åka någon annanstans?

De skall köra liftarna fredag till söndag,
kolla under "Linbana"

Njaaa, säger jag. Gesunda blir lerfest; somliga gillar det, andra inte. Jag tycker liften är för långsam och kall och stannar för ofta om det är dåligt väder. Och så gillar jag torra och fuktiga spår - inte blöta. Vissa spår stänger dessutom om det är för blött, annars skulle de gå sönder.

Väder prognosen för helgen och veckan ser riktigt bra ut lite nederbörd, varmt och lite vind så det kommer att torka upp fint. Maskin byggda lederna är torra förutom nån blöt kurva, annars är dom i helt okej skick. Skogsstigarna är idag blöta och leriga men kommer nog att torka upp i veckan. Det har börjats göra en del underhåll på berget 2 dar i veckan. Boende finns att boka som vanligt, men wärdshus/toppstuga är stängda. Lift grillen servarar hamburgare och kaffe under öppettiderna.
Liften rullar fre-lör 10-17 sön 10-15 till mitten av augusti sen kommer det att vara öppet helger
/krister

parkranger skrev:
-------------------------------------------------------
> Väder prognosen för helgen och veckan ser
> riktigt bra ut lite nederbörd, varmt och lite
> vind så det kommer att torka upp fint. Maskin
> byggda lederna är torra förutom nån blöt
> kurva, annars är dom i helt okej skick.
> Skogsstigarna är idag blöta och leriga men
> kommer nog att torka upp i veckan. Det har
> börjats göra en del underhåll på berget 2 dar
> i veckan. Boende finns att boka som vanligt, men
> wärdshus/toppstuga är stängda. Lift grillen
> servarar hamburgare och kaffe under
> öppettiderna.
> Liften rullar fre-lör 10-17 sön 10-15 till
> mitten av augusti sen kommer det att vara öppet
> helger
> /krister

Ha, ha. Jag hade tänkt att skriva att backen var ok efter att ha pratat med dig, idag.
Men det blev bättre med din beskrivning.

Som frågan i rubriken lyder. Ska upp i helgen. Vet någon hur föret var förra helgen?

Hoppas backen är lika bra som när jag var där för två år sedan... (trots den andra tråden om dålig hemsida som jag nog bara kan hålla med om...)

/Johan

Kan tala om att det regnar.
Inte tokmycket, men inget dugg heller liksom.

Tror backen är rätt ok. Hoppas det inte öser ner närmaste dygnet bara. ;)
Rätt varmt iaf 19grader. :)

Tack, jag har i alla fall bestämt mig för fördelarna, regnar det blir det lerigt och halkigt => extra spännande att köra nedför.

Temperatur låter ju också kanon, även om det regnar så bör det inte vara allt för kallt.

/Johan

Det var bra förra helgen, trots mycket regn på lördagen. Dom maskinbyggda var jättefina, stigarna var lite blöta, men absolut körbara och mycket skojiga.

Då var första dagen avklarad. Lite molnigt på förmiddagen, sedan gick det över till sol för att sluta klockan 4 med åska och störtregn/hagel. Då stängde de liften och det var nog tur det annars hade man varit på toppen i hällregn...

/Johan

Tillbaka
Topp