Vågar ni ha spurcycle ringklocka på cykeln?

Som svar på frågan -ja!
Har haft den i flera år, iofs inte lämnat cykeln vid tunnelbanan under dagen.
Överlevde tom en elak krock med en vit skåpbil.

Elhojtok sa:
mmmrrrr sa:
Ett alternativ kan vara Osaka Bell Companys Roadie Bell. Alternativt Guees kopia. Billigare, kan monteras på valfri vajer eller på hoodsen på en bockstyreshoj, eller något tredje fantasifullt ställe.

Lätt att flytta runt mellan cyklar men inte på ett för en okunnig tjuv uppenbart sätt. Bra ljud, sett till storleken (mesigt jämfört med Spurcycle).

Hmm.. Håller den då? Fjäderinfästningen ser lite vek ut..

Den håller. Det enda som är i plast är hammaren (av någon anledning).

Har nu fått användning för den också ett par tre gånger hittills. Måste säga att det är rätt så fascinerande vad långt ljudet hörs plingade ex igår på kanske 25 meters håll och han som det var riktat till som gick på cykelbanan istället för gångbanan hörde direkt och gick över till gångbanan.

Min kopia har hållit i över två år. I ur och skur. Den tjärvade ihop vid ett tillfälle, men då droppade jag lite kedjeolja på den innan jag gick upp på kontoret. När jag åkte hem var den som ny igen. Klart och skarpt ljud som tränger igenom stadmullret.

Senast ändrad:
SGS sa:
Intressant tråd.

Vill inte vara den som är den, men...

1. Finns det ens folk som snor ringklockor?

2. Om nu inte personen i fråga flyttar på sig vid första plingen med en "vanlig" klocka, varför inte påkalla uppmärksamhet genom att tilltala dem?

3. Klockan i sig verkar ju superbra. Dyr, men helball. Nu vill jag ha en själv trots att jag aldrig upplevt ett behov av något sådant tidigare.

Håller helt med på punkt 3.

Detta stärker min vill-ha-känsla ännu mer.

https://cyclingtips.com/2016/08/a-tale-of-two-bells-spurcycle-vs-the-counterfeiters/

Tillbaka
Topp