Väghjul till MTB

svanteson

Ny medlem
Väghjul till MTB
Hej!

Skaffade mig en Radon ZR Team 6.0 för ett tag sedan (http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23185/zr-team-60.html). Kommer att köra en del i skogen men det blir nog en del asfalt också. Funderar därför på att skaffa mig en komplett uppsättning hjul med "vägdäck" på.
Dock har jag ingen aning om vad som passar. Kan någon länka till vad jag behöver på bike-discount?

Skulle dessa funka?

http://www.bike-discount.de/shop/k735/a3751/wh-m505-mtb.html

Vilka skivor och vilken krans skulle passa?

Mvh/Nicklas

Väghjul till MTB
"Hur vet jag vad för skivor och kransar som passar?"

Om du ska ha ett par landsvägshjul så kan det va bra att ta en racerkassett, så får du lite bättre steg.
Alla skivor funkar så länge du har samma infästning (6-bult eller splines) och rätt diameter (140 eller 160mm)

"får 28" hjul plats på any given mtb?"

Nej inte alltid, först o främst bör du ha skivor, v-broms fungerar inte så bra om du inte skaffar en adapter för bromsarmarna
Det ställe som oftast är kristiskt är i bak, har du en ram med korta kedjestag så kan du få problem, men normalt sätt så brukar det funka.

Väghjul till MTB
Jag tycker den är kanonbra! Hade visserligen inte så mycket att jämföra med. Min första riktiga MTB.
Tror det är svårt att hitta mer för pengarna. Har inget att klaga på än så länge.

Väghjul till MTB
Det finns bara två olika skivfäste, 6bult och centerlock.Du kan inte missa detta.
Köp samma skivmärke som du har skivbromsar så passar det.
Vad gäller kadetter behöver du bara hålla reda på antalet kransar. Troligen 9 delat på din.
Magnus

Väghjul till MTB
svanteson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker den är kanonbra! Hade visserligen inte
> så mycket att jämföra med. Min första riktiga
> MTB.
> Tror det är svårt att hitta mer för pengarna.
> Har inget att klaga på än så länge.
Var du helt säker på att du skulle ha den cykeln eller stod du och velade mellan flera?

Tillbaka
Topp