Vägval: Roslagstull-Torsgatan?

Lejon

Aktiv medlem
Provar ny tråd, alla läser väl inte pendlingstråden:

- jag ska relativt ofta cykla norrifrån till Torsgatan 8 via Roslagstull. Jag undrar om bäst väg från Roslagstull. Jag har testat olika, men är det bäst att åka via St Eriksgatan (enl Google Maps blåa förslag) eller via Sveavägen? Om Sveavägen är bäst, söderut från den via Kammakargatan till Torsgatan (röda linjen). Eller annan väg?
Väg med bättre flyt prioriteras före kortast sträcka.

Bilagor

• IMG_8016.webp
    IMG_8016.webp
    479.1 KB · Besök: 17
Senast ändrad:
Annan väg: Roslagsgatan, Surbrunnsgatan (cykelgata), korsa Odenplan och tar vägar emellan Sveavägen och Dalagatan.

Så här kanske enligt lila? Då slipper jag krångelsträckan mellan Roslagstull och Sveavägen. Men får å andra sidan stå orimligt länge ofta för att korsa vid Roslagstull men det går nog att leva med.

Bilagor

• IMG_8016.webp
    IMG_8016.webp
    475.1 KB · Besök: 9
ungefär den vägen blev det igår. Mycket korsningar och bök tyckte jag.

Ja, men det blir det nästan alltid. Sveavägen har kanske minsta antalet korsningar där man behöer stanna, men jag tycker inte om Sveavägen. Södra delen blir bra när nya cykelbanan är klart. Norra delen har dock en riktigt otrevligt cykelbana. Och att korsa Sveaplan brukade vara jobbigt. Jag har inte provat sedan tunneln är borta.

Men får å andra sidan stå orimligt länge ofta för att korsa vid Roslagstull men det går nog att leva med.

Ja, utanför rusningstiden väntar ofta utan att nån bil passerar. Skulle vara riktigt bra om de halverar väntetider för cyklister där. I rusningstiden blir det kaos på GC-banor.

Tillbaka
Topp